Innbilning eller virkelighet?

Er det sånn at verden og livet faktisk ER bedre nå om dagen?
Er det rene og skjære fakta at virkeligheten HAR noe mer og by på enn til vanlig?
Er det sånn at det feide en vind gjennom landet her nylig, med tryllestøv, og faktisk ENDRET alt og alle  rundt meg?


For folk smiler da mye mer en til vanlig…gjør de ikke? Gliser fra øre til øre som om om de skulle vunnet i lotto liksom…
Folk prater da mye mer enn til vanlig…gjør de ikke? Med sidemannen på trikken…og han i kassa på Rema….
Folk går vel mye saktere…gjør de ikke? Og nyter tiden i solen…i stedet for å kvele den i mylderet på trikken…

 

Eller er det sånn at det er JEG som er endret?
 


Fordi sola skinner, humla surrer og fuglene kvitrer…
Fordi varmen smyger seg behagelig rundt vinterbleke legger..
Fordi det duggfriske grønne gresset på morgenkvisten gir meg næring…

For ikke klarer JEG å bli uendret i alle fall, av slikt et tryllestøv.

 

 

 

Hvis du skulle få lyst å lese en av novellene mine:  om by, kjærlighet, frigjøring og selvstendighet, så finner du den HER:
“Se deg ikke tilbake”

 

#livet #hverdager #vår #stemning #varme #virkeligheten #fantasi

28 kommentarer

Siste innlegg