Hjææælp!! Skumle saker!!

Frisøren?? Skumle saker?? Jada…bittelitt…for meg så!!
Jeg har ikke klippet meg på 2 år, og da var det venninnen min som gjorde det. Før det har jeg nok ikke vært hos frisør på 3 år.. Ikke at jeg er redd det skal gjøre vondt eller noe…For det gjør det jo ikke…Og det vet jeg..Jeg er ikke helt DUM heller!!

Men dette med frisøren har liksom vært mer en liten “happening” for meg, enn noe jeg bare strener innom. Det har vært bestilling, helst ansikt til ansikt med den som blir frisøren din, det har vært gleding et par dager til hva som skulle skje. Det har vært KAFFE, og vask og føn, og til og med litt massasje noen steder, så har det vært klipping og farging, og KUR, og mye skravling med frisøren… Og etter jeg sluttet hos “frisserdama” på landet har jeg TØFFET meg litt hos de dyre kjede-frisørene fordi de sikkert KUNNE sakene sine…

Men fysjameg hvor det har kostet!! Over 2000 kr for både klipp, farge, kur og skravling. Noen steder nesten 3000 kr. Og hvis man skal gjøre dette hver 8. uke (som anbefalt) så bør man helst tjene penger som gress. Og selv om jeg hadde gjort det så hadde jeg synes det var noe TULL… 
Så i stedet for å finne meg en lokal “barberer”, som sikkert kan klippe tupper også, eller bare klippet meg litt sjeldnere hos disse dyre… så har det blitt til at jeg har droppet det HELT i stedet for.. 

Hippien i meg har virkelig tatt av HELT de siste årene liksom..Hår har grodd både her og der…Men i dag våget jeg meg altså inn på Cutters. Noe nymotens greier, så klart…

 

Her klippet de i full fart, så splittede hårtupper føk… Og i det man kom inn døra var man nærmest fanget..
Her var det RETT til bestilling og betaling på NETT, på en maskin som sto i en krok… (jeg fikk så klart litt hjelp og veiledning). Prisen var topp, 299,- uansett hvordan man klippes…kort eller langt hår.

 

 

Jeg rakk hverken å angre eller stikke av, etter jeg hadde bestilt og betalt…for PLUTSELIG var det meg.
Ikke noe snikk-snakk, ikke noe dill-dall. Bare KLIPP, i tørt hår, minimalt med konversasjon (helt greit) og UT MED MEG igjen..20 minutter etter..

 

 

Helt greit fornøyd. 
Nå er det bare å få farget det hjemme selv, til 200 kr boksen, vasket det litt, og så er jeg så fin atte, til 500 kr…kontra 2500,-

 


Liker du å gå til frisøren?

 

 

#frisør #klipp #
 

30 kommentarer
    1. Jernbanefrua..: Jeg hadde en fast frisør før, men så flyttet vi. Og så er det så dyrt, og så fant jeg liksom ingen. Men nå blir det Cutters 🙂 Børster ikke jeg heller…Skikkelig hippie-dame 😀

    2. margarites: 4 ganger i året går, jeg burde gjøre oftere med denne farta på håret 😀 Men jeg gjør det ikke ofte selv om hjemme… Jeg skal jo bare klippe tupper, så det var helt perfekt 🙂 Klem <3

    3. Margrethe: Nei, og nå har jeg heldigvis funnet et billig sted. Eller en billig-kjede. Ingen vask, ingen kos, bare klipp og ut med meg 😀

    4. Hahahaha…. herlig! Jeg klipper meg nok hver 8.uke….. og striper kanskje et par ganger i året! Det får være bra. Ca rottedyrt, men ikke så ille som hos deg…… klem <3

    5. jeg nyter å gå til frisør,men det begynner å bli dyrt,fra ca 650-900 alt etter hvem en går til,da er det vask og klipp og ikke noe mer.2000 og oppover da hadde jeg rygget ut av frisørsalongen hi hi,men det konseptet du er fant til 250 det likte eg

    6. Cutters er nokså nytt. Er på Drammen stasjon slik at folk kan klippe seg før de skal på tog eller kommet ut fra tog. Har aldri vært der men det er en grei pris. Må besøke frisøren av og til. Ha en fin dag.

    7. Bra du ble fornøyd. Jeg tjener ikke penger som gress men farger håret ca 4 ganger i året og klipper det dobbelt så ofte hos frisør – med skravling. Cutters har jeg hørt mye om, og de som er mest fornøyd er de som bare skal klippe noe helt enkelt. Vi har en slik i nærheten av meg, men jeg har altså ikke prøvd. Kanskje jeg burde klippe meg her og farge ettervekst hos min faste frisør? Klem <3

    8. Jeg hadde funnet en her i Tofte jeg var fornøyd med..og selvfølgelig så sluttet hun..var hos en ny i sommer, og likt ikke verken hun eller resultat..så..nå sparer jeg..prøver…men bør få en stuss..så skal manne meg opp til det..så får vi se hva det blir til..spare, eller kort igjen…Er ikke helt bestemt…hihih..Du ble jo så fin! og en mye bedre pris ja! Vi betaler rundt 300-400 kr her i Tofte også…Men om man skal farge eller gjøre andre ting..ja da skyter prisen i været! Ha en god kveld!

    9. Jeg bruker KlippIt, eller SmartCuts, eller hva de nå heter- 250 kr uansett hvordan man vil klippe seg 😀 Da er det greit 😉 Men, jeg kommer meg jo ikke så ofre til frisøren selv om de er billige og flinke der 😛 ha ha..
      Men det ser veldig bra ut- deilig å freshe det litt opp 🙂 I morgen skal jeg farge det også, hjemme så klart 🙂

    10. Når man skal farge håret sånn hele tiden (som deg og meg;)) Er det nok best å gjøre det selv for da kan man jo bruke de pengene på helt Andre mer digge ting 😀 Goooodhælgeklæmme <3

    11. Er sånn «rykk og napp» hos meg. Et år kan jeg ta turen to ganger, et annet år bare en gang – eller ikke i det hele tatt. Jeg synes jeg har en veldig god frisør, som heldigvis er enig i at å løpe ned dørene er tullball, hår er like individuelt som alt annet. Det komme helt an på hva man gjør med det. Har sn det konstant i en strikk, så blir det slitt der strikken sitter. Børster man mye blir tuppene fortere slitt, med det varierer jeg strikken, og børster skjelden :-)) he he. Men en tur til frisøren er som du sier en «happening» for meg også, tar jeg turen så er det like mye for egenpleie som noe jeg må. Som du sier, det koster noen kroner :-)) Skal være verdt det også :-))

    12. cuskima: Ja, mitt var ganske rart nå også trodde jeg. Han klaget ikke. Mente det ikke var så slitt, 3 år etter sist gang. Men klippet ca 7-8 cm…Men det er langt fremdeles 🙂

    13. Ser veldig bra ut :)) ..eldste sønn har også klippet seg på Cutters ved stsjonen i Drammen et par ganger :)) Jeg klipper meg som regel hos en fast frisør i Mjøndalen hver sjette uke.. :)) Kos deg med helga videre søte du <3

    14. nei fordi mange ikkje forstår håret mitt,men nå har eg funnet en som gjør
      problemet er bare at eg har vært syk så lenge nå at håret er en høyball….tørt flisete og bør klippes MYE

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg