“Utdriknings-reisen”- dyr, bading og båttur

Vi får max ut av dagene her, Anna -Lena og jeg. Morgenfugler begge to- som kvitrer i det øya spretter. I går hadde vi god planlegging…og Mariebergskogen var målet. En plass med dyr, badestrand, statuer, museum og det meste. Planen var buss ned, og båt tilbake. 

 

Noen underlige fugler i den ene dammen.

 

Noen haner med veldig fine farger…

 

…hvorav den ene ble skikkelig innpåsliten. “Jeg er ikke redd for fugler altså!”….. Men når de fyker etter meg og liksom peiler seg inn på leggene mine, så må jeg liksom innrømme at jeg blir LITT skvetten…og gjemmer meg bak Anna-Lena… 😉

 

Fine omgivelser inni i skogen på området: Hele Mariebergskogen er et område som er laget til for publikum, veldig tilrettelagt både for gående og rullestolbrukere. For å kunne se på dyr, hus, blomster osv.

 

 

På vei til fugletårnet

 

 

På toppen av fugletårnet 

 

I trærne hang fuglehus av ymse slag. Kanskje et prosjekt for en svensk skoleklasse? Vi fant alt fra kirker….

 

…til Postvesensets hus…

 

..og vaskemaskiner…

 

LITT har vi fått drukket i dag også da!! Så jeg føle ikke jeg gjøre en SÅ dårlig jobb med å få drukket henne ut 😉

Etter noen timer på stranda..

(sensurert bilde)

 

..tok vi båten mot sentrum igjen. 
Der var planen å jakte på grafittier. (kommer i et innlegg senere)

Nok en herlig dag med Anna-Lena i Karlstad. 

#strand #dyr #fugler #båttur 

 

12 kommentarer
    1. Godt dere er morgenfugler begge to da….
      Jeg er det jeg også når jeg har ferie….
      Fine steder, fina veret, og fin-fin kjole du hadde på deg…:)

    2. Lest flere av dine innlegg fra turen. Ser ut til som en “mysig” tur med “bootcamp” (i hermetegn, vel å merke), mus, soling, dyr, shopping, båttur, vandringer, severdigheter, god mat og drikke. Din venninne her synes nok du har planlagt turen godt og setter sikkert pris på alt dere har opplevd. By the way, fin fargerik kjole her! Ha en fortsatt god tur!

    3. Dere er flinke til å drikke, og det hører med på flere måter, – ser ut til dere har flott og varmt vær. Så artige fuglekasser da, – kult med den vaskemaskinen. Fint område dere har vært i! Haner er ikke til å spøke med, – var utsatt for et sinna eksemplar engang da jeg var liten, og måtte bruke kost for å holde den unna.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg