Ikke akkurat noen ny Arne Næss kanskje…

Vel…noe fjelltur som krever særlig klatreegenskaper skal jeg neppe begi meg ut på.. Og noen nye Arne Næss blir jeg nok aldri…selv om jeg trener bittelitt mer…

Når man snakker om dårlige klatreegenskaper liksom….Lær av en “mester”…

 

Det verste er at jeg tuller ikke en gang…Jeg SER sånn ut!!

 

 

 

 

 

Vel..jeg kom da nesten “opp” til slutt!! På barneveggen that is….

 

Så så jeg denne!
Og her tenkte jeg med en gang: Easy! Her skulle jeg da lett som en fjellgeit kunne sprette fra kloss til kloss oppover..

 

Men allerede nede på “base camp” (som de kaller det på fagspråket i fjellklatrermiljøet) begynte trøbbelet…

EN ting er å tråkke med beina her og der…men man må jo HOLDE SEG litt et sted…og det stedet var liksom alltid litt feil plassert.. Det hjelper ikke med en glatt FISK liksom, for å komme seg på toppen av “Mount Everest”…

 

 

Ok…får prøve på en litt annen måte… Og holde meg fast i “fjellveggen”…

 

Jeg er skikkelig knotete…. Og kommer meg plutselig INGEN vei…. 

 

Men til sist når jeg toppen av Everest…. Og setter meg for å nyte utsikten… NÅ skulle Arne Næss sett meg!!

 

Så var det å prøve seg på nedoverturen igjen…for jeg kunne jo ikke bli sittende der til evig tid… Men jeg er jo ikke noe bedre NEDOVER enn oppover…så det ble som det ble …

 

Nei, noen Arne Næss er jeg nok ikke….

#klatring #arnenæss #fjellklatring #klatrvegg #selvinnsikt

14 kommentarer

Siste innlegg