Dagens skrytepave

Mulig at jeg er litt rar… eller heldig..For jeg er vokst opp i et hjem blottet for Jantelov. Heller motsatt. Vi fikk alltid høre hvor mye vi var verdt, og at vi skulle LIKE de vi var.  Derfor har jeg egentlig IKKE noe problem med å si noe pent om meg selv.

Å si noe fint om seg selv, like den man er, ha god selvtillit og tenke at det er fint å se de gode sidene hos seg selv, betyr ikke at man tror man er BEDRE enn andre…  Man bare setter pris på den man SELV er.

 

 

 

Så i dag så tenkte jeg at jeg skulle skryte litt av meg selv, og oppfordre deg til å gjøre det samme i kommentarfeltet hos meg. For vi har alle sammen mange gode egenskaper og er flink til mye. Det bør vi kunne sette pris på også sånn at andre “hører” det. 

Jeg pleier å ha noen sånne innlegg innimellom hvor det er VELDIG tillatt å skryte litt av seg selv her hos meg.  Og det er så godt å se når folk forteller meg hva de er flinke til eller hvilke gode egenskaper de har 🙂 

Her er mine gode egenskaper:

1. Jeg er snill og omsorgsfull mot både folk jeg kjenner og ikke kjenner

2. Jeg positiv og optimistisk

3. Jeg er engasjert og kreativ

 


Sånn- nå kan DU få lov å si noe positivt om deg 🙂

 


Hvilke gode egenskaper har du?
Hva er du flink til?

 

 

#egenskaper #selvtillit #skryt #antijanteloven 

25 kommentarer
    1. Jeg skal ikke skryte av meg selv, men innlegget ditt fikk meg til å tenke på hvordan oppveksten på mange måter former oss til de vi blir som voksne.
      Vi er 6 søstre som har vokst opp i et strengt kristent hjem, og fått med oss mange gode verdier, men ikke som går på å like seg selv akkurat. Det siste man skulle være var tykk, for både min mor og far led av spiseforstyrrelser….. Men selv om jeg som den eldste er den eneste “rebellen” i familien, tror jeg jeg er den som har den beste selvtilliten og selvfølelsen. Innlegget ditt fikk meg til å tenke, og jeg har virkelig prøvd å gi mine barn en helt annen verdifølelse enn jeg fikk med meg selv om noe av det er formet av min egen barndom. Takk for at du fikk meg til å tenke forresten…..:)

    2. Jeg kan så absolutt skrive under på det du sier om deg sjøl. ❤Jeg er oppriktig, oppfinnsom, humoristisk, kreativ med ord og flink til å synge og danse. Jeg blir stadig modigere, og utvider komfortsonen min med jevne mellomrom!🌻

    3. Hmmm – ikke alltid like lett å skryte av seg sjøl, men det skal man jo egentlig.
      Jeg er veldig flink i jobben min – jeg er snill og omsorgsfull – jeg har et enormt pågangsmot!

    4. Så herlig. Vi skryter alt for lite av både oss selv og andre. Men det negative er vi ofte flinke til å fortelle om… Det må være deilig å ha en sånn oppvekst hvor man blir oppfordret til å sette pris på og stole på seg selv.
      Litt selvskryt kommer her: Jeg er omsorgsfull og flink til å lytte til andre. Jeg er snill og hjelpsom og prøver å hjelpe der det er behov. Jeg er glad i jobben min, omgjengelig og ganske praktisk anlagt. Men å ta imot ros…der er jeg ikke så god. Klemmer <3

    5. Jeg er snill, ærlig og hjelper andre hvis det er behov. Hva jeg er flink til? Mye rart jeg er flink til men flere ting jeg ikke er flink til.

    6. hmmmm bare 3?
      Optimistisk og positiv
      Veldig ærlig
      Har et stort hjerte -både for venner og familie -både blod/navn og selv valgt familie 😀 og dyr
      klemmeting <3

    7. Slik jeg kjenner deg ja..ikke at du er skrytepave..men di andre tinga <3 Jeg er veldig pliktoppfyllende , er omsorgsfull, kreativ og flink til å se hva som kan bli bra bilder for eksempel.. og myyyyye mer..hehe.. Klem <3

    8. De tre tingene stemmer veldig bra på deg, og så minner du oss på å være like optimistiske og positive.
      Jeg prøver også å se det positive i livet, selv om det kan holde hardt noen ganger. Er flink til å gi ros og ganske praktisk anlagt.

    9. Så koselig blogginnlegg! 🙂
      Jeg vet jeg er en veldig omsorgsfull og snill person, jeg er flink på kjøkkenet og jeg føler selv jeg klarer å skape gode minner igjennom linsen på Kamera! 😀

    10. Fint innlegg .
      Jeg er omsorgsfull ,en lytter ,stiller opp og hjelper til så langt jeg rekker til . Jeg er en god mor
      Jeg er generøs og faktisk så er jeg flink til å lage mat og ha det koselig rundt meg.
      Ha en flott start på uken og en flott ettermiddag .
      Var godt å skryte litt av seg selv.

    11. God formiddag.
      Så flott blogginnlegg og så god oppvekst. I min oppvekst var det nok litt mer jantelov. Man skulle ikke tro man var osv. Men den har jeg ristet godt av meg… Jeg er er en positiv og glad person, kreativ og gir omsorg. Jeg er mye som Pippi, det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg sikkert
      Ha en god dag 🙂

    12. Så koselig innlegg.. men. Skrye av meg selv er keg ikke vant med eller god på… men.. jeg er veldig snill!

    13. Dine 3 passet godt på mine 3, men i tillegg så er jeg en gledesspreder. Den som sier og gjør mye artig rundt andre, et muntrasjonsråd sa sjefen i sin tid – og det kan jeg være enig i. Det samt positiv synes jeg passer godt sammen :-)) Håper du har en finfin dag med deg selv ;-))

    14. Mornings søs 🙂 Synes du er så herlig og så godt å høre og det er ikke skryt, det er sant <3 Vet du holder akkurat på med en tekst om det motsatte akkurat nå, begynte i går. Håper dagen din blir smasking flott, her er det et bad nå og så er det tilbake i hula <3 godklæmme 🙂

    15. Er helt enig i de tre tingene du skrev om deg selv <3 var litt mer jantelov hjemme hos meg, skulle ikke tro godt om seg selv og " skryte" av seg selv der, men tror jeg er omsorgsfull, positiv og egentlig er ganske snill 😀

    16. Kjempekoselig blogginnlegg 🙂
      Jeg blir så glad for å høre nettopp det du skriver. Foreldrene til søsteren min og meg lærte oss å stå for den vi var, og ikke minst være stolte av det vi gjorde. Det er jeg takknemlig for i dag <3 🙂
      Jeg har fått høre fra familie og venner som kjenner meg godt at jeg er omsorgsfull fordi jeg støtter de som sliter f.eks. når jeg ser noen som blir mobbet sier jeg fra at jeg ikke likere det jeg ser. Har fått høre at jeg har godt humør og jeg er kreativ.
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    17. så deilig å vokse opp i et sånt hjem,og jeg tror du er en snill person også ja :=)
      jeg er omgjengelig og raus,spanderer gjerne av det jeg har ,mye eller lite det er alltid nok til alle
      jeg er flink til å respektere mennesket for den personen dei er
      det er hjerterom i heimen min ,om det er egne som titter innom eller fremmede :=)

    18. Ja det er jeg helt enig i at du er. De tre punktene altså, ikke skrytepave, hehe Da er den egentlig helt feil den der boken “Ole Risengrynsgrøt” for der skulle man ikke skryte av seg selv. Men det var min barndom, litt mer jantelov hos oss. Nå kan jeg si at jeg er kreativ, flink å skrive, morsom, snill, omsorgsfull, spesielt mot mine foreldre, og så er jeg ganske pen og, hvis det er lov å si 🙂 Skryte av sitt eget utseende, er det lov? Hvis det gjør meg glad? Du burde skryte litt av ditt vakre hår 🙂 God mandag, og fint å bli minnet på å skryte av seg selv 🙂 klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg