Betydningsfull?

“Det hender at vi plutselig får vite hva vi en gang har betydd for andre, men sjelden får vi vite det i tide” 
(Aksel Sandemose.)

Jeg synes en viktig ting her i livet er å vise folk at man setter pris på dem. Man glemmer lett i hverdagens galopp å fortelle folk hvor betydningsfulle de er. Er man riktig heldig kan man via omveier, helt tilfeldig, få vite hvor viktig man altså er. 
Alle fortjener å få høre det, om man utgjør en forskjell for noen. Og ALLE utgjør en forskjell her i verden, enten for FÅ eller for mange…

Så hvorfor forteller vi dem det ikke? Hvorfor må det gå et helt liv før man forteller høyt hvor viktige de er eller var? 
Verdt å tenke over…Verdt å gjøre noe med…
 

“Det er viktig å gi folk “blomster”, mens de ennå har en “vase” å sette dem i…”
(
Frodith)


Har du fortalt noen i det siste hvor viktige de er?

 

 

(en liten reprise på et tema jeg synes er viktig 🙂 )

 

#livet #betydningsfull 

19 kommentarer
    1. Jeg kunne sikkert vært flinkere til å si hvor mye jeg setter pris på mennesker rundt meg, men jeg har blitt flinkere.
      Gubben og jeg har og innført at vi gir en flott blomsterkvast til “en som fortjener det, men ikke forventer det” hver jul. Det kan være en kollega, en nabo eller en fjerner person i omgangskretsen. Det er gøy å se hvor rørt folk blir -og det er alltid med et kort hvor vi forklarer hvorfor akkurat den personen får blomsten

    2. Ja, det er kjempeviktig. Er ikke det samme å måtte sette de blomstene ved steinen…. ja, jeg syns jeg er flink til å fortelle folk hvor viktige de er! Prøver litt hver dag! Klem <3

    3. Utrolig viktig å fortelle hva andre betyr for en, og passe på å gi en oppmerksomhet iblant. Tenk om de man er i begravelse til kunne ha hørt hva som ble sagt om dem. Jeg har blitt mer oppmerksom på sånt med årene, men takk for påminnelsen. <3

    4. Veldig enig med deg i dette her også, det tar ikke mange sekundene å si en ærlig tanke til en annen, jeg gjør det veldig ofte :-)) Veldig fint å fronte noe man lett kan ta litt for gitt i hverdagen.

    5. Dette er et viktig og flott innlegg! Det er ikke alltid lett å si til noen hva de betyr fordi man kjenner dem godt og vet hvordan reaksjonen blir. Ikke alle takler eller greier å ta imot gode ord, men jeg tenker at det er viktig å si eller vise hva man føler likevel. Det gjør godt for en selv også å få lov å vise at man setter pris på dem rundt. Klemmer <3

    6. Kjempebra og viktig innlegg <3 🙂
      Så absolutt! Det er kjempeviktig <3 🙂 Mannen min og jeg sier det til hverandre hver morgen og kveld, og jeg sier det til min mor, min søster og resten av familien og vennene mine <3 🙂 Er vant til det fra jeg var unge at foreldrene våre lærte oss opp til si at vi var glede i hverandre.
      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    7. Sjelden jeg sier det. Men er jo evig takknemlig til mine foreldre for alt de har gjort for meg i alle år, tenker på mange ting. Uten de hadde jeg ikke hatt livet og mulighetene som er her. Flott brudepar det der. Ønsker de lykke til i alle år. De er hvertfall betydningsfulle får hverandre. Tror nok at det var en flott ramme rundt selskapet. Snart er det middag her så en solid skogstur. Snart kommer regnet så da er det snart høst. Men det er enda mange fine kvelder så man må bare nyte det. Ha en fin kveld.

    8. En slik reprise kan vi ikke få for ofte.
      Har tenkt mye på det selv også etter år med mange begravelser. Det er flott at man har mye godt å si om den som har gått bort, ofte tenker jeg og undres om den personen fikk høre dette.
      Tror nok mange er flinke til det. Har selv blitt mer oppmerksom på dette, og dermed flinkere til å fortelle de jeg har rundt meg, og også de som ikke er så nær i avstand, hva de betyr for meg m.m.
      Utrolig viktig det du skriver her! <3

    9. eg pleier å være flink til det, syns ikkje at alle er så flinke.
      Eg hadde en veldig fin uke på jobb forrige uke da 3 kunder kom å sa de hadde savnet me og lurt på hvor eg var fordi eg alltid var så smilende og hyggelig , det gjorde godt i en jobb eg etterhvert føler meg mer og mer tatt for gitt i.
      Satt stor pris på at de syns det og at de sa det.
      Det er litt som du sier at folk ofte må være døde før de får fine ord…..tullete, men eg er ikkje så typisk Norsk i den sammenhegen…eg sier det eg føler , men holder litt munn om ting som ikkje er så positive…..til det er rett eller viktig å si det. For det er ikkje alltid det er.
      Si fine ting til folk så blir de glad..muligens litt flau,men oftest glad…<3
      Som at eg syns du er super flott person med et vakkert hjerte med plass til mange...du har ofte sagt du ikkje er så lettrørt og griner og sånn,men tårer er ikkje nødvendingvis valutaen for følelser...hvor du får andre til å føle er en viktig valuta.og den har du i bøttevis.
      Du engasjerer og er kreativ og du setter pris på folk med dine flotte bursdagshilsenere og gaver til de som vinner når de engasjerer seg tilbake.....
      Glad i deg i min venn <3 klemmeting

    10. Ja det er så viktig! Lett å glemme i en hektisk hverdag…men det er NÅ vi lever, og NÅ vi trenger å vite at vi faktiske er verdt noe…for noen…..Flott innlegg!

    11. Ja dette er viktig. Det hjelper på en måte ikke hvor mange som enn kommer i ens begravelse og snakker om hvor fin personen var en gang i tiden. Jeg synes det er viktig at de får vite det her og nå. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg