Frodiths matblogg

Ja, nå har jeg tenkt “å gå Minmatgaleverden-Kjersti litt i næringa” som det heter. For er du på tur med Norges 3, beste Kakekrigen-kakebaker, som har egen matblogg, så MÅ jo nesten Frodithen ha ETT innlegg om mat i det minste…


Men jeg tenker du skvatt litt nå? Jeg er jo ikke akkurat kjent for å verken LAGE mat, eller være spesielt vågal i “mat-veien”…

Vel…jeg har vel ikke akkurat gått helt “bananas” på smaks-fronten ennå på turen, men jeg få nå hvertfall i meg akkurat nok næring til å holde ut en dag med trasking, foto-shoots og moro 😉

Til frokost i går kjørte jeg SAFE…(bombe!) Rundstykker, egg og noen pølsesnabber… 
Kjersti spiste polsk grøt, (tror vi), belgiske vafler, bønner og speileg fra “gud-vet-hvor” og et EKTE kokt egg fra Gdansk..garantert.

 

 

Til lunsj spiste vi kinesisk…Og her kjørte jeg IKKE safe altså!! Jeg SMAKTE i det minste på svine-tunge!! Du ser den lille biten til venstre på tallerknen min?? Nå skal det sies at det ikke akkurat var jeg som bestilte det…og at resten av fatet gikk ned på høykant hos Kjersti.. 
Vårrullene var supre, selv om vi var litt usikre på hva de inneholdt…Og fried rice  er alltid godt. 
Vi spiste så mye til lunsj, i 12-tida, at vi ikke var særlig sultne i 19-tida når vi skulle ha middag…

 

Kjersti spiste surkål, eller Bigos som det heter på polsk. Og jeg smakte faktisk på dette også!! Slå den da! Ellers mesket jeg meg med tyske scnitzler og franske pommes frites…Hm…

Desserten var himmelsk, den tok vi på et kake-sted

Bringebærfromasj-kake på meg, og pasjonsfrukt-mango-kake på Kjersti. Sånn vil jeg ha igjen..Eller denne gangen skal jeg sikre meg Kjersti sin.. Så kan HUN være den sultne modellen på foto-shootene neste gang 😉

 

 

#matblogg #mat 

15 kommentarer
    1. Så masse spennende mat da, og sikkert gode smaker! Tunge som pålegg har jeg spist også, – når man slakta hjemme så ble det meste brukt. Kos dere videre! <3

    2. Ser godt ut..noe av det…hihih..er jo like kresen som deg…så mye så skummelt ut…Kos dere med mat og turer! Ha en god kveld!

    3. Maten er jo litt av opplevelsen når man er på reisefot 🙂 Bigos smakte jeg også da jeg var i Gdansk. Den gang ledsaget av en polsk venninne, som beskrev alt vi spiste. Det var ikke mye snitsel og pommes frites på meg på den turen. Noe var rart, andre ting var godt. Alt i alt, en kjekk opplevelse 🙂 Ser ut som dere har smakt på litt av hvert, men du skriver ikke noe om hvordan du likte det du smakte 😉
      Håper det var godt det andre du smakte også, ikke bare kakene 🙂
      Alltid kjekt å bli kjent med andre lands matkultur 🙂

    4. Gøy å prøve noe nytt da- jeg er alt for dårlig på det selv 🙂 Spesielt ute, for jeg er jo sulten når jeg skal ut å spise og da er det jo teit å bestille noe hvor sjansen for at man ikke liker det er til stede. Kjedelig å gå hjem sulten 😛 ha ha..
      Den desserten, begge to, så helt sykt gode ut!

    5. Det er mye god mat i Polen så der er de dyktige. Så det er bare og nyte maten og ikke på hva den koster. For der er alt billig. Da jeg ar i Krakow for x antall år siden ble jeg mett av en hundrelapp. Det ser godt ut, mye spennende smaker og lukter. Ha en fin kveld.

    6. Så veldig godt ut – alt sammen =)) Jeg kjører nok ganske safe på tur jeg også, har ikke lyst til å risikere halve ferierer på do 😉 eller, den tanken ligger i bakhodet å graver seg frem. He he he =) Kos dere med mat og alt sammen videre =)

    7. Sånn som du frister. Jeg vil ha kake, ferske rundstykker og enda mer kake!!! Herlig at du viser oss dette. Tror jeg snart må bake en kake med bringebærkrem og sjokolade! Fine bilder da. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg