Galskap i “ulvetimen”

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

Når du våkner midt på natta, sånn ca 04:00 så kalles det “ulvetimen”..Det er sånn som jeg har fått det forklart  pga at ALT som oftest er skikkelig “vanskelig” når man våkner sånn midt på natta… Små bagateller og tanker som man kanskje trekker på skuldrene av på dagtid, blir store og “ulveaktige” sånn i ulvetimen.

Når man prøver å legge seg til å sove igjen, er det nesten umulig å få sovnet igjen, fordi “ulvetanker” svinser rundt i hodet…

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

Sånn var det i natt…
Jeg våknet kl 04: 00, altså midt på det mest “ulvete” tidspunktet… Og jeg bestemte meg kjapt for å ikke tenke for mye.. Men det var lettere sagt enn gjort.. For på utsiden av bygården jeg bor i, midt i den til vanlig trafikkerte gaten, gikk galskapen selv rundt på to bein. 
En “ulv” i arbeidsklær travet fram og tilbake  med en høytrykkspyler og vasket gaten. Nå skulle det rengjøres til 17. mai tydeligvis!!  Og beste tidspunkt for sånt arbeid er tydeligvis kl 04:00!!! Jeg holdt på å KLIKKE, og sende en saftig finger ut vinduet..Men Frodithen er så veloppdragen at det ble jo ikke noe av det…

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

Det var en helsikes lyd av den spyleren altså!! 
Og når han hadde gått et stykke forbi vår gård, og lyden fjernet seg litt, og jeg NESTEN hadde sovnet…

 

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

…..så kom han jammen traskende tilbake igjen..på andre siden… Var jo ikke FERDIG så klart….
Og sånn holdt han på i 2 timer..  Opp og ned…Opp og ned….

Vel jeg sovnet ikke etter “ulve-galskapen” jeg… 

Men gatene er da i det minste rene og fine til 17. mai….. 😉
 

 

 

#ulvetimen #nattevåk #arbeid 

17 kommentarer
    1. Huff sånt er trist og leit, og ødelegger så mye. Men blir nok en fin 17. mai.
      Bråk har det vært utenfor her til mange rare tider på døgnet nesten hvert år etter jeg flyttet hit. Men jeg tror og håper de er ferdige nå med bråket…byggestøy. Kanskje blir det en fin, rolig og støvfri sommer 🙂
      Håper neste natten din ikke blir særlig ulvete <3
      Klem <3

    2. Så rart at det er tillat å holde på med det midt på natten. Ulvetimen er den timen jeg helst sovner på når jeg ikke jobber, så jeg har andre “ulvetider ” med tanker som surrer…..

    3. Det var en bra beskrivelse av ulvetimen, for sånn har jeg også det iblant og spesielt nå. Jeg leser alt du skriver, selv om jeg ikke alltid kommenterer, og så fint med alt fokuset du har hatt på det med å se glede i de små tingene. <3 Slitsomt når det er bråk når man skal sove, de gjorde det sikkert pga. lite trafikk på den tiden.

    4. er så kjedelig å ikkje få sove-glad eg bor her eg bor, null gatefeiee og vaskefolk,men bosstømming og trykkeri leveranse….elsker den bipp bipp bipp lyden dagene du når bilene rygger inn på plassen 😛 -ironi

    5. Hoff.. det burde da ikke være nødvendig på den tida… Plages jo ikke med sånne ting her.. og takk for det… og jeg sover jo som en stein omtrent nesten uansett. Men har stor medfølelse med de som har det på helt andre måter 🙂

    6. Ish…ja det må jo gjøres..men veldig kjedelig for de som sover lett…Noen ganger er jeg glad jeg bor på landet….hihihi…Håper de er ferdig og du får sove i natt..Ha en god kveld og natt!

    7. Uffda, det var ingen gode ulvetimer det der. Men som du sier, gatene må jo bli rene til våren. Ikke lett å være arbeidere. Vi hadde asfaltering utenfor her i fjor og det skjedde jo på natten da det var tomt for biler. Uf,f så sliten jeg var, for det ble lite søvn. Ulvetimen var værst. Gjett om jeg var glad da de var klare. 🙂 Håper de er ferdige hos deg så du kan sove godt i natt. Klem 🙂

    8. Sånt er slitsomt, men forstår jo at det er best for dem å gjøre slikt nattestid, minst virvelstøv og ro. Men for den som våkner er det slitsomt. Veldig slitsomt. Håper likevel at frodith?en fikk en veldig fin dag :-))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg