“Lykken er en reise, ikke et mål”

“Lykken er en reise, ikke et mål”  (Kinesisk visdomsord)

Tenk om alle kunne huske på det. At man ikke satte seg surmulende ned i “vognen” sin, og ventet på “neste stasjon” liksom…At DER skulle det bli bedre.

Det handler jo egentlig om å ta vare på de små øyeblikkene i hvedagen, som faktisk er de som er livet. Og glede seg over dem.

Det handler om å GJØRE livet til det man vil, i stedet for å vente på noe nytt.

Det handler om å gjøre det “gresset” man sitter på så grønt man bare kan ved å “vanne det” selv, i stedet for å håpe på at gresset et annet sted er så mye bedre…Et annet sted…en annen gang…er liksom leksa noen har lært seg. Men det er jo ikke sånn det er. Man må ta ansvar for sin egen “plen” så kan det bli like fint der…selv om det kanskje i utgangspunktet er litt brunsvidd og tråkket ned..

Det handler om å nyte reisen mens den holder på, i stedet for å seg for seg stasjonen der framme som den største lykke…

Ja, det er hvertfall sånn JEG ser på det da 🙂
 


Ha en dag full av fine reiser <3

 


#livet #øyeblikkene #nået #mindfullness

16 kommentarer
    1. Mm – gresset er aldeles ikke alltid grønnere på den andre sida av gjerdet…. og en kan likegodt like stasjonen en er på istedetfor å vente på neste! Nyyyyt og stor klem <3

    2. Du tenker så veldig bra, så det så 🙂 Nå er jo jeg litt sånn motstander av gjerder 😀 Gjerder var en gang for å stenge ute kyr og andre dyr som gikk mere fritt omkring. Men nå har det vel blitt for å stenge inne det man eier og har 😀 Lykke til på turen, “minutt for minutt” 🙂

    3. Nydelig innlegg<3 handler om noe jeg øver på fra nå og fremover<3 kloke ord og helt sant<3 ble helt rørt jeg nå, fordi dette traff meg skikkelig<3 takk:)
      God helg, håper den blir super fin og god:))

    4. Flott innlegg og en fin måte å tenke på 🙂
      Gresset trenger ikke å være grønnere på den andre siden, men det ble det faktisk for meg for 9 år siden. Var en sjanse å ta, men det gikk fint og det var det beste jeg noen sinne hadde gjort.
      Nå hadde jeg heller ikke noe å tape, så det fikk gå som det ville.
      Jo gresset kan faktisk være grønnere på den andre siden, men det er da viktig å vanne å holde det i orden 🙂
      Håper du koser deg og at du har det fint der hvor du er på bryllup 🙂

    5. Det er en fin måte å tenke på 🙂 jeg prøver skikkelig hardt å være i nuet,og nyte denne reisen jeg er ute på nå…men det ér litt vanskelig kjenner jeg,ser så frem til målet , at det er vanskelig å fokusere.. så idag takker jeg litt ekstra for dine kloke ord,og låner dem gjerne til å notere ned,hvis det er lov,for å liksom huske dem,også etter nye innlegg er lest og skrevet…klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg