Bjørneutstilling

Har du noen gang vært på Bjørne-utstilling??
Ja…nå snakker jeg ikke om innestengte bjørner i bur altså.. Sånne utstillinger liker vi IKKE!!  Nei, her er det snakk om noe så koselig som en utstilling av Bamse-bjørner.
Eller i det minste er det det jeg tror det går ut på…

Du husker Himmelen full av bjørner her på torsdag? 
Vel…min bloggløse bloggvenn Hanne Beate har funnet ut hva det gikk ut på, så her er et tips til hva du kan gjøre denne søndagen: 
 

 

(google.)


BROSLO eller Brødrene Oslo, to kunstnere ved navn Jonny Aaseth og Nikolai Gyllenhammar, har en Pop-up-utstilling i Øvre Slottsgate 18 i helgen. Altså siste sjanse i dag. Så noe skal altså skje innenfor dørene der. Om det er bjørner eller annen kunst…? Vel, den som møter opp i dag får se.
Ute-bjørnene som de har laget, Hug-life-bjørnene derimot blir hengende til september etter hva jeg forstår.

Kunstner-duoen er uten formell utdannelse, men har blitt kjent både nasjonalt og internasjonalt for sin kunst som er malerier, skulpturer og kunstinstallasjoner i store formater.  

 

Denne blandingen av teddybjørnenes mykhet og varme, og byens stress, kjas og mas er en herlig kombo synes jeg. Disse digre bjørnene får jo folk til å smile. Så disse to kunstnerne må jo ha masse humor og et herlig syn på livet, etter hva jeg kan skjønne. Tror jeg må prøve å komme meg bort på den utstillingen i løpet av dagen.

 

 

 

#broslo #huglife #bjørner #kunst #kunstnere #popuputstilling 

7 kommentarer
    1. Ja, disse bamsene var så søte at det måtte jeg finne ut av, og googlet i vei. 🙂 Det ser ut til at de skal henge oppe til 15. september, om det ikke endres på. Spennende med den pop-up-utstillingen, – moro å høre hva den har gått ut på om du skal dit. 🙂 Ha en fortsatt fin søndag! <3

    2. Flott med bjørner hengende sånn 😀 fikk faktisk med meg utstillingen med verdens bjørnene når de kom til Havanna 😀 helt uventet både for oss og guiden 😀 ett fantastisk syn <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg