Om å sprette rundt som en våryr bjørk… ;-)

 

Var en tur på Sognsvann i dag, med Oslopadda.
Det var g
rønt som en fersk vårdag, bjørka spratt, sivet suste, øyenstikkerne fløy omkring, og luften var som en tidlig høstdag. Med andre ord en god blanding. Og sånn blir det vel etter en sommer med bare 30 grader. Plutselig regner det og naturen tror det er vår igjen…sånn NOEN steder… Men årstiden ER jo på hell og høsten melder seg på …uansett øyenstikkere og grønt gress…
Deilig var det…Og i sånn stemning så får man jo lyst å sprette litt rund, som bjørka…

 

Fant et tre som lå så fint og fristende …En bitteliten utfordring…
Mye greiere å klatre på et tre som LIGGER…
Balansere litt kanskje…?

 

Stammen så bred ut…men vann under…Hva om jeg faller ned…
Og jammen er jeg vinglete i anklene. Stammen virket med ett som et tynt tau….
Gikk ganske greit…fram…

 

Hadde noe å holde meg i der framme.. Og MÅTTE dit..for å klare å snu..

 

Jammen angret jeg da jeg snudde og skulle tilbake…Verre andre veien…

 

Men med dyp konsentrasjon kom jeg meg tilbake…tørrskodd..

En fantastisk deilig dag. Fine timer i skogen. 
Sol, gjess, varmegrader, noen små utfordringer OG en stor is på kiosken til slutt!

 

 

#tur #sognsvann #utfordringer #klatring #sol #is

29 kommentarer

Siste innlegg