Når slaraffenlivet er over er det på tide med mentale paraplyer ;-)

Når slaraffenlivet er over og du møter hverdagen bittelitt som en kalddusj, så gjelder det å prøve å holde et positivt fokus. Selv om du kanskje svettet livet av deg gjennom ukene i sommer, så er det likevel ikke DENNE typen kalddusj ønsker. Her hjelper ingen paraply eller regnfrakk.
Her må det “mentale paraplyer” til. Eller aller helst et annet par sett med briller. Noe som får deg til å se forbi de litt grå skyene. 

Det er ikke sånn at ting er VONDT nå. Jeg har ingen triste ting i livet mitt… Det er mer at det bare ble så stor forandring fra slentring, slaraffenliv, lange flagrende kjoler og INGEN krav….til raske skritt, grubling og problemløsning, krav og forventninger om prestasjoner i tillegg til et liv i BUKSER…

Vel, da gjelder det å glede seg over de små ting: 
Nå skal jeg på restaurant og kino- så kan kravene og prestasjonene seile sin egen sjø…

 

 

 

#slaraffenliv #krav #prestasjoner 

14 kommentarer
    1. Kjenner det virkelig når du snakker om det, gruer meg til kommende uke med 6 jobbenetter. jeg som har vært så flink til å stå opp kl. 07 hver morgen nå….
      Nydelig bilde av deg!

    2. Skjønner deg så godt…aldri godt å komme tilbake til “livet” etter ferie…Man har liksom ladet ned…også må må man lades opp igjen! Kos deg på kino…og du er jo så flink å finne koselig ting å gjøre…..

    3. Så flott du er, vakkert bilde av deg. Ja, deilig å bare koooooose seg og suse rundt. Jeg har blitt slik på mine gamle dager. Frihet og gjøre hva man vil….og så man tjene litt penger også da….fon fin dag til deg…

    4. Ingen triste ting i livet ditt? Du må i så fall være den eneste jeg har sett skrive dette. Misforsto jeg noe? hehehe
      Nydelig bilde av deg 🙂
      Hyggelig at du er så positiv hele tiden. Jeg har dessverre ikke denne samme evnen da det ikke ligger for meg. For det skjer triste ting hele tiden, mer eller mindre.
      I dag er jeg trist fordi at et av mine planbarn er syk. Meget syk. Han er bare litt over 3 år gammel.

    5. Jepp, da er det best å innvilge seg noen små øyeblikk av glede innimellom, og la de få stor fokus! Her blåser det litt fra alle kanter for tiden, så det er om å gjøre å ha noe å glede seg til iblant.

    6. Bukselivet er jo det beste 😉 he he..
      Men ja, noen ganger blir forandringene store sånn nærmest over natten, men det går seg som regel til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg