Glede seg over..

 

Alle burde ta seg en pust i bakken innimellom, og tenke gjennom hva man gleder seg over og gleder seg til. Som regel bare driver vi avgårde, dag for dag…
Noen av oss i et sinnssykt tempo, som hamstere i løpehjulet sitt i buret…

Og noen av oss litt mer i slow-motion….Slentrende …Drivende…Uten å tenke stort over hva som skjer. 

Felles for mange er at vi er flinke til å klage når ting ikke går som det skal…Sutre litt når ting går oss i mot. For DET legger vi merke til skjønner du..Når ting skjærer seg litt…Og DA stopper vi opp, og gir dette massevis av oppmerksomhet.

Men hvor ofte stopper du opp hvis ting bare er VANLIG liksom?
For VANLIG er nemlig ikke noe særlig å skryte av for de fleste… De ønsker å stå på toppen av berg- og- dalbanen for i det hele tatt kunne gi det noe oppmerksomhet.

 

For meg er det ikke sånn..For meg er VANLIG ganske deilig…Rett-fram-lykke holder i massevis for meg…Uten for mye berg og daler…


I dag består lykken av nyklippet og nyfarget hår, en halvtime på en benk i sola, en is etter middag og film på dvd.

Og foran meg ligger massevis av glede seg til… 
Skal love deg det kiler sånn akkurat passe i magen om dagen 🙂
 

 


#livet #hverdager #glede

 

17 kommentarer
    1. Jeg trenger ikke å stå på toppen og kjenne at det kiler i magen, for at jeg skal glede meg. Trives veldig godt når dagen er veldig vanlig, for de finnes alltid noe å glede seg over det også… I dag gleder jeg meg over at formen er tilbake der den skal være 🤓

    2. Min matgale verden: Jeg er nå klar-farget til turen. Blir ikke noe mer.. 🙂 Ja, man får kjørt seg litt på rollercoastern innimellom, men det gjelder å holde seg fast til den slutter 😀 kLemmer gode klemmer <3

    3. Så fin du ble! Jeg må farge meg før vi drar. Her har jeg vært litt oppe på berg og dalbanen, men i dag gleder jeg meg til bare å være hjemme. Og sånne turer på på berg og dalbanen gjør jo at jeg virkelig elsker sånne dager hvor jeg ikke skal gjøre noenting 🙂 klemmersøndagsklemmer<3

    4. Er så enig med deg. Hos oss er det alle de «små» tingene som er glede 🙂 viktig å stoppe opp å kjenne på de, men det kommer vel med tiden for de fleste kanskje?! Du fikk en veldig fin lengde på sveisen nå. Meget kledelig :-))

    5. Så enkelt ble det å besøke deg fra min egen hjemmeside 😀 Jeg er så glad for at jeg er utrustet med en god del stahet så jeg stopper vel egentlig aldri opp uansett hvor galt det er.

    6. Ja det er sant…hverdagslykke er den beste lykke! Den får du igjen og igjen…men kanskje i litt bølgedaler…Kos deg med kvelden og du ble kjempe fin med ny frisk farger i håret også!

    7. Mamma’n til lille supermann: Ja, den gutten er jammen noe å glede seg over også <3 Og grillmidddag høres ut som pur lykke 🙂 Det er deilige dager nå synes jeg, og sola har nok LITT med det å gjøre. Men det gjelder å legge merke til det også 🙂 Klem min venn <3

    8. I dag har jeg gledet meg over og satt pris på: tid med gutten min, en krukke med fersk basilikum som ser lekker ut på kjøkkenbordet og dufter deilig, hestehov i grøftekanten, påskeliljene i solveggen og årets første grillmiddag 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg