To trøtte jenter og en spinnvill en- på vei til Prekestolen… ;-)

To trøtte jenter og en spinnvill en i dag tidlig. Oppe klokka 6. Ligger ikke og DRAR oss i ferien liksom…På med turklær, spiste frokost og smurte mat, og så var det i vei til båten. Satset på joggesko i dag på vei til Prekestolen. Hm…GIkk bra helt til vi var nede igjen…

 

Båten kom til riktg tid, det var bare meg og søsters og Salt, vår førstehjelps-assistent,  og et par til. Lurt å være tidlig pån 😉

 

“JEG ER KLAR!! Bare kom herover om det skulle trenges noe hjelp!! Jeg spjelker og bandasjerer!!”

Salt visste ikke hvor viktig hun kunne bli på turen… (jeg SKAL fortelle det senere da…)

 

På båten…har visst våknet litt 😀

 

 

Litt sliten allerede …ikke veldig langt oppi bakken. Når man ikke har trent eller trimmet på årevs nesten, så er det litt tungt i starten…Men det går seg til.

 

Sånn ja…DA var vi liksom i gang… Fått fart på føttene, og pusten er LITT mindre “hval-aktig”…

 

Minnet om Aurlandsdalen, men HELT klarrt veien til Prekestolen..

 

Måtte ha litt mat underveis. Veldg godt med nistepakke, kjeks og tur-godt UTE. Det smaker det!

 

Etter nesten to timer begynte vi å nærme oss. Det var angitt tid, så vi var stolte av å klare det på den tiden.

 

NOEN  begynte å bli litt sigen i ganglaget…Og den NOEN var ikke MEG altså!!

 

Så begynte vi virkelig å nærme oss, vi skjønte det på omgivelsene. Dette er IKKE Prekestolen!!

Bildene fra Prekestolen, kommer i et eget innlegg. For der ble det jo heftig knipsing så klart… 😉

 

#tur #prekestolen #gåtur 

 

13 kommentarer
    1. Veldig kjekke bilder. Jeg kjente ikke igjen den flate stein-stien…så kanskje den er ny etter jeg gikk der sist, eller så er det kanskje bare jeg som ikke husker så godt 😉
      Herlig tur i godt vær det der 🙂 Jeg brukte to timer opp første gangen, og halvannen time gangen etter 🙂 Da var jeg litt mer trent. Nå ville jeg sikkert brukt to timer, og kanskje til og med mer…men ikke sikkert heller 🙂

    2. wow! ja..allerede spektakulært….Blir så fascinert…og det er bare så vakkert!! Så flinke dere er….skikkelig fjell tur dette…..:-) Gleder meg til bilder fra selve stolen….Ha en god kveld og kos dere!

    3. Flotte bilder 🙂
      Fint å ha med en assistent. Jeg lurer meg på hvor Pepper er?
      Er ikke det nederste bildet Prekestolen? Hva er det da?
      Kos dere masse på tur. Jeg regner med at dere har kommet tilbake fra Prekestolturen nå 🙂

    4. Så søtt det øverste bildet er..og flotte di andre også 🙂 Fantastisk natur..men langt å gå i varmen.. Liker ikke så godt sånne stupbratte høyder..men flott å se det på bilder..hehe.. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg