Målbundet av Prekestolen

Man blir faktsk nesten målbundet når man kommer fram til Prekestolen.Det er SÅ vakkert der!! Og spennende.Det er mange folk der, selv om man starter i 9 tida å gå. Men da vi gikk ned igjen var det enda flere, så vi var ganske heldig likevel.

 

Det er jeg som står og vinker der. Vi tok noen bilder av selve platået med EN gang vi kom fram. Ble skikkelig ivrige..

 

 

Så var det td for en rast for noen og en enhver…

 

 

Jeg måtte LITT utpå kanten da..Ikke HELT utpå…men LITT…

 

Søstre på toppen…

 

Rotte på toppen..

 

 

 

 

Litt flere platå-bilder 🙂

 

Så gikk vi enda høyere opp for å se platået ovenifra, Flott skue det også..

 

Så var vi egentlig klare for nedoverturen..

Og den gikk like fint som oppoverturen. Jeg klarte meg fint med joggesko og en støttebandasje for kne…vel…helt til vi var nede av all klatringen, ca 5 minutter igjen fra “mål-linja”… DA vrikka jeg foten!! Ankelen hylte!! Og jeg hylte enda verre!! 
Det gikk fint med menisken. Det gikk fint med den brekte lilletåa. Og det gikk fint med joggesko på tur…Dvs helt til jeg var framme nesten.. Nå sitter jeg med en ankel som er dobbel så stor som den andre… Hrmf…
 

#Prekestolen #tur 

 

30 kommentarer
    1. Ååååååå! Du står alt for langt nære kanten ! Nå ble jeg redd bare jeg så på bildene, heldigvis kom jeg på at du har skrevet dette innlegget, phuuuuh, stooor lettelse søs <3 Sikkert en fantastisk opplevelse men ikke gå så nære kanten! Stooor god klæm <3

    2. Så flotte bilder! Herlige farger, og flotte damer. Og rotter selvfølgelig 😉
      Leit med vrikka fot. Det er bare ikke godt. Håper det bedres raskt, både knær, tær og ankel. Makan til uheldig og da!
      Klem <3

    3. utrolige flotte bilder og en flott tur det må være. Du gikk for meg også du, eg hadde brukt 10 timer opp og enda fler ned….så blir neppe i denne omgang. Eg sliter sånn med kramper og hadde laget en lang kø og de som hadde gått med meg kunne løpt opp og ned flere ganger…så hverken Stoltzen, Fløyen eller Ulriken eller Prekestolen er noe for meg…
      Rotte på tur du….heldiggrisen,men hun slapp vel å gå kanskje?
      God bedring med foten, klemmeting <3

    4. Så digg! Synes du det var tungt opp? Flotte bilder derfra har du fått også, både med mus og to fine damer på tur. Bra musa hadde med førstehjelpsutstyr, det kunne jo ha blitt skader på tur opp eller ned. Kanskje kunne musa hjelpe deg med ankelen også. Hadde du falt utfor på toppen, er jeg redd utstyret ikke hadde kommet til bruk, he-he 😉 Jeg blir skremt bare av å se bildene, jeg med min høydeskrekk. Hadde i alle fall spist matpakka oppe i stødig fjell, ikke utpå platået, synes det er en sprekk der, som jeg ikke liker, he-he 😉 Det blir nok aldri dit med meg.

    5. Synes du var tøff som turte. 😰Mange herlige bilder av deg på toppen! 😀Dumt at det skulle ende med vond og hoven ankel. Krysser fingrene for at den leges fort!😊

    6. Sååååå vakkert! Så magisk! Det er jo helt rå natur! Heldig deg…og sååå synd du måtte vrikke foten! Men godt det var på slutten av turen….DET var jo flaks..på en måte….Du må ha god bedring med ankelen og ha en god ny dag! Masse is…både på anke og i munn……Flotte bilder! magiske bilder!!

    7. Åh, så fantastisk flott! <3 Nydelige bilder av flott natur! 🙂 Skikkelig tøft å gå sååå langt ut på kanten! Kos dere videre og riktig god bedring med ankelen!

    8. For en fantastisk utsikt! Hvor lang tid brukte dere opp? Har så lyst til å ta en sånn tur selv 😀
      Veldig kjedelig å vrikke ankelen da, men når det likevel skulle skje var det jo greit at det skjedde rett før dere var ferdige. Huff

    9. en fin tur og utrolig vakre bilder,jeg har vært der ,men en gang er nok :=) når jeg ser bildene grøsser jeg ved synet av dem som dingler med beina utfor kanten for det er bratt og laaaaangt ned.God dere er nede igjen :=) men fryktelig kjedelig att du vrikket foten,håper den kommer seg fort da,men uff,det er ikke godt med hoven ankel

    10. Fine bilder. Flott utsikt. Ble sikkert en varm tur men drikke tok dere nok av tenker jeg. Gode sko må man ha. Hvor lang tid tok turen opp og ned?. Har aldri vært der men hadde nok tatt sin tid og blitt vant til høyde. Det er langt ned men du verden så flott. Ha en fin dag.

    11. Tusen takk for turen, Nydelige bilder. Dere er gale. Jeg tør aldri i livet ta den turen, ble litt småkvalm da jeg ser du ligger der på kanten….hmm…God bedring.

    12. Jeg fikk nesten pusteproblemer bare av bildene. Så stilig, og så skummelt 🙂 Ser liksom ut som du står altfor langt frempå kanten men skjønner jo det er annerledes når man er der. Så herlig tur. Og så flaks du hadde som ikke skadet ankelen på veien opp, da hadde du jo gått glipp av alt! Og så bra dere skal ta tog hjem og ikke sykle 😀 Håper ankelen kommer seg fort, og at du finner et høyt sted å legge den på toget. Men kanskje ikke i hattehyllen Uff stakkars, jeg skal ikke tulle mer, det er veldig vond, så god bedring <3

    13. Magisk <3 <3 <3
      Og så heldige med været <3
      Men veldig uheldig med ankelen. Jammen godt det skjedde når du var kommet fram, og ikke lenge før du var halvveis.
      Håper på en rask heling for deg. Kos deg masse videre, etter beste evne <3 Klemmer fra ei som bor i samme kommune som Prekestolen (etter kommunesammenslåingen) 🙂

    14. Wooow. For en utsikt <3 For en tur. Så helt magisk ut å komme seg opp dit 🙂 Men ankelen hørtes ikke noe godt ut, det hørtes rett og slett veldig vondt ut, så du fikk jammen alt ut av denne dagen, både opp og nedtur - bokstavelig talt på mange vis. Krysser fingrene for at det er litt bedre i morgen.

    15. Uff det ser litt skummelt ut, men masse flotte bilder 🙂 Jeg vet sannelig ikke om jeg hadde tort å vært på kanten der.
      Det ble uhell til gangs. Det var leit å høre. Får håpe at det ikke går så lang tid før foten er bra igjen.
      God bedring til deg <3

    16. Så godt dere fikk en fin opplevelse! Og også godt dere var nesten i mål før uhellet var ute….
      Håper det går bra og ikke blir en lang sykehistorie for deg…

    17. Huff, fælt å vrikke ankelen. God bedring! Men når det først skulle skje, var det hvertfall litt hell i uhell, det kunne jo like godt skjedd på vei opp. Da hadde du ikke fått oppleve Preikestolen. Håper ankelen blir fort bra!

    18. Så ergerlig å skade ankelen like før turen var over. Men fantastisk flotte bilder!! Morsomt å se at Salt har vært med, til og med som redningsmannskap 🙂 Håper foten din blir normal igjen fort og at du ikke verker for mye.
      Det ser ut til å være en helt fantastisk tur, og jammen er du modig som krøp så nærme kanten. Jeg kjenner suget i magen bare jeg ser bildene… Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg