Når livsløgnen nærmest slår brillene av nesen din… ;-)

Livet med briller kan ha sine positive og negative side..

Jeg har et synsproblem, men det er lite, så i alle år har det gått fint uten briller…. I hvert fall mente jeg det, da jeg som 15-åring var lei av å være “brilleslange” og bare sluttet..

 

Har ikke hatt store problemer før jeg fikk dette såkalte “gammelmannssynet”.. Hvor armene blir lenger og lenger, skal man klare å lese noe som helst uten briller..

 


 

Men det å bruke briller igjen i voksen alder satt “langt inne”….etter årene som “brilleslange”….og jammen hadde det noen fordeler å se dårlig også…

 

For der jeg før trodde at jeg fremdels så ung og fager ut  enda jeg var godt over 40 år…

 

 

…så er den bitre sannhet (med nye briller og riktig styrke) at jeg visstnok både har litt rynker og noen går hår…

Og det er vel DETTE du har sett i alle år, mens jeg har levd i fornektelse 😉

 

 

Bruker du briller?

Har du FÅTT mer rynker etter brillene kom på plass? 😉

 

 

(En liten reprise på et tema om ny selvinnsikt 😀 )

 

#selvinnsikt #briller #alder

22 kommentarer
    1. Briller her siden jeg var 16. Skjeve hornhinner, må ha prismer fordi øya sklir fra hverandre. Nærsynt og langsynt. Ganske så fjernstyrt vil jeg si da…
      Begynte med progressive briller når jeg skjønte at langsyntgraden bikka +3 da ble det håpløst å se speedometeret på bilen 😳🤭 Så briller er viktig.

    2. Jeg bruker briller og linser om hverandre, men mest linser for enkelthetens skyld 🙂 Lever i benektelse uansett jeg- fordi jeg bare ikke orker å farge håret, så det får bare være hvitt der det der hvitt 😛 ha ha

    3. Måtte smile av dette. Mange som sier som deg, men med briller så oppdager de både det ene og det andre. Jeg har alltid ønsket meg briller, for jeg synes det er fint til antrekk. Men jeg trenger det bare til å lese litt her og der, så jeg burde vel kjøpt briller uten styrke til å “pynte” meg med. Klem 🙂

    4. Jeg bruker briller! 😀 Å er veldig glad for at jeg har foreldre som alltid har passet på dette, fra jeg var i ung alder. De tvang meg til å gå med briller siden jeg hadde så dårlig syn! 🙂

    5. Hahaha… du da…. flotte jenta! Jeg har brukt briller på skole og jobb siden jeg var 13…. og nå ser jeg ingenting uten, hihi….. rynker har jeg selvom brillene ikke brukes hele tida, hmmm…… 🙂

    6. Heheheheh ja sånn kan det skje ja……………
      Jeg har alltid brukt briller……… eller siden ten-åra……… men i perioder. Har ment selv at jeg har sett bra nok men blitt veldig sliten i øynene uten briller…………… har briller nå også ja, men glemmer de ofte. Burde vært flinkere. Problemet er jo bare at ansiktet ligger tett ved speilet og da oppdages jo slike ting uten briller………………heheheheheh
      Du er jo så fin frodithen, så du kan bare ta det helt med ro!
      klem

    7. Bruker lesebriller og databriller nå.
      Brukte briller hele tiden før, men synet forandret seg (ble lenger i armene jeg også ;)) så nå er det ikke behov hele tiden.
      Sant at rynkene synes bedre ja 🙂

    8. Jeg fikk påvist at jeg var nærsynt i 12-årsalderen, og måtte begynne å gå med briller da jeg var ferdig med ungdomsskolen (ville ikke før) Da jeg var 25 begynte jeg med linser og har brukt det siden. Ved 40+ måtte jeg til med lesebriller, og nå er det håpløst uten.

    9. Hhaha….ja jeg syns jeg ser deg…når det går opp for deg, at du også har “eldes” For..vi gjør det alle mann..så ja..rynker og gråe hår..men det følger med…og gir oss en fin karakter…Jeg bruker briller, og klarer meg ikke uten…Ha en god kveld!

    10. Artig..ikke at man ser dårligere altså..men innlegget..hehe? Bruker briller når jeg leser og ser tv ..nå kjennes det nesten helt håpløst uten..og det er pga alderen…så den minste ting før… Rynker har jeg både med og uten briller… :)) Klem <3<3

    11. Ha ha, jeg har brukt briller siden jeg var 18, og dermed har jeg unngått “brille-mobbing” på skolen. Det er klart at med briller ser man det med liten skrift…også på huden. Ja ikke bokstaver på huden da, men litt rynker må man vel bare regne med. Deg bare viser at vi har levd litt 🙂 Klem<3

    12. Jeg bruker briller, og for et par år siden måtte jeg krype til korset for å få meg progressive briller.
      Det å se kornotene på korøvelse var interessant prosjekt. Armene ble litt vel korte. Det åpnet seg seg en ny verden for meg da jeg fikk progressvie briller. Bruker de fast, men jeg bruker også linser. Da har jeg et brillepar +1 utenpå linsene. Når jeg trener er linser bedre å bruke enn briller.
      Det var som en ny verden som åpnet seg når jeg fikk progressive briller ja. Har ikke hatt noe problem med tilvenningen av dem 🙂
      Brukte briller som liten. Fikk mitt første par da jeg gikk i 2.klasse. Hun som var klasseforstanderen vår brukte også briller, ingen av oss som brukte briller ble ertet.
      Ønsker deg en kjempefin tirsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    13. Tenker du er fin med briller jeg 🙂 For mange er dette også et smykke, en lek i innfatninger 🙂 Jeg fikk som lita beskjed om at jeg også skulle bruke briller, men jeg heller likte ikke det noe særlig, så det gadd jeg ikke. For et par år siden hadde jeg synstest, og jeg har såkalt 0 syn, så godt som det får blitt – så hvorfor jeg skulle trenge briller dengangen er fortsatt et spørsmål. Antakeligvis var det en moteting?! Regulering var i alle fall det vet jeg, men slapp unna den hvert fall ;-)) Håper dagen er god 🙂

    14. Følte akkurat det samme som du i ungdommen 🙂 men hadde så dårlig syn at jeg ikke hadde noe annet valg enn å bruke briller, og briller på 70-80 tallet, var ikke akkurat fine heller 🙂 begynte med linser på tidlig 80 tall, og det fungerte mye bedre, bruker det enn i dag, men har og fått denne “gammel” sykdommen, at armene har krympa, har måttet krype til korset og anskaffe meg lesebriller i tillegg til linsene, hihi. Skal ikke være lett nei <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg