Den som har begge beina på jorda…

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

“Den som har begge beina på jorda står stille…”  (Tor Åge Bringsværd)

Det handler om å ta noen sjanser innimellom.. Kanskje slippe kontrollen bittelitt. For å se hvordan det går. La seg sveve litt der oppe i det blå, uten at man vet noe som helst om landingen…

Så klart kan man gå på snørra… Man kan risikere å lande med et skikkelig mageplask.. Og det kan jo verste fall gjøre litt vondt..

Men… og SÅ da?? 
Hvor langt kommer du her i livet om du ikke beveger beina litt liksom? 

Du kan jo faktisk ende opp med å lande silkemykt også… på en regnbue til og med, om du bare tør å sveve litt i det uvisse først… Kanskje du lander silkemykt… på en vei  av farger…
Og når du tar fatt på DEN veien er det som kjent alltid en skatt i enden…

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

Er du god til å kaste deg ut i nye ting?

 

(En liten reprise på et tema jeg synes er viktig. Ikke minst for meg selv 🙂 )

 

 

#utfordringer #utvikling

26 kommentarer
    1. dedicat: Jo, JEG må øve litt Jan, på den hoppinga 😀 Jeg vil så gjerne gjør det jeg skal gjøre BRA. Og da krever det litt øving først 🙂 Jeg er litt blanding av Ludvig og Solan, Ikke SÅ glad i spenning, som Ludvik, men FÅR til ting, og utvikler meg, og gjør nye ting…med litt øvelse .-D He-he

    2. Toril sin hverdag med musikken: Jeg vil gjerne klare alt jeg skal gjøre. Helst gjøre det BRA med en gang. Sånn med jobb og sånt. Høye ambisjoner om hva jeg vil KLARE, og derfor blir jeg ikke så tøff med å HOPPE i det. Jeg pusher meg, men vil gjerne forberede meg mye først 😀

    3. marianne kaspersen Dignes: Jeg vet det trengs å kaste seg ut i litt nytt, men jeg KASTER men ikke akkurat i det…:-D Jeg må ta små skritt, men pusher meg uti nytt…bare med litt SMÅ steg 😀

    4. Så bra skrevet!
      Ja det er såå viktig!
      Jeg føler jeg er typen som kan være spontan og ønsker prøve på ting fremfor å angre siden!
      Jeg tenker også at vi kanskje også møter små skatter på veien?
      God kveld videre 🙂

    5. Kjempebra innlegg, og det er så sant det du skriver. Man må ta sjanser, og det er gjennom sjansene vi lærer, selv om vi faller. Når vi faller er det å reise seg opp for å gå videre 🙂
      Jeg er nok litt A4, og er litt redd til å prøve ut nye ting, ikke pga redselen for ikke å få det til, men for å skuffe meg selv.
      Ønsker deg en kjempefin torsdag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    6. Jeg må vel si at jeg har “kastet” meg ut på dypt vann noen ganger i liver. Og det har vært utrolig spennende! Og det uten å tenke gjennom i det hele tatt! Hadde madammen hatt bedre helse, så hadde jeg sagt ja til et tilbud om jobb i Afrika etter at jeg ble pensjonist 😀 Så nå ser jeg strengt på deg.. man øver ikke til å “hoppe ut i det”!! Man bare gjør det , det er jo det som er hele saken, hele spenningen,, hele opplevelsen 😀 Lykke til 😀

    7. Jeg har nok blitt tøffere. Det er bedre å ta noen sjanser enn å gro helt fast i kjedelige rutiner fordi man ikke tør noe annet. Talende illustrasjoner.!!😄Det går an å klatre opp på regnbuen igjen – med noen nye erfaringer…og litt klokere av skade!😉

    8. Jeg har som mål og aldri si nei til en utfordring, med mindre den er helt urealistisk (altså har noe med idrett og sport å gjøre) Det har ført til noen få reale mageplask, men og de gode historiene. Utrolig mange gode opplevelser, gode minner og følelse av mestring. Hopp ut i det, land på en regnbue (man kan sikkert lande på magen i en silkemyk regnbue og.) Ha en god dag.

    9. Denne var fin:) jeg er ukomfortabel med forandringer så er litt pysete, men forandringer kan være veldig bra også- så vi må tørre å ta noen sjanser:) ha en nydelig dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg