Om å stige i motgang

“En porsjon motgang er godt for et menneske. En drage stiger alltid i motvind.” (Sitat: John Neal) 

Jeg har tro på at LITT motgang, LITT motvind har vi bare godt av. For å kjenne på følelsen GLEDE, må man ha opplevd det motsatte også. Hvis alle dagene var helt like, uten variasjon i følelsesregisteret, ville vi neppe visst hva glede var heller..

 

Nå er det litt urettferdig fordelt dette her med motvind av og til…Noen får nok litt mer enn bare LITT motvind.. Og blir det BARE motvind, så vil nok den dragen fyke rett i bakken igjen om den i hele tatt letter.

 

Men LITT har vi nok godt av… For å stige til værs..

 

 

 

#holdning #livet #motgang #glede

 

13 kommentarer
    1. Godt skrevet og illustrert, Frodithen! Noen ganger har jeg syntes at livet har bydd på vel mange utfordringer, men jeg vet at det har gjort meg sterkere!😊

    2. Ja litt er jeg enig i..men noen ganger blir det litt for mye…Men man får ikke mer en man kan hanskes med tenker jeg…men det stemmer nok ikke alltid det heller…ikke for alle….Ha en god dag uten alt for sterk vind..

    3. En nydelig beskrivelse 🙂 er nå litt glad for at jeg ikke bor i Bodø,, der er det jo motvind fra alle kanter, og stilner det plutselig av så går alle på tryne 😛 Meen. var vel ikke sånn vind du tenkte på 🙂

    4. Det er sant. Og hva hver enkelt kan bære og flyge med, er variabelt. Men ser en den blå fliken av himmelen, så hjelper det for noen – men vil være for lite for andre. Ha dn riktig god natt <3.

    5. Litt mot motgang gjør oss sterkere, tror jeg. Og vi setter mer pris på ting vi klarer eller opplever. Men bare motgang vil jeg helst ikke ha…og heldigvis har jeg det bra. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg