“Keiserens nye klær” ? Eller “keiseren overbeviser” kanskje…? ;-)

Alle kjenner vel eventyret om de som fikk overbevist keiseren om at han hadde klær på, selv om han var naken. Og fikk han til å gå, ned “catwalken” kliss naken, mens han selv opptrådte som om han hadde de fineste silke-skjorter og alskens flotte, eksklusive gevanter på.. Det hele handlet om å overbevise..

Vel, hva om “keiseren” er den som SELV overbeviser? Og den “keiseren” kan altså være deg eller meg?

Jeg har nemlig erfart flere ganger, at om du bare HEVER hodet, ser folk i øynene, og “fører deg” med overbevisning. Altså: Gå som om du mener det!! Ja..da kan du komme unna med hva som helst. 
Folk lar seg “lure”!

Kommer du gående i en kjole som du føler er LITT i korteste laget…og du begynner å dra i den, for liksom å gjøre den lengre…Ja, da er løpet kjørt. Alle vil se på deg, og skjønne hva du sliter med. Og da ER kjolen for kort…Ferdig snakka..


 


Men om du går med hevet hodet, og ser folk i øynene med overbevisning, og gå som om du MENER DET…ja da kan kjolen være så kort den bare vil.Rumpa kan henge på utsiden nesten… INGEN vil se at den er for kort, de ser deg i øynene, og vil antagelig bare gi deg komplimenter for hvor flott du ser ut. 

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har gått i pysjen i butikken.

Samme greia gjelder her liksom.. 
Jeg er noen ganger SÅ lei, å skifte utallige ganger fra koseklær/pysj, til vanlig klær, bare for å gå i butikken.. Komme hjem, skifte til pysj…for å oppleve at jeg har glemt noe på butikken…

Så noen ganger lar jeg bare være all skiftinga… 
Hvis man ser i bakken, og skynder seg avgårde, som om man hadde gjort noe kriminelt, mens man haler og drar i genser, mens man prøver å skjule at man har pysjbukse på…ja da kan du være sikker på at noen “fersker” deg.. og ser at du HAR pysj på…

Men går du på, med hodet hevet, og med et blikk som overbeviser alle om at det er tights (altså fullt “lovlig”) og lang genser du går i… Ja, da kan du være sikker på at de TROR deg…Og ikke ANER hva du holder på med.. 😉

Det gjelder å være en “keiser” som overbveviser.. 
Det gjelder å gå som om man MENER det…

 

 

#keiserensnyeklær #klær #pysj #overbevise #holdning

 

6 kommentarer
    1. Ja det er så sant…Og det er som oftes vi selv som setter begrensninger…Det er jo så mye forskjellige folk går med og har på seg…og vi reagere ikke alltid på det…det er en selv som tenker det…som oftest..Men jeg er akkurat lik selv…føler at folk ser på meg..og mener det må være rart…Men om man kommer seg ut døra, så merker man at ingen legger merke til deg, eller det rare…Det sitter bare i mitt hodet…Ha en god ny dag!

    2. Herlig!
      Så det er derfor enkelte ser ut som om det er moteklær de går i, og jeg lurer på om det er pysj 😉
      Skal huske dette neste gang jeg føler for å gjemme meg pga klær eller andre ting. Løfte hodet og eie verden! 😀

    3. Hihi, dette var herlig! Jepp – opp med hue, og kjør på! Er så enig i det du skriver – jeg tror en kan overbevise alle med en rett rygg og haka opp! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg