“One small step for man”..

 

Vill ulv (Canis lupus) fotografert i Norge. Ulv p sn¯, en vinter i fjellskogen.
Foto: © Baard NÊss / NN / Samfoto

 

“This is one small step for man, one giant leap for mankind”  (Sitat: Neil Armstrong)

På Frodithsk sies dette på en annen måte, og nesten litt motsatt:  

“Et lite steg for menneskeheten, men et stort skritt for Frodith”.


Det handler om utfordringer og om grenser. For det som er lett, enkelt og bare blåbær for EN, kan være mer enn vanskelig nok for en annen.

Det handler om at for noen så er det greit å pushe seg selv bittelitt, et LITE skritt er nok. Det føles stort som et månehopp likevel. Og man må få tid til å venne seg til “gangen” der oppe i måneland..

Det handler om at vi alle er forskjellige, og at ikke alle ønsker tusen utfordringer og ikke nødvendigvis må KLATRE opp der til månen før man begynner å sprette rundt. 

Det handler om at å gjøre noe stort for menneskeheten eller seg selv, for noen kan være å reise til månen og tilbake.
Mens for andre kan det å utrette noe eller å utgjøre en forskjell handle om å sprenge noen bittesmå grenser i seg selv.

La alle få ta de skrittene som er riktig for DEM- så vil de utgjøre en forskjell her i verden de også 🙂
 

 


Er du glad i utfordringer?

 

 

 

(En liten reprise i litt travle tider, over et tema jeg snakker mye om her på blogg. Å utfordre seg selv. Men å få lov å gjøre det på sin egen måte.)

 

#livet #grenser #utfordringer #utvikling

14 kommentarer
    1. Kjempefint innlegg 🙂 Jeg liker utfordringer, men ikke alle utfordringer er like morsomme. Man vokser jo på utfordringene enten man er unger, tenåringer og voksne. Noen utfordringer kan man bli svett av å tenke på, mens andre ikke.
      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    2. Jeg har aldri trengt så mange utfordringer for å ha det bra. Likte meg best når alt gikk på det jevne. Nå derimot etter mange år med forskjellige utfordringer takler jeg det bedre. Og som du skriver, utfordringene er store nok for meg, mens andre nok ville tenkt at det var da ikke rare greiene. 🙂
      Godt vi er forskjellige!

    3. Elsker utfordringer 🙂 Blir bare mindre av de når man er pensjonist,, så nøl ikke når en utfordring dukker ertende opp fremfor deg 😀

    4. Ja vi har alle våre ting som vi syns er vanskelig ..og andre ting som er “lett som en plett”..:) Liker litt utfordringer..men helst innen noe jeg liker å drive med.. Ikke tekniske vanskeligheter og innstillinger å sånt…da blir jeg bare utmatta… Klem og lykke til med dine utfordringer <3

    5. Veldig bra innlegg:) føler at dette treffer meg og den fasen jeg er i nå, noen vise ord du har kommet med her og som jeg gjemmer i mitt hjerte, fordi jeg garantert kommer til å lese dette innlegget flere ganger for å klatre…<3 ønsker deg en strålende dag:)

    6. Det er så rett….Det som er en en stor utfordring for noen…er det ikke for andre…og omvendt…og det bør vi tenke mer på…Vi er ikke like, og har forskjellige forutsetninger….Lett å glemme, så takk for påminnelsen…Flott bildet!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg