Om å plystre etter “regnvær” :-)

“Det er etter regn at fuglene synger” 
(Bjørnstjerne Bjørnson)

Det er akkurat sånn det er. For selv om vi skulle ønske at solen alltid skinte, og at VI alltid kunne vandre plystrende omkring som en annen sangfugl, så er det jo sånn at det regner litt av og til.
Det er jo sånn at vi av og til kjenner regnværet, på innsiden av kroppen om du skjønner…
Det er jo sånn at det av og til skyer til litt i topplokket…


Men jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til solens varme stråler om det ikke hadde regnet litt innimellom.
Jeg tror ikke jeg hadde plystret så høyt som jeg gjør nå om dagen, om jeg ikke hadde kjent plaskingen ovenifra innimellom…

 

 

#tanker #ordtak #livet #hverdagen

12 kommentarer
    1. Ja det er sant..man må kjenne på alt av vær..for å sette pris på det motsatte…det samme med kroppens følelser….Flotte bilder!

    2. Det blir regn i helga så det er best at man har paraplyen klar. Tar det med ro i helga, ikke noe togtur, er mye signalfeil i disse dager. Det skal bli deilig med litt regn bare sola kan slippe litt til av og til. Har ommøblert litt i stua mi, Har pc-en ved siden av, fjerna ei bokhylla og fikk bedre plass og lettere tilgang til bufeen. Ikke mye som skal til før det blir bedre. Ha en fin kveld.

    3. Akkurat sånn tenker jeg også, i dag regner det men med opphold innimellom – og i trærne over veien her synger fuglene mens de venter på sin tur ved matfatet jeg har hatt tilgjengelig siden før vinteren :-)) Du har så rett :-)) En må nok bare tenke litt over det først. Hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg