Heldigvis er jeg en “enkel” sjel.. :-)



Ja, jeg måtte fram med “gåsetegnene” her nå..For jeg er IKKE “enkel” på den måten at jeg ikke har noe dypere lag liksom. Nei, jeg mener selv at jeg er både reflektert og klok, i tillegg til at jeg har en del andre egenskaper som viser at jeg har dybde nok i massevis jeg.
.

 

 

Det er mer det jeg har en rimelig lett psyke, tross alt. Det skal ikke mye til for å glede meg. Jeg blir sjelden LENGE værende i noe som helst slags mørke.. Det er fordi jeg har lært meg hvordan SNU, om ting blir litt tråkig. Min kloke mor har lært meg at det er viktig hvordan man fokuserer. 
Nå er det ikke alltid LIKE lett…For når LIVET setter i gang innimellom, så er selv ikke Frodithen skånet for litt grums..

 

 

Men heldigvis skal det ikke så mye til, før det letner litt. Heldigvis er jeg altså en “enkel” sjel..

I dag hadde jeg igjen en koselig tur på landet.
Is på toget.
Gode samtaler med søsters i bilen, siste strekka.
Og noen herlige timer med mamsen og søsters, på sykehjemmet der mamsen er nå.
Da er lykken gjort for i dag. 

Og man trenger aldri bry seg om så mye mer enn EN dag av gangen. Det er NÅ vi lever nemlig 🙂

Har du hatt en fin dag?

 

 

#hverdag #livet #nå #vendinger 

 

 

15 kommentarer
    1. Ja, med de tankene er det helt fint å være en “enkel” sjel. Godt å treffe sine, om det så er på sykehjemmet. Klemmer til deg i solen 🙂

    2. Det er ikke gitt for alle å håndtere både store og små ting i livet på måter som synes enkle. 🙂 Og det er heller ikke alle gitt å se eller forsåvidt skal se, hva som ligger bak det som synes så enkelt, logisk og fornuftig 🙂 Tusen takk for at du sa det på en så mye enklere måte 😀

    3. “Den enkle kan være den beste!” (En liten vri på Rema.reklamen syntes jeg passet her) Enkel i betydningen “Ukomplisert”. Samtidig empatisk uten for mye dilldall og dikkedarier. Engasjert…evnerik, elskverdig… (men ikke på en sånn glatt måte). Mange e-er om Frodithen som elsker å lage setninger med ord som begynner med samme bokstav. <3

    4. Der er vi nok veldig like – og det er godt å lese, for det blir litt bedre når en drar seg opp ganske fort, ja du skjønte sikkert hvor jeg “ville” godt at dere har hatt en fin dag sammen, og at mamsen deres har det fint der =))

    5. Kjempeviktig å fokusere på det positive og glede seg over det. Når man stadig opplever det negative er det vanskelig å ha riktig fokus, og da er det lett å havne langt ned i kjelleren. Likevel må man prøve å lete etter noe å glede seg over, for det er det alltids. <3 Takk for påminnelsen <3

    6. Ja det er så sant..vi må ta en dag av gangen, og ikke gjøre ting vanskeligere en de er…Da er deg godt å være litt “enkel” ja…For…noen ganer vet man at det ikke alltid er så enkelt..BRA du koste deg…og du må ha en god kveld videre!

    7. Ta vare på denne tiden, den er dyrebar…gode samtaler og være sammen er det aller beste
      Noen ganger går tingene for fort…altfor fort….og da får man kanskje ikkje spurt om alt, snakket om alt….eller noe i grunn….glad i deg min venn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg