JADA!! Det er så fint med sol så!!

Nå har NOEN klaget helt siden august omtrent over manglende sol, og manglende varmegrader. NOEN har klaget over glatte veier, grå himmel og BARE snø…NOEN har vært ganske furten i lang tid kan man si, for både det ene og det andre…
Så når sola plutselig bestemte seg for å henge blid og glad der oppe fra tidlig mårra til langt på dag, så burde NOEN endelig være fornøyd, synes du ikke?? 

Vel…NOEN det er MEG, hvis det skulle være noen tvil… Og NOEN fikk (med sola)  plutselig øye på det som det grå vintermørket så fint har skjult i lang tid: INGEN har vasket leiligheten!!!
Det gule lyset fra utsiden viste både “kaniner”, “grevlinger” og andre “dyr” som gresset rundt på stueteppet…INGEN har ansatt gjetere, og INGEN har slaktet!! Det er skummelt hvordan leiligheten har forandret seg siden i fjor høst…  

Ikke skjønner jeg hva NOEN har klaget over vintermørket for! 
Takke meg til noen lusne kuldegrader, framfor den “slaktejobben” jeg måtte ta meg av i dag….  😉

 

Er du lei vasking?
Har du “kaniner” som ingen tar seg av?? 😉

 

#vasking #vinter #vårsol #vårrengjøring

41 kommentarer
    1. Ja, det er ikke mrosomt det der med skuring. Jeg vasket så grundig før helga og i går s var alle kaninene framme igjen og lo av meg kan man si! Men sånn er det bare. Klem til deg 🙂

    2. Det hadde vært fint ja. 🙂 Jeg synes i det minste vinduene kunne vært sånn selvrensende – og veggene i dusjen! Ble flott og nyvasket her også på lørdag, med god hjelp av mannen! Men i dag var det ikke så fint lengre … skylder på Jonas! Det burde egentlig fulgt med vaskehjelp når en kjøpte en leonberger.

    3. Alle og Enhver vet at Ingen bare kan gjøre det en gang. Noen må gjøre det om og om og om igen! Og Noen vet, i grunnen gjør både Alle og Enhver det også, at Ingen kan få Eiheks til å like noe annet enn resultatet av sisyfossjobben. :(((

    4. Jeg føler jo at mine kaniner formerer seg fortere enn hva godt er, og jeg har kommet ut av tellingen over hvor mange avkom “kaninene” mine har fått 🙂
      Det er kjempeherlig å få kvittet seg med kaninene, men de er innpåslitne, og tilbake samme uke!
      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Ha ha, ja de kaninene vet å formere seg i vintermørket 🙂 I går når solen skinte tok mannen frem vindusvaskeren og tok vinduene en runde. Kjekt med sånne dibbidutter som gjør at mannen synes vindusvasking er gøy! Den jobben skal ikke jeg ta fra ham. Her har kaninene en tendens til å samle seg under trappen… Og de får vokse en stund før jeg slakter dem 🙂 Egentlig burde jeg åpne alle vinduer og dører og få skikkelig gjennomtrekk sånn at kaninene finner veien ut selv. Klemmer <3

    6. ladyaugust: Nei, og jeg kommer aldri SKIKKELIG til bunns…det må bli til sommeren, trekke fram sofaen osv…Ikke ennå..Men fikk LITT mer styr på gærningene 😀 Knis

    7. Enig, det burde vært sånn for vasking er liiiite GØY liksom. Her er det hybelkaniner og flaggermus og u name it men jammen er det digg når alt er fiksa, bare ikke så gøy å fikse det. Ha en nyvaska klæm <3

    8. Min matgale verden: Hvis de hadde holdt seg UNDER sofaen så skulle jeg ikke sagt noe, men sånn som de hadde begynt her å så var det overhode ikke greit 😀 Her er det snutemerker etter kaninene på vinduet omtrent 😀 ha-ha klemmer <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Smart å ikke slippe den inn, men høres ut som at du ikke har noe å frykte uansett, med SÅ flittig vasking 😀

    10. JA med fete typer, jeg er ganske lei av alt som har med mopp, støvklut og støvsuger… Med to katter i huset tar aldri støv og hybelkaniner slutt…., og når det er som verst har jeg til og med vurdert å ansette noen til å bøtteballetten for meg, hihi. I dag lot jeg hybelkaninene løper fritt, og satte meg ut på balkongen i noen timer å nøt solen og varmen ;o))

    11. Mye som ser ut som det trengs en vask når sola skinner, og som deg skulle jeg ønske det var gjort for alltid når man har vasket godt. Men nei, som tidligere renholder bet jeg så altfor godt at renhold er ferskvare 🙂 Så vi får vel ta det neste år også 🙂

    12. Mine kaniner vokser seg nok store og vakre, hihi…. iallfall under sofaen og sånn…. vasking er ikke pri akkurat for tida…… nydelig sol idag – kjenner at jeg har vært ute…… klemmer <3

    13. he he ,jeg har helt garantert noen kaniner her og der,men jeg støvsuger og vasker hver uke da,og sola ,ja den er ute for hos meg kommer den aldrig inn vinduet om det er sommer eller vinter,kun på gjesterommet

    14. Vasking må til. Det avslører sola når den skinner inn i leiligheten. Så jeg tar skippertak nokså regelmessig for støv legger seg over alt. Så det blir nok av det fremover. Ha en fin kveld.

    15. Ja det dukker opp med lyset det der….MEN når man endelig kan åpne vinduer og dører..da forsvinner de ut…ihvertfall noen av dem..hihih..Men jeg har jo en katt som røyter som en gal..så her virvler de rundt som bare det…Frihet til alle dyr sier jeg!! hihih..ha en god vaskedag!

    16. Hehe…skjønner deg godt. Venter på sola, men ikke så glad for alt den viser. Øver meg i å ikke bli frustrert når støv og dotter synes. Og etter år som renholder både borte og hjemme, så kunne jeg nå godt tenkt meg det holdt med å gjøre det en gang. 🙂

    17. Hehe, ja her er det også div. dyr under sofaer m.m, og de formerer seg ekstra nå på våren tror jeg. Vinduene skulle også trengt en puss, men skylder på kulda ennå, hihi.

    18. Jan Erling: Ha-ha…ja, men i dag har jeg ikke tenkt stort…bare fått dyra unna…:-D ha-ha.. Og så gikk jeg meg en tur 🙂 Nå står middag på programmet, men ikke til dyra, bare meg og Hr Frodith 🙂

    19. Hehe..var deilig ute i sola i dag.. :)) Ser at vinduene trenger en vask i alle fall..og jeg “hater”å pusse vinduer for de blir ikke fine uansett hvor mye jeg pusser… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg