Med hodet i sanden, og beinet i “sutrefella” kan det lett bli mørkt..

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.” (Sitat: Mark Twain)

Jeg kunne ikke være mer enig.
Det funker i alle fall for meg. De gangene jeg føler livet har bitt meg i rumpa…De gangene jeg står med hodet i sanden nærmest og lurer på hvorfor det er mørkt..De gangene jeg har gått i “sutrefella” og bare går i ring rundt mine egne tanker, og lurer på hvorfor ting er så vanskelig..
Da tar jeg et hardt tak i mine egne skuldre og rister litt. Så vender jeg blikket UTOVER i stedet for innover (der det grumses fælt akkurat da), og tenker ut noe hyggelig å gjøre… For noen… For hvem som helst egentlig…. Alle trenger en oppmuntring innimellom. Tankene får et nytt fokus. Glemmer grumset på innsida. Får meg til å trekke hodet opp av sanden, og beina ut av “sutrefella”.. Plutselig smiler jeg, mens jeg legger planer…Plutselig får jeg morsomme ideer, som skal gjennomføres…

Jepp…Det er ikke tull eller en klisjè noen skinnhellige folk har kommet på. Det er nemlig en sannhet:

“Den enkleste måten å bli oppmuntret på, er å oppmuntre noen andre.”

 

 

#glede #fokus #livet 

26 kommentarer
    1. dedicat: Ja, og gjør man det, og tenker på å glede andre, så får man hodet ut av sanden og beinet ut av fella liksom…Tankene opp og ut, så blir ting mye bedre for en selv også 🙂

    2. Aina: Jeg synes det er veldig gøy å se hvor glade folk blir, det er det beste ved det. Og når man vet at alt blir bedre både for dem og for seg selv, så er det helt innafor om det er litt for en selv også tenker jeg. Tror mange har med sin egen glede i bildet også (sånn til en viss grad), ser ikke noe feil med det jeg 😀

    3. Hei og hå 😀 Smetter innom bloggen etter litt fravær 🙂 Du er inne på noe veldig viktig 🙂 Det dummeste man kan gjøre er å sitte å sture helt isolert og alene.. 😀 Og siden ingen orker å høre på andre sine klager&sutring, så er det mye bedre å finne på noe artig 😀

    4. Toini: Ja, blir man for mye fokusert på seg selv og sitt, blir det ofte veldig mørkt…når man først har begynt. Hjelper å tenke utover 🙂

    5. Selvfølgelig, og det at DE blir glade gjør at EN SELV blir glad også 😀 Det er ikke derfor jeg gleder, men det er en god bieffekt. Ihvertfall er det sånn for meg :o)

    6. Aina: Det fine med å glede andre er at DE blir glade, og selv drar man seg ut av den gravinga og sutringa man hadde begynt på 🙂 Ja, blikket OPP og UT 🙂

    7. Så godt at du har funnet løsninger på hvordan å slepe deg ut av “sutrefella” :o) Det er alltid godt å glede andre. Ved å gi noe som gleder, får vi den go’følelsen som gjør at blikket spretter opp og sola skinner litt innvendig igjen <3

    8. Ja det er så sant…og en påminner trengs….man har lett for å bare se mørket, og noen ganger er det bare å se en litt annen vei, så ser man lyset…Du må ha en god lys og fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg