Jeg kan i alle fall bli verdensmester i NOE…

Det slo meg i dag tidlig: Jeg er ikke VELDIG flink i noe som helst. Det er liksom ingenting som utpeker seg som noe jeg kunne bli “verdensmester” i.


Man hører om noen som blir verdensmester i sjakk. Andre som tar gull på VM i langrenn. Noen er skikkelig gode på å lage mat, og tar gull med kokkelandslaget. Og sist men ikke minst: Noen er så gode å løpe at det tar gull i VM to dager på rad til og med, slik som Jakob Ingebrigtsen som det har vært pratet om i dagesvis.

Jeg er kanskje ikke verdensmester-materiale i slike fysiske ting, eller i sjakk som må sies å være en mer “daff” sport, men tross alt SUPER-krevende mentalt… MEN – jeg er i alle fall verdensmester i NOE: SELVINNSIKT!

Jeg kan vinne i VM i selvinnsikt!! Garantert!

Jeg har nemlig SKIKKELIG selvinnsikt på at jeg ALDRI kommer til å bli rask til å løpe slik som brødrene Ingebrigtsen eller Ussain Bolt. Jeg kommer ALLTID til å løpet sakte….


 

Jeg kommer ALLTID til å puste og pese med hjertet dunkende utapå genseren..

Og det vet jeg KJEMPEGODT!! Så det må det da kunne bli en gullmedalje av…Selvinnsikt?? Eller hva tror du?

Har du god selvinnsikt?
Er du god til å løpe fort?
Hva kunne du bli verdensmester i?

 

 

 

#verdensmester #gull #selvinnsikt #trening #løping #tegning

31 kommentarer
    1. Har ganske god selvinnsikt, og jeg løper iallfall ikke fort…… ikke i det hele tatt i grunn…… men – jeg kunne nok blitt verdensmester i å være snill – altfor snill! Klemmer <3

    2. Jeg kan nok ikke bli verdensmester, for jeg er bare sånn passe god på mange forskjellige ting. Løpe for, hihi, nei du det skjer nok ikke. Da jeg gikk på skolen ble jeg alltid tatt først, når vi skulle ha slåball. Ikke for at jeg løp fort, nei for at jeg slo ballen tvers over hele skolegården… Kanskje jeg kunne ha blitt god på baseball, hihi!

    3. Kjersti: Ååå, så godt du sier det Kjersti. DET liker jeg å få gull i altså, vennskap og sånt <3 Det betyr liksom noe for meg. Ikke SÅ farlig med den løpinga 😀 Håper du får være med igjen <3 For du BØR få en gull der 🙂 God klem til deg min venn <3

    4. Tror jeg har god selvinnsikt ja..:)) Har nok et bra løpesteg(ligger til familien..hehe..) men løper så si aldri lenger..bare om jeg må rekke noe..og det blir det ikke VM gull av 🙂 Du fortjener gullmedalje for inspirerende og engasjerende blogging også.. <3 Klem <3

    5. Thi hi…jeg mente jo salt og pepper <3. Satt og tenkte på da det hele begynte for en del år siden med vanilje og pepper, og vips så skrev jeg vanilje <3...Så lurte jeg på om Salt og Pepper hadde hatt sitt eget EM i egenlaget friidrettsøvelser i år? Thi hi...<3.

    6. Men du er jo verdensmester i å være verdens beste bloggvenninne. Verdensmester i å engasjere, spre glede, vri verden til en positiv verden, og du burde fått medaljer i bøtter og spann. Hver dag. Bare sårru veit det! Jeg er som deg, litt god i mye. Men nå har jeg prøvd å melde meg på Kakekrigen igjen, så får vi se om jeg blir verdensmester der, hvis jeg får være med 😁klemmer❤️

    7. Kjempeherlig blogginnlegg med flotte illustrasjoner som passer til teksten 🙂
      Du er verdensmester fordi du er den du er. Ingen andre i verden er slik som deg, og du er unik <3 🙂 Det finnes bare en Frodith, og det er mer verdt enn alt av det som kalles gullmedaljer 🙂
      Ønsker deg en kjempefin søndag 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Mimremor: Å ja, jeg er fornøyd med meg som jeg er, så her blir det ikke store forandringer. Selv om jeg ikke vinner en fysisk gull i noe som helst … Takk skal du ha Mimremor <3

    9. husk du er verdifull akkurat slik som du er! Er du like mye verdt som gull så da har du jo vunnet gull jo! Fortsett med å være som du er!

    10. Hanne Beate: Ja, fristen ved midnatt 🙂 Kanskje du må inn på et rom med lampe og leker 😀 Bare send inn om du føler du får til noe <3 Tusen takk for gode ord. Noen ganger ønsker man å høre noen andre si det, selv om man føler seg rimelig sikker på seg selv, og sine medaljesjanser. Men godt når noen andre gir en gull også 🙂

    11. cuskima: Tusen tusen takk Cuskima 🙂 Jeg trengte den litt i dag, så det var jammen godt å høre <3 Vi er sikkert verdensmestere i noe , hver og en av oss, men jammen godt når noen andre gir oss den gullmedaljen av og til 🙂 Selv om man er full av selvtillit egentlig 🙂

    12. Du kunne blitt verdensmester i masse, Frodith, i ting som virkelig betyr noe: Du minner oss på å glede oss over ting og ha noe å glede seg til + la de positive tankene dominere og gjøre bekymringene mindre. Du finner på masse gøy for oss, og har omsorg for leserne dine. Ha en fin søndag! <3
      P.S. Jeg har ingen skyggebilder på lager, og idag er det grått, men skal se om jeg finner på noe, - vet fristen er ved midnatt. 🙂

    13. eg syns du er verdensmester i å aktivere lesere på bloggen……du er verdensmester i å tenke positivt og være optimistisk….eller der tror eg du deler første plass med meg hahaha…..du er verdemester i å tegne som nett du kan,…..og de vakre historiene dine …..verdensmester <3 <3

    14. passion4therapy: Det er liksom mest Salt og Pepper det handler om nå. Vaniljeogpepper er pensjonert. Men den svarte og den hvite, Salt og Pepper, de konkurrerer hele tiden med hverandre 🙂 He-he

    15. Så herlig blogginnlegg og flotte tegninger. Selvinnsikt, ja…har vel en god porsjon av det på en del områder i livet, og mangler nok litt på enkelte områder som de fleste andre, men jobber med saken. Når det kommer til løping, så løper jeg ikke lenger enda jeg bare er 55 år ung, for mange kneoperasjoner og røken Akilles etc, men derimot har jeg løpt mange løp, også hel maraton en del steder i verden, fra Oslo til Hawaii :-). Jeg tror at alle kan bli verdensmester i noe, om det selvinnsikt eller sport <3. Dessuten du er supergod i veldig mye, og hadde nok vunnet mange ulike verdensmesterskap <3 Har forresten vanilje og pepper konkurrert i noe i det siste?

    16. Hahhah..ja du sier noe….det er fint å kunne ha selvinnsikt..og vm i det….skulle vi hatt..men tror ikke jeg hadde vunnet det heller…hihihi…Flott illustrert!

    17. fruensvilje.blogg .no: Ikke sant, vi kan starte vårt eget VM i et eller annet 🙂 Ja, du har allerede en GULL mener jeg, i matlaging av naturen 🙂 HI-hi. Du mangler bare medalje-overrekkelsen 😀

    18. He he. Jeg tror ikke jeg blir verdensmester på noe. Men Frodith, selv om du er ikke verdens mester på noe, du kan jo masse som du skulle hatt medaljer for.
      Du har hjerte av gull, omtenksom, kreativ, har godt humør, positiv, leken og fin, skribent, dikter osv.’
      Ha en fin søndag.

    19. Du kan tro at vi her i Sandnes er stolte av brødrene Ingebrigtsen nå om dagen <3 Det er i sånne tider at hjertet svulmer over å være fra Sandnes ja 😀 Jakob går på samme skole som min datter, så hun ser ham av og til på skolen, og har pratet litt om ham. Hun er jo selv også nesten verdensmester, det ble jo bronse da, i drill-EM 🙂
      Jeg selv har ingen sportslige prestasjoner å snakke om. Til det fungerer jeg dårlig. Men jeg kunne vært verdensmester i tålmodighet. Og der kreves et sterkt hjerte 😉 Jeg har til tider vært så tålmodig at det går på helsa løs faktisk, og det er vel egentlig ikke særlig sunt. Men en gang i et jobbintervju hvor de spurte etter de gode og de dårlige kvalifikasjonene mine, så svarte jeg tålmodighet på begge. Og derfor fikk jeg jobben 😀
      Så ja, sett meg på en tålmodighetsprøve, og jeg vinner gull, mest sannsynlig 😉
      Løpinga overlater jeg til andre. For med mine dårlige knær, så vet jeg at det blir måneder med smerter etterpå. Jeg har forsøkt, for jeg var med i et løp for et par år siden (til inntekt for en god sak).
      Ønsker deg en fin dag, hvor du ikke trenger å løpe så mye <3 Klem <3

    20. ja et verdensmester er et verdenmesterskap og ingen har sagt det bare er noen få leker en kan vinne i hi hi .Selvinnsikt,tror jeg etterhvert begynner å kjenne meg selv ja ,men nei løpe gjør jeg overhode ikke,anklene mine og hoftene tilater nok ikke den sporten ,men jeg kan gå litt fort da :=)
      Om jeg kunne bli verdensmester i noe ? tja har etterhvert blitt ganske flink til å lage spiselig mat av ting jeg finner i naturen,så kanskje det er noe jeg kunne fått en medalje i :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg