Tyren har snart ikke horn igjen… ;-)

Du husker innlegget mitt, om å “ta tyren ved hornene”.?
Jeg har liksom gått inn for å prøve å SNU en trend jeg havnet i ved et “uhell”… Jeg har bestemt meg for å GÅ PÅ store og små utfordringer med en litt mer aggressiv holdning. Ikke la meg vippe av pinnen liksom, men heller gå på med fullt gir, og gjøre små utfordringer til INGEN utfordringer overhode. 
Det handler altså om å ta tyren så fatt i hornene at de er nær ved å forsvinne…

En liten utfordring jeg har hatt, som andre nok kan le av, er Selvbetjenings-kassene og selvbetjeningsautomatene her og der.. Jeg var sint på dem, fordi jeg skjønte ikke POENGET, når det ved siden av hver selvbetjeningskasse sto en “hjelper” og VISTE meg hvordan JEG skulle gjøre det selv. I stedet for at de kunne sitte i kassene, og hjelpe oss som “før i tida”… Men i tillegg til å være litt sint på dem, var jeg så klart litt REDD dem også, fordi jeg ikke KUNNE dem…

 

Så da valgte jeg heller å stå  i en eviglang kø, for å få den hjelpen jeg syntes jeg fortjente etter en slitsom arbeidsdag, og så fikk de “dumme” selvbetjeningskassene bare stå der alene….uten kunder…Og med hjelpere ved siden av som ikke hadde noe å gjøre…

 

Men nå skal jeg love deg at jeg er snart tøffere enn toget blitt, og at tyren er “skutt” , filleristet og slengt bakerst i erindringen. For nå ofrer jeg de “vanlige”, gamle kassene så vidt en blikk. Jeg tar kurven i hånda og strener av gårde med et smil om munnen mot selvbetjeningskassene. Og jeg får til ALT!! Med den holdningen jeg nå har er INGENTING noe problem!! Det eneste jeg ikke kan er å sjekke at jeg er gammel nok til å kjøpe øl… Det MÅ det komme en “betjent” til for å sjekke 😉

Jeg har tatt “rotta på” hele tyren spør du meg!!

 

 

#utfordringer #holdning #utvikling

 

14 kommentarer
    1. Leer,, like før jeg begynte å synes synd på tyren! Men det skal jeg slett ikke,, så tenk, I sommer har de jo bygd om å endret fra Coop Prix her og til Coop extra, og da kom det sånne selvbetjeningskasser. Ganske så greie å bruke. For de i kassa har jo tippedisk og post i butikk i tillegg,, og da kan det fort bli venting. 🙂 Jeg blir mye fra og til fremover her.. mye på gang 🙂 Lykke til og god bedring 🙂

    2. Så bra, – moro å få til nye ting! Jeg har bare vært borti det i Oslo, og da var det bra å ha hjelper, – men neste gang skal jeg få det til. 🙂 Junior ville vi skulle vaske bilen i sånn vaskehall på bensinstasjonen, men det har jeg ikke tatt sjansen på ennå, hihi. Han skjønner ikke at jeg ikke tør det, så en dag må jeg prøve!

    3. Ja, de får oss til…:) Jo eldre man blir jo mindre liker man slike forandringer synes jeg, men det blir slik at må man så må man. Godt og beskrivende innlegg!

    4. Så fint. Slike «tyrer» har en ikke bruk for. Men er nok ikke så flink sjøl med disse kassene. Om dagen gikk vi gjennom uten kontroll av øl…det var ingefærøl, det er godt :). Ha en super dag.

    5. Kjente meg igjen litt her ja… men så utrolig bra skrevet og modig du er<3 jeg syns det er stort og godt gjort å gjøre på denne måten du gjør:) det gjør at jeg også kan gi meg lov å tenke at kanskje jeg også klarer... er så utrolig «rar og tussette» på de tingene selv, og andre ting. Må fortelle meg selv « å ta tyren ved hornene»:)) takk for et flott innlegg<3 tror nok ikke det er bare meg du gir inspirasjon<3 kanskje jeg tørr å være modig? Ønsker deg en super fin dag:)

    6. Så flink du er! ja nye ting er alltid litt skummelt til å begynne med…men når man lærer seg..så er det jo som regel bedre….Men er det blitt sånn i dagligvare butikkene også? Jeg bor på landet jeg..så her får vi fortsatt service i kassa…hihih…Ha en god dag!

    7. Så bra. Og som jeg sier, jeg veit ikke hva jeg kan før jeg har prøvd, og nesten alltid klarer jeg det jeg prøver på. Veldig tilfredstillende og få til nye ting. Ha en fin dag 🙂

    8. Ja, prøver ikke bruke dem jeg…..jeg vil snakke med mennesket i kassa og ikke en maskin…Men noen steder er det jo bare slike kasser….Så de først i Gøteborg for noen år sidn.

    9. slike selvbetjeningskasser har ikke jeg prøvd meg på ennå heller,min mann gjorde det en gang og kom hjem med å ha betalt for varer vi ikke hadde kjøpt,og vi har ingen som står der uvirksomme og hjelper,så der tror jeg att jeg går for gamlemetoden en stund til :=)

    10. Må flire litt, jeg gikk selv i en selvbetjeningskasse i dag når jeg handlet et par små ting. Men jeg må innrømme at jeg ikke liker det. Ikke av den grunnen du nevner her, fordi det er ukjent, men fordi jeg får ikke lønn for å taste inn mine egne varer. Istedet tar jeg jobben fra noen som før satt i kassen. Og jeg jobber gratis.
      Der jeg var i dag, var det ingen i kassen, og heller ingen hjelper i selvbetjeningen. Så jeg lurer på hvor alle hadde tatt veien? Heldigvis har jeg også tatt tyren ved hornene, og fikk god øvelse da jeg var på ferie utenlands, hvor disse kassene var over alt. Men jeg synes det er dumt, fordi det ødelegger arbeidsstyrken, og folk blir arbeidsledige. Men enn så lenge er det greit hvis det er lang kø i den betjente kassen og ingen i selvbetjeningen. Vipps er man ferdig og kan gå lenge før man ellers ville ha gjort ved å stå i den lange køen 🙂
      En ting jeg har tenkt en del på nå når jeg selv har blitt oppi årene, er at nå forstår jeg de gamle når jeg var yngre, alt var nytt, og de eldre lærer jo senere enn de yngre. Og der er jeg nå 😉 Blant de eldre 😉 Hehehe 😀

    11. Ha ha ja du tok “rotta på den tyren”. Ting man ikke kan eller er usikker på blir ofte veldig mye større enn de egentlig er, så det er nok lurt å bare gå på, så klarer vi alt vi vil. Nattaklem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg