Tanker om kjærlighet <3

Av og til kjenner jeg at jeg er så himla glad i folk! Hr Frodith, venner, familie, kolleger…
Mulig det kjennes litt ekstra, når sola skinner, jakken er av, og en mild vind stryker meg over kinnet. Mulig jeg KJENNER det litt ekstra da…Men den ER der hele tida..kjærligheten.. Og jammen er det godt å føle på. 

 

Jeg var på landet i går, hos mamsen. Og det er ofte da, etter besøk hos henne, at jeg kjenner litt ekstra på det. Når jeg sitter på toget fra landet, alene med lyden av kadonk-kadonk, etter samtaler med mamsen, at jeg tenker gjennom og kjenner litt på kjærligheten…til folk og til livet generelt.. 
Og det er min kloke mor som får fram dette i meg, helt uten at hun vet det.. 

 

For hun er kanskje den som skulle ha aller størst grunn til å være litt sinna, til å skjelle og smelle, til å mene at livet er litt urettferdig. Men så gjør hun ikke det. Aldri…
HUN er den som har lært meg, helt fra barnsben av, at man GIR SEG IKKE.
Man setter seg ikke ned å lar verden få bestemme…
Man lar ikke verden og livet ta rotta på en…
Man maler livet slik man vil ha det, med egne fargerike pensler..

Så etter en tur på landet har jeg alltid med meg tilbake en ekstra porsjon energi, en liten ekstra porsjon kjærlighet. Ikke det at jeg TRENGER det nå om dagen, jeg er sprutfull av energi fra før.

Men det er deilig å kjenne at man har litt ekstra, at man har massevis å GI vekk faktisk. Nå er det MIN tur gi vekk litt. Og merkelig nok:  Ved å gi bort litt kjærlighet, ved å gå bort litt energi…så får du dobbelt tilbake <3
Jeg bare sier det…
 


#kjærlighet #tanker #livet #hverdager

 

25 kommentarer
    1. Så nydelig og klokt beskrevet, solstråle.
      Og det er helt sant. Man får dobbelt av det man gir!
      Ha en god natt med vakre drømmer! Klemmmmmm <3

    2. Så sant. Kjærligheten blir større og større jo mer man deler! Og det er godt å ha noen å være glad i, og noen som er glad i meg. Nå i kveld har vi vært hos mamma og vasket terrassen for henne, og det føles godt å kunne hjelpe. Hun blir 80 år på fredag, så hun ville gjerne ha det gjort. Hun hadde begynt å vaske med kost selv, men det ble alt for tungt. Så da var det godt å kunne hjelpe for vi har terassevasker til høytrykkspyleren. Det er godt å se at hun blir så glad for litt hjelp, men hun spør jammen ikke om det – her må vi bare bestemme at vi gjør det. Vil ikke være til bry for andre, hm er det sånn det er å bli gammel tro? Det var godt å lese innlegget ditt. Klemmer <3

    3. Hmmm – det er godt å få ekstra boost av mamman sin! Ho får fram følelser som er gode! Helt nydelig skrevet. Akkurat nå skulle jeg ønske noen satte seg ned ved siden av meg og forsto alt…… det hadde vært godt! Klemmer <3

    4. Så nydelig innlegg. Og så PEN du var på bildene. Nydelige farger 👌 godt med sånne tanker. Her er vi uten nett, så jeg knoter på telefon. Klemmer ❤️

    5. Flotte betraktninger her om livet og hva en gjør ut av det. Vi er vår egen lykkes smed, er det noe som heter. Alt blir mer positivt med varme i været og fine folk, som din mamma m.fl. i rundt, da spruter energien og livet er godt å leve. Herlig med slike filosofiske dager!

    6. Vakkert innlegg både om den fine mammaen din og om kjærlighet <3 Og for noen fine bilder av deg...lekkert med di fargene og nydelig blikk... Klem <3

    7. Er så enig med deg
      Mennesker er vakre, verden er vakker , det er mye kjærlighet og mange fantastiske fine folk. Love <3
      Glad i deg også <3

    8. Jeg digger mennesker, de er kule og de er overalt. De fleste vil ha et godt liv og bidrar gjerne for å hjelpe andre.
      Mennesker er kule 🙂

    9. Veldig godt når det føles slik! Ser det på deg at du har det godt nå.❤ Det hjelper sjølsagt at det går mot sommer! Jeg har masse forventning i meg nå. Jeg at det er en del morsomme ting på programmet framover. Noen viktige avgjørelser er tatt, og så er det bare å finne ut hvordan planene skal gjennomføres!🌻

    10. Ja det er så sant..når man gir..får man alltid mer tilbake…En deilig følelse det….Flotte bilder av deg, og du må ha en god ny solrik dag i Oslo!

    11. God morgen <3
      Et flott innlegg, og nydelige bilder av deg. Det er våre mødre som har formet oss til å bli de vi ble i voksen alder. Det har jeg virkelig tro på. Miljøet vi er vokst opp i, har også mye å si om vårt voksenliv. Har man blitt oppvokst med kjærlighet, så har man lettere for å vise kjærlighet ovenfor andre.

    12. for et koselig innlegg,ja god morgen foresten :=) din mor har gitt deg gode verdier ,da har hun vært en god mor :=) selv sitter jeg klar og venter på bussen som går 8.15 for jeg skal være hjemme hos yngste datter i dag og den nye vesle gullklumpen som allerede har rukket å få en stor plass i hjertene være

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg