Strandliv, “stekte” rotter- med Salt og Pepper ;-)

NOEN koste seg voldsomt på stranda på fredag, som du sikkert har sett på gårsdagens innlegg.(Med Salt i vannet)  Og den NOEN var ikke bare Salt…Neida…Pepper hadde det slett ikke så verst heller. 
For når man finner slike fine strandstoler når man ankommer stranden, vel da kan selv en gutte-rotte trives ganske bra…

 

 

De kastet seg ned på hver sin stol: 
“Du Pepper……vi har det ganske bra…ikke sant? Ja…altså så lenge den hunden der ikke kommer bort….”
Salt slo dramatisk ut med potene, og liksom kastet på hodet. 
“Dette er livet!”

 

 

Pepper nikket iherdig…
“Ja, den derre rosa bade-svane-greia kan du bare ha for deg selv…Jeg er ikke JENTE heller!! Bare jeg får ligge her og gasse meg i strandstolen jeg, så er JEG fornøyd!! Og mens du er på farta med den der bade-anda, så kan du vel svinge bortom å kjøpe en IS til meg også??”
Pepper strakte seg så lang han var, med hele buken opp, for liksom å få MEST mulig sol på kroppen…Selv om han sjelden blir så veldig brun at det gjør noe…

 

 

Ok, er på vei……Snart….”
Salt fniste…og ble sittende..

 

 

Så ble det plutselig helt stille…Jeg trodde først de sov…Men så skjønte jeg at de rett og slett bare nøt stunden: Måkeskrik, bølgeskvulp, en mild bris over et varmt plysj-kinn, en sandloppe på vei ut av et skjell, lukten av tang..Selv små tøyrotter kan bli grepet av slike øyeblikk…

 

Bare for ordens skyld: De stolene STO IKKE der. Det var dem jeg fikk av søsteren min i posten 😉 Rett skal være rett. De var medbrakte, og vi ELSKER dem 🙂 

 

#strand #strandliv #tøyrotter #saltogpepper #sommer #sol

42 kommentarer

Siste innlegg