På tide å lete fram flodhesten…


Ja…her må det faktisk letes veldig om dagen…for den har gjemt seg godt.. Flodhesten ja…
Man skulle jo tro at det var bare å se i sofaen liksom, det er jo der den pleier å befinne seg… Men i det jeg kaster et par øyne inn i stua der, i retning sofaen og vifter litt med joggeskoene så er den liksom bortevekk…

Og joggeskoene blir satt stille og rolig tilbake på gulvet… og det skjer NULL på treningsfronten.. Og løpestegene blir ikke akkurat mer gaselle-aktige av denne gjemsel-leken..

Så i dag var jeg inne i skapet…LANGT inni der… og DER satt den, flodhesten… Og i dag SKAL den ut… Jeg skal TRE på den joggeskoene, og dra den ut døra..Ingen mulighet for retrett og inn i skapet igjen..

 

 

 

Jeg kan love deg at det er ikke noe “dyre-plageri”…for det går ikke fort…Det likner mer gåing… gjennomført av en flodhest-skilpadde..Altså tung i løpesteget og sakte som hos en skilpadde..
Og mulig det er gåing det må bli…sånn i starten..
Men joggeskoene skal hvertfall testes…

 

 

 

Så kan jeg jo bare håpe på at skilpadden forsvinner i det minste…sånn på sikt..
Og at det kun er flodhesten igjen..
For DEN forsvinner ikke…Den bare gjemmer seg veldig godt innimellom, og overlater huset til HUN PÅ SOFAEN…

 

 

Har du en flodhest som gjemmer seg godt, som er redd for trening?

 

 

#trening #jogging #gåing #sofasliting

29 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Neida, ikke JEG bare beina mine 😀 Og de blir ikke bedre av all denne sittinga .-D Ha-ha…Men nå skal jeg GÅ mye mer, så får vi se 🙂

    2. Therese Bråthen: Jøss, har du gått ned så mye?? 😮 Flink du har vært da 🙂 Jeg skal ned et par-tre kg. det bør gå greit 🙂 Jeg sluttet når jeg var 42 å røyke 🙂

    3. Jeg har den flodhesten innimellom, men nå er det slutt på det! 🙂 jeg var flink å klarte å slutte å røyke i fjor, samt at jeg klarte å gå ned -23 kg, å nå er det vel bare å fortsette! 🙂 Jeg har fortsatt ikke tatt en røyk på snart 9 mnd, å er super fornøyd! 😀

    4. Du er ingen flodhest, frodith!!!!
      Bare å starte i det små 🙂 Og som i den første kommentaren; hun “trener” ikke!!!
      Jeg kan godt kalle det trening når jeg går turer i fjellet. FOr det styrker jo hele kroppen når man er ute og går. Og bittelitt er bedre enn ingenting. Aktiviteter som passer hver enkelt 🙂 Det er supert det. For det er VIKTIG å styrke kroppne/musklene 🙂
      Tenker du hadde en flott tur ute i rask gange 😀

    5. He he. Herlig kommentar fra Brit :-)) Og jeg holder meg rundt der selv også. Flodhesten her var faktisk en treningsguru. Den ble så lei av slike fysio strikker fra dører, og det å sitte på en yogaball for å trene balanse i ryggen ble for tamt. Så den flytta fra meg. Nå holder den hus hos en av naboene som desperat forsøker å trene vekk ribba fra jula. Den halser etter i vaggende tempo. Ser ut til å fryde seg. Mens jeg nyter min kaffekopp å gliser :-))

    6. Ja gjett om…og den flodhesten blir større og større…hihihi…Du må være forsiktig da..så det ikke kommer noen skader på flodhesten…begynne i det små…ha en god og aktiv dag!

    7. Jeg har en flodhest som ikke er redd for noen verdens ting – heller ikke trening.
      Min siste treningsøkt hadde jeg i juni 1987. Det var min aller siste gymtime. Da ga jeg flodhesten og meg selv et løfte. Vi skulle aldri trene igjen!
      Vi har gått turer. Gjerne lange turer.
      Vi har gått på ski.
      Vi har svømt.
      Vi har hoppet og sprettet rundt etter glad musikk.
      Dette gjør vi fordi det er gøy – ikke fordi vi trener.
      Vi har løftet vekter.
      Vi har hengt armer og bein i slynger og tøyd og strekket.
      Vi har labba på tredemølle.
      Vi har syklet på ergometersykkel.
      Vi har trådd opp og ned av ei kasse i repeterende intervall
      Dette har vi gjort for å styrke kroppen etter skader.
      Men vi trener ikke! Det har jeg lovet flodhesten min. Han trenger ikke gjemme seg i skapet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg