Verdien av å være seg selv

 

 

Elevele er en av de jeg kjenner her inne på blogg som er VELDIG seg selv! Kan man være noe annet enn seg selv da da? Joda, noen jobber jevnt og trutt for å bli noe annet enn den man er. Men Elin er så HERLIG seg selv,  det så jeg ganske fort. Og sånne folk setter jeg veldig pris på. 

Hvorfor framsnakke Elevele akkurat i dag? Har hun bursdag?
Neida, det har hun dagen etter min og det er først om et par måneder… Men Elin trekker fram en gruppe i dag, som er VELDIG seg selv også, omtrent like mye som Elin. Kanskje mer også. Og det er gruppen som har Downs Syndrom. 
For i dag er det nemlig Den Internasjonale Down Syndrom-dagen, og det er det jo hvert år. Men jeg husker det aldri før Elevele nevner det. For hun feirer nemlig dagen med å “rocka sockorna”. 

Og siden jeg ikke visste/husket det før nå i kveld, så skal jeg rocka sockorna kvelden ut. Og hva betyr det? Å la forskjelligheten råde, blant sokkene også. For det er jo hele poenget. Og være seg selv, ulik alle andre 🙂

 

 

 

Så heia forskjelligheten!

Heia alle med Downs Syndrom!

Og Heia Elevele som trekker dem fram i lyset her på blogg <3

Og for å feire dem litt ekstra viser jeg dette lille klippet av Madeline Stuart, som er berømt modell, med Down Syndrom. Ei jente som ikke ga seg, men som sto på til hun fikk gjøre det hun ville <3

 

 

 


Visste du at det var Den Internasjonale Down Syndrom -dagen i dag?

 

 

#downsyndrom #ulikheter #verdi 

 

41 kommentarer

Siste innlegg