Når “hun andre” tar over..

Ja…noen har kanskje hørt om “henne” før…

Det er altså sånn, at den finnes en “annen” som tar over litt her til tider… Hun låter som en stemme i hodet, og kan være riktig så plagsom innimellom…Og NEI, jeg har IKKE stukket av fra noen psykiatrisk institusjon eller noe……. 😉

Det er mer som at jeg har en ond tvilling som dukker opp og banker på hos meg sånn i 18-tida… For egentlig er jeg ganske kjekk og grei og full av gode forsetter om morgenen…en Frodith som enhver mor ville vært stolt av..  Jeg har hodet fullt av gode tanker om sunt og godt kosthold…om INGEN sjokolade og snop i uken….om muligens en økt med trening utover dagen…Ja… fullt av sånne tanker som får en til å gro englevinger på mårrakvisten…
 


Og engle-Frodith hun holder seg lenge hun…Hun er i full gang med NULL snop og trenings -tanker også kl 12 hun…..OG kl 14…. Og 16….

 

 


Det er først i 18-tiden at hun med horn i pannen dukker opp….

 


Brått og neeesten uten forvarsel står hun i døra der… med alt snopet sitt og kose-dressen… Helt umerkelig har “hun andre” tatt over igjen…, og jeg er fullstendig vippet av pinnen..

 

Plutselig er det NULL kontroll… Sjokolader inhaleres, store plater… og treningstøyet ble IGJEN byttet ut med kosedressen.. 18-o`clock- Frodith har nok en gang overtatt dagen….

Og hun kommer HVER dag….;-)

 

 

Har du en “ond tvilling” som prøver å styre livet ditt? 😀

 

 

 

#kosthold #sjokolade #snop #dårligmoral #forsetter #sunnhet

 

13 kommentarer
    1. Hahahaha…. jeg har en ond tvilling som dukker opp innimellom ja…. spes når jeg er veldig sliten, da har jeg lyst til å hive innpå sjokolade….. og diverse…….. klem <3

    2. He he he, tror kanskje disse «onde tvillinger» er i slekt?! De oppfører seg i alle fall svimlende likt kjenner jeg. Men kanskje det er den samme? Her dukker den opp sånn rundt klokka 20. Kanskje det er den tiden det tar å sette i gang frodith å suse videre mot Hadeland?! He he he :-))

    3. Hihihi…Ja den onde tvillingen har jeg også….Er det mulig liksom…Jeg bestemmer meg og banker i bordet, men så kommer hun da…og da vippes alt av pinnen….:-) Men man må kose seg litt også tanker jeg da…men det er det vel den onde tvillingen som tenker….

    4. Tror nok min “onde tvilling” gjør det samme som det din gjør med å friste med godsaker, eller prøve å finne på tåpelige og dumme unnskyldninger for at jeg skal synke ned i godstolen fremfor å dra på trening. Jeg liker ikke mine “onde tvilling” jeg, men av og til vinner min “onde tvilling”, og da koser hun seg 🙂
      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    5. Å ja da. Jeg kjenner meg så godt igjen! Hele dagen går det bra men når ettermiddagen kommer drar den gode samvittigheten på ferie tror jeg 🙂

    6. Jeg skvatt litt da jeg leste dette her, for jeg har i årevis også hatt “meg og “Den Andre” som en greie. Så, jepp, det har jeg 😀
      Meg er den JEG er – den innerste inne, den som vil alle godt, den som vil leve sunt, gjøre masse fine greier for andre og meg selv hele tiden, godheten selv, smile til verden hver eneste dag.
      Så kommer “den andre” frem, og er tverr, og rar, og setter meg i kinkige situasjoner, og spolerer mye rart for meg. Sabotør, provokatør, og andre ting JEG blir helt ør av når Den Andre forsvinner igjen.
      Jeg og Den Andre har gått hånd-i-hånd gjennom livet siden jeg var barn. Og jaggu tror jeg vi kommer til å dø sammen også ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg