Siden du kjenner henne litt ….

I løpet av sommeren har du fått høre en del om denne vakre jenta. Du kunne egentlig ha hørt om henne i årevis før, siden vi har vært venninner i 40 år. Og innimellom har jeg jo vært innom med innlegg fra “Helsefarmen” i Fredrikstad, eller “villmarks-turer” ala Lars Monsen. Men det har liksom vært litt ekstra i sommer, som sikkert noen har merket. Hun skulle jo gifte seg. 

Noen som leser bloggen min kjenner henne fra vi vokste opp, og noen andre som “bor” her i blogg-blokka med meg har blitt kjent med henne gjennom bloggen i sommer. Gjennom “utdrikningsreisen”-

I går giftet Anna -Lena seg, med denne flotte karen. 
Jeg var forlover. 
Jeg hadde forberedt tale, med et dikt som dere har sett her på bloggen før. Et jeg har skrevet selv, som sier alt om vennskap, og om kjærlighet i alle former.
 

 

 

 

 

 

 

Først leste jeg det på norsk.
Etterpå framførte jeg det på tegnspråk, uten en lyd i rommet. 
Det var ingen døve tilstede, men jeg ville vise det vakre, intime og flotte dette språket kan formidle, som ingen talte ord kan. Det var litt skummelt i utgangspunktet: å gjøre det på tegnspråk i en hørende forsamling,  men jeg visste at HVIS jeg fikk det til ville bruden like det godt, og det var det aller viktigste for meg. Hun elsket det 🙂 

Det ble en uforglemmelig kveld. 

 


Diktet var dette;: 

 

Venn

Holde hånden min
forsiktig og vart.
Side om side.
Ikke foran og bak
Ikke først eller sist

 

Holde hjertet mitt
forsiktig og vart
Slik jeg holder ditt

Side om side
Ikke foran og bak 
Ikke først eller sist
 

 

Vennskap
Som sommerfuglens dans
Lett, fargerikt, skjørt

Handle with care <3

 

 

#bryllup #kjærlighet

 

18 kommentarer

Siste innlegg