Livet er fullt av rare valg

Livet er jammen fullt av en del rare valg vi må ta!! Det slo ned i meg som lyn fra klar himmel her en dag..

Og noen dilemmaer eller rare valg, er kanskje mer morsomme  å se tilbake på, enn livsavgjørende…. på en måte..

Jeg tenker på temaer rundt brannalarmer f eks… En skummel ting i seg selv, og en brann er ikke noe å le av….Men ting som følger i farvannet av slike brannalarmer, kan være litt komiske…

Ta f eks min historie med brannalarmen, midt i mathandlingen på Oslo city, som jeg har fortalt om før her en gang…..

 


 

Etter å ha forlatt handlevognen….NESTEN å ha trampet ned noen på vei ut, kommet seg UT av alt kaoset,  med folk som dyttet  og piping og uling overalt…

-Skulle jeg gå INN igjen, motstrøms nesten……lete opp handlevognen min og fortsette å handle?? (det hadde enda ikke helt roet seg der inne..)

 ELLER

– Skulle jeg liste meg stille avgårde med Timmy Gresshoppe-samvittighet sittende på skulderen, og HÅPE at noen fant de varme burgerne og leverte de INN igjen…?

 

Et annet dilemma eller vanskelig  men komisk valg, er også når brannalarmen går på et rart sted….

Tenk deg at du står på shoppingsenteret,  i et prøverom, har skiftet til en kjole som muligens skal bli med hjem….og SÅ går brannalarmen igjen…Den hersens brannalarmen!!

 

Hva gjør man da???

-Skal man løpe ut av butikken, fortere enn svint…risikere å bli tatt for å være tyv på veien….og bare bane seg vei ut av senteret sammen med alle de andre fra prøverommene som flyr der og  piper pga av tyveri-alarmene… Det kan jo faktisk BRENNE!!!

 
 

ELLER

– Skal man stå pent og rolig….skifte av seg alle klærne…ta på sine egne…for SÅ å gå rolig ut av bygningen som en flink kunde….?

Hva hvis det brenner da?? Har man faktisk tid og LOV til å stå der å skifte ferdig til eget tøy?

Når brannalarmen går, lærte vi på skolen at vi skulle gå  RETT ut. Ikke drikke vann, gå på do, ta på ytterjakke, lese ferdig stykket, spise  eller noe som helst…Bare GÅ!!

Dette er ingen valg som velter livet i den ene eller andre retningen, men mer noen små pussigheter som jeg synes det er artig å tenke litt over…

Hva ville DU gjort i det siste tilfellet?

Skiftet til egne klær? ELLER løpt ut fra prøverommet med butikkens klær? ;-D
 

 

(En liten reprise fra 2014 over et tema som er verdt å tenke litt på 😉 )

 

 

#brannalarmer #shoppingsenter #shopping #tyveri #matbutikker #klesbutikker 

 

 

16 kommentarer
    1. Tja, det kommer litt an på. Om det var røyk i butikken hadde jeg løpt ut og tatt med meg sakene mine. Ellers hadde jeg nok skiftet på meg mine egne klær igjen.

    2. Helt klart et dilemma. Men jeg opplevde en gang å sitte på restaurant når brannalarmen gikk, der fikk vi ikke forlate stedet før vi hadde betalt, selv om vi ikke hadde spist ferdig da brannalarmen startet. Det brant nemlig i etasjen over, så vi kom ikke inn igjen den kvelden.

    3. Ja, jeg har ikke tenkt over det, men jeg tror hvis det brenner, løper jeg bare ut. Det går an å forklare det senere om.hva som har skjedd og tror jeg at andre vil forstå😊

    4. JA det er et dillemma..og jeg vet jammen ikke hva jeg hadde gjort..hihihi…Hadde nok kommet an på stemningen på utsiden…kaos…løpt ut..rolig…begynt å skifte…Hva om man sitter på do..og har problemer med å få ut bimilibom…hva da??

    5. Ganske heftige problemstillinger dette. Morsomt skrevet også! 😉 Jeg er ikke så veldig tyv-aktig av meg, men i dette tilfelle hadde jeg nok sprunget ut med både kjole og prislapp på: Så hadde jeg nok gått inn igjen når faren var over(Hvis det da ikke virkelig VAR brann!) Når det gjelder de hamburgerne i handlevogna :Hvis det hadde vart veldig lenge før jeg kunne ha gått inn igjen, tror jeg kanskje jeg hadde latt det være… og gått hjem med litt dårlig samvittighet… 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg