Om å “ta tyren ved hornene”

Jeg har planer!! Høstplaner…eller høstforsetter om du vil!!
Jeg har startet opp friskt i det nye arbeidsåret. Etter en god lang ferie, med mye hvile, mye glade tanker, mye fine opplevelser, en diger energi-boost av en sommer er jeg klar for nye utfordringer.
Jeg går på med “dødsforrakt”. Jeg har tyren ved hornene, og rister skikkelig,  nøler ikke et sekund (nesten) men tar fatt på oppgaver jeg synes er ganske skumle. Melder meg faktisk frivillig til og med. 
Skal ting bli litt mindre skummelt må jeg gjøre det mange ganger!! Hvis man gjør ting igjen og igjen, så må det da bli lettere etterhvert. Jeg har trua på det. Det gjelder å ikke gi seg!!

Har du noen utfordringer, noe du vil bli bedre til?
Jobber du med utfordringene, eller prøver du å unngå dem i stedet?

#utfordringer #høstforsett #slevutvikling

44 kommentarer
    1. Det er bra. Kommer an på dagsformen mo også. 😉
      Kommenterte du tilbake til meg fra pc eller mobil sist? Kan du i så fall velge å kommentere denne fra det motsatte nå?

    2. Jernbanefrua..: Jeg liker best å forberede meg jeg også, til mange av utfordringene 🙂 Øve meg litt…Men nå kjører jeg på litt, skal ikke tenke for mye har jeg bestemt meg for 🙂

    3. Mimremor: Nei, jeg er litt pinglete jeg også, liker best det vante…MEN nå er det slutt på det, nå skal jeg gi litt mer f…og tenke at det jeg gjør er bra nok, og derfor er det ikke så skummelt. SÅNN skal jeg tenke 🙂

    4. Orkidedatter: Ja, man kan ikke gi seg liksom. Og det er for mye SMÅTING som jeg går rundt og gruer til og synes er skummelt. NÅ skal de “til pers” 😀

    5. HeidiElise: Nei, jeg GÅR PÅ innimellom, så blir det litt mye VINTER på meg, og jeg feiger litt, men enn så lenge er jeg tøff i trynet og går på med dødsforakt 😀

    6. ladyaugust: Vet ikke om jeg greier alt, men jeg tror vi greier mer enn vi tror noen ganger 🙂 Gjelder å legge igjen flink- pike – syndromet hjemme 😉

    7. Alltid godt å starte på ny frisk! Du er sterk og får det tik. Mine utfordringer er at jeg lett kan bli usikker , og at jeg tenker veldig negativt.. må bli bedre på dette- prøver hele tiden! ❤️

    8. Tro meg, jeg gjør som deg, må bare for å komme videre. Ja, det kan være skummelt, men kan ikke gro fast heller nå. Omatt og omatt, eksponeringsterapi, ja, i det hele tatt. Men jeg har trua<3 håper du har en fin dag<3

    9. Fin illustrasjon!😄 Noe kan jeg skyve foran meg – særlig slikt som jeg synes er kjedelig. Tekniske ting og papirarbeid i form av skjemaer og lignende. Så kan det være andre typer utfordringer der jeg går på nærmest med dødsforakt og er ganske modig.

    10. Jeg prøver nok å unngå alt for mange utfordringer..liker å ha en forutsigbar hverdag, og har det best sånn.. Men vi er alle forskjellige…Ha en god ny dag!

    11. Jiipii nå er du i gang 😀 Med et grepa grep 😀 gleder meg til fortsettelsen ! Smetter bare kjapt innom.. dagene smuldrer bort så rekker knapt å lese blogginnlegg om jeg skal lage et selv,, og det i dag tok vel mye tid.. 🙂 Lykke til 🙂

    12. Er ikke flink med utfordringer… var usikker og sjenert som ung. Men da 1 ble til 2, og to ble til 6 etterhvert, har utfordringene sprengt seg fram. Men det ble ofte til å gjemme seg bak ryggen til gubben! Nå lener jeg meg tilbake og hilser blidt på alle medmennesker!

    13. Hørtes ut som fine planer, tøye strikken litt :-)) Liker nok det jeg også, bare jeg føler meg forberedt nok, eller hmm, kommer så an på hva det gjelder. Noen utfordringer tar jeg på strak arm, noen vil jeg forberede meg bedre til eller lære litt mer om først, mulig jeg tenker veldig langt nå men :-)) Utfordinger kan være veldig veldig bra – heier på deg 🙂

    14. Å jobbe mer med seg selv er vel en utfordring i seg selv det. Høsten er nær oss og det er jo en bra årstid med nye bedre vaner. For min del blir det flere skogsturer og blåbærturer. Håper det blir masse av det i høst. Ha en fin kveld.

    15. Nå ble jeg litt nysgjerrig merker jeg. Hva skal Frodith gjøre nå da. Tankene i hodet mitt sier: Skal hun begynne å studere? Skal hun rykke opp i en lederstilling på jobb? Eller tar hun skrittet fullt ut og satser som modell? Eller skal hun på jordomseiling med Salt & Pepper? Blir det satset på en ny “utfordring# som krever litt her på bloggen? Eller skal hun satse videre som mateador; “ta tyren ved hornene”? Mhhhh! Ja, mulighetene er mange….. Det er viktig å ture å satse for å vinne noe, det er i alle fall riktig. Øvelse gjør mester er også helt sant. Nå er jeg spent?
      <3

    16. Jeg har noen utfordringer ja, og drømmer om å bli bedre til å stå på krava! Også privat. Det er nok langt fram, men jeg skal iallfall ikke skygge unna! Blir inspirert av deg for eksempel – du er god! Klem <3

    17. Herlig søs! Jeg trodde først du satt med strikkepinnene men når jeg trykka meg inn på innlegget så jeg jo tyren hahaha Har skikkelige utfordringer denne høsten og gruegleder meg 😀 Lykke til du greier alt du søs <3 godklæmme 🙂

    18. Jeg tror alle har utfordringer mer eller mindre, og særlig når man har barn. Jeg jobber med dem.
      Utfordringer som er forkastelige er bare å overse. I alle fall når det er noe/ noen man ikke har behov for i livet sitt.
      Lykke til med alt det du styrer på med 🙂
      klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg