Sommerfugl med nye vinger

 

Som du kanskje har skjønt så lever jeg stort sett et liv på sommerfuglvinger..
Hva jeg mener med det? Jeg mener at jeg har en medfødt grunnholdning til livet som kanskje er litt sommerfugl-lett. Optimistisk og flagrende. Jeg er ikke født med evnen til å forsvinne langt ned i mørket… Og gjett om jeg er lykkelig over det da!!

Jeg tror jeg er født med noen glade og lettlivede gener. Dette gjør at selv om jeg får verden litt i hodet noen ganger, så lar jeg den aldri få “overtaket”. 
Jeg har en egen evne til å SNU, når ting blir tungt. Dette gjør at jeg har en overvekt av glade dager. Der jeg koser meg over de små ting i livet. De små tingene som ER livet. 

“Livet er ikke en dans på roser, men vi kan lære oss å danse som en sommerfugl på markblomstene i det minste”

Nå er det vår, og sommerfuglen i meg klar med nye vinger. Etter en litt trøblete start på det nye året, har jeg fått nye vinger. Jeg er så klar som bare en sommerfugl kan bli, til å flagre sorgløs rundt forbi i sola.

Her er de kommende: GLEDE SEG TIL”

-Jeg gleder meg til å treffe mamsen i dag

-Jeg gleder meg til å treffe Kjersti– “tvillingsøsteren min”- på tirsdag 

– Jeg gleder meg til å treffe Mammaen til Lille Supermann på onsdag

– Jeg gleder meg til å dra til Gdansk om 14 dager, med tvillingen min 😉
 

 


Har du noe du gleder deg til for tiden?

 

 

#glede #livet #hverdager #

 

 

27 kommentarer
    1. Viktig å ha noe å glede seg til, og det er alltid noe. Mye fint du har å glede deg til. 🙂 Jeg gleder meg til jeg skal på bruktmarked i slutten av april, og så gleder jeg meg til at vi skal få kaniner i mai.

    2. Deilig å glede seg til slike koselige møter da! Jeg gleder meg til om 2 uker når prinsessa kommer hjem en tur…. og så gleder jeg meg til å dra på tur med turbilen vår og overnatte snart… kanskje allerede til helga? Klemmer <3

    3. cuskima: Det hørtes ikke noe greit ut 🙁 Stryke på kinn og håper ting snur nå. Jeg ble filleristet litt etter jul her en periode, men nå ser det ut til å ha snudd litt 🙂 Godt du fikk deg en tur:-)

    4. Jeg har en del ting jeg gleder meg til 🙂 Jeg har 2 herlige uker i vente hvor jeg skal bo hos ei venninne mens hun er i Thailand, samt at vi pratet om at jeg eventuelt skal flytte inn til hu. Jeg skal til fredrikshavn med bestevenninnen min, hun kommer i morgen og vi skal planlegge mer av turen vår 🙂 Også har jeg noen andre turer jeg gleder meg til 😀

    5. <3 takk min venn-vært lenge nå....alle nyter solen i Bergen, nesten 20 C og eg ligger på sofaen og orker knapt lage meg knekkebrød,men fikk en bitteliten tur med Fendi , digg <3

    6. Min matgale verden: Ja, det er det 🙂 Og vi må få skravlet litt og planlagt litt 😀 Ja, det gjelder å GÅ opp igjen 🙂 Håper du har hatt fin dag med mammaen din, vi hadde veldig koselig dag i dag 🙂 Klemmer <3

    7. Jernbanefrua..: Godt å ha sånne gener. Skallen er lett og vingene også 🙂 Jeg har fått en del trøkker nå etter jul, men det har jeg snudd. Når det var som verst så tegnet jeg meg litt gladere 🙂 Kos deg du også <3

    8. Helge: Jeg tror jeg skal kjøpe meg sykkel i år jeg også 🙂 En skikkelig damesykkel med kurv og sånt, til å små-sykle litt med rundt-om-kring 🙂

    9. Gleder meg til min sykkel er ferdig på service. Da kan jeg sette den andre sykkelen min inn til service. Gleder meg til mang en sykkeltur. Vil trene meg opp igjen slik at jeg kan tråkke langt uten at jeg blir så veldig sliten. Blir nok mye støl før den tid men alt som heter stølhet går over.
      H en fin dag.

    10. Fint å ha et “lyst og lett” sinn og evnen til å glede seg over livet..selv om ting ikke alltid er bare enkelt.. Mye kos du har å glede deg til..jeg syns bare det at sola og varmen er her er en fin ting jeg :)) Klem <3

    11. Ja det var mye moro å glede seg til 😀 Jeg også er sånn, gleder meg alltid til noe, sjelden jeg går helt i kjelleren for å si det sånn :)))) Kos deg <3 Klem 😀

    12. Så herlig innlegg da. Klart vi har noe å glede oss til alle sammen om vi tenker etter. Gleder meg til å plukke hvitveis, gå på skogsturer, treffe familien min, reise på tur av og til i tiden som kommer, kjøpe en sommerkjole, lytte til fuglesangen i våren, 17.mai og masse annet. Klem til deg 🙂

    13. Så herlig å kunne danse litt i livet på den måten :-)) Innehar nok noen har de samme genene, resten har livet lært meg ved noen alvorlige trøkk. Å nyte de små tingene er rett og slett deilig. Sette pris på alt mange tar for gitt :-)) Kos deg med dagen og uka :-))

    14. Ja det er en fin ting å ha…gleden over de små ting…Jeg er nok litt til og fra på det feltet..men prøver å gjøre min dag til en fin dag…selv med bittesmå gleder….MEN akkurat nå har jeg flere ting å glede meg til! og det er gledelig! Her hadde du mange flotte ting og glede deg til…og over….Kos deg dagen og håper den blir fin!

    15. Oj, ja tenk det er bare 14 dager til vi drar. Og så kommer jeg på svipptur om to dager. Mye å glede seg til. Og godt å være født med sommerfuglvinger, se gleden i de små ting. Jeg er og sånn, går jeg i “kjelleren” så tar jeg med noe fra fryseboksen og så går jeg opp igjen! Heldigvis. Det blir mange gode dager av å være sånn. Kos deg med mamsen. Jeg skal opp til min nå 🙂 klemmer<3

    16. Mye å glede seg til dette 🙂
      Jeg gleder meg meg til Kristoffer kommer hjem fra Spania til lørdag, og så gleder jeg meg til Ed Sheeran-konsert om under 3 måneder 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg