Med “kamuflasje-drakt” ut på jakt… ;-)

I dag var en litt grå og overskyet dag. Ikke at det var noe kjøligere akkurat, neida, holder seg på ganske stabilt mellom 25-30 grader.. Men siden det var litt bedre foto-lys, tok jeg på meg “kamuflasje-drakten” og dro på grafitti-jakt… Viktig å ikke bli “oppdaget” når man er på jakt, men “blende inn” blant farger og skrift…

Jeg hadde funnet ut ved litt googling at jeg overhode ikke har sett alle grafittiene i byen, og siden jeg kom inn på viste også HVOR man kunne finne forskjellige grafittier.
På med GPS-en, og ut med “rifla”…Her skulle det “skytes”..

å 

Dette var den første jeg fant. Den kalles Mohikaneren. Ligger på Torshov sånn ca. Bak et gjerde, inne på en lekeplass. Her var det bare å klatre opp på det jeg fant, for å slippe ta bilder gjennom gjerde.

 

 

Flott, ikke sant!!

 

 

 

Neste funn var denne øglen som holdt på å legg puslespill på en vegg.. Her måtte jeg snike meg gjennom en port, inn i en bakgård der noen bodde. Rart de skal gjemme sånt der folk BOR, sånn at man NESTEN ikke får tilgang…. 😉

 

 

 

Til sist vil jeg bare vise deg et bygg som er så flott, og som jeg kun har vist EN gang før her. For mange år siden. Tok noen nye bilder i dag. Det er bygget der butikken “Scorpius” ligger. Det er liksom en liten grafitti- oase i seg selv. Hele butikk-fronten. Og inni butikken finner du klær av den litt alternative sorten. Jeg kjøpte mye klær her da jeg var yngre, gikk i demoer, og bodde i kollektiv. De har mye smykker der, røkelse, vannpiper og andre piper, Buddha-figurer, Hinduistiske guder i bitte-små størrelser og masse annet morsomt. Anbefales å ta seg en tur å se.

 

 

 

 

 

 

Det var dagens “fangst”, slaktet, sløyd og servert 😉
 

 


#kunst #grafitti #gatekunst #fotojakt #farger #butikk

33 kommentarer

Siste innlegg