Glede seg OVER og glede seg TIL

God morgen!
Det er mandag, og det er vel noe å glede seg litt over…er det ikke?
Hvis alternativet var å våkne i ingenmannsland, tomt for mennesker, tomt for navn på dager,tomt for regnvær sol og gradestokker, tomt for fjell, skog og byer,  tomt for alt jeg kjente til egentlig…Vel…da kjenner jeg at mandag er en strålende dag!! Og noe å glede seg stort over.

Ellers er det en masse å glede seg OVER om dagen:

-Gode stunder med Hr Frodith, familie og venner både titt og ofte
-Temperaturer fremdeles på pluss-siden, til og med litt varmt innimellom. 
-Blader som får høstfarger
-Høstferie-glade mennesker rundt forbi, noe som betyr LITT slappere dager på jobb
– Chia-grøt
– Kreative stunder i sofaen, hvor veskehaugen til julekalenderen vokser fram

OG glede seg TIL-ting finnes det også en noen av:

– Fri torsdag og fredag
– Tur til Bergen i den langhelgen, som betyr tilbringe flere dager med tvillingen min Kjersti og flere andre fine bloggere.
– Kafè-date med en venninne på tirsdag

Lurer på om jeg skulle innvilge meg en ekstra ting i glede seg til-haugen kanskje… Frisør og ansiktspleie-time. Frisør går jeg sjelden til. Og ansiktspleie har jeg aldri vært på. Det kunne jo være noe å begynne med i en alder av 52. Begynne å ordne øyenbrynene kanskje…Hm…Vi får se 😉

Ha en strålende mandag du! Lag deg en god dag <3

 

#mandag #livet #hverdag #glede

 

21 kommentarer
    1. Det er godt å ha noe å glede seg både til og glede seg over. Jeg gleder meg til å treffe deg her i byen 🙂
      Mandager er fine dager, jeg gleder meg til å gå på jobb selv om det er travelt og høsten så langt har vært preget av mange vikarer på jobben. Fire dager igjen og så er det helg på nytt, og da blir det jo gøy. Klemmer <3

    2. Aina: Setter veldig stor pris på deg også. Og snart bør vi møtes 🙂 Håper du får en fin uke. Tusen takk for gode ord 🙂 klem <3

    3. Så nydelig bilde av deg – med det røde håret og de fine brune gluggene dine <3
      Ja, det er mye fint å verdsette, og så glad på dine vegne for at du har så mye fint å se frem til denne uka :o) Klem til deg, fordi du er du og jeg setter pris på deg <3

    4. Nydelig og naturlig bilde <3 Mange hyggelige gledeting her hos deg ...det er bra 🙂 Var til noe hudpleie en gang i ungdommen..ikke vært i voksen alder..men frisør er jeg hos omtrent hver 6. uke.. Klem <3

    5. Det er den internasjonale kaffedagen i dag hørte jeg på radioen. Og man kan jo glede seg over mange gode kaffekopper enten i dag eller i fremtiden. Ute er de jo fint vær ute og det kan man glede seg over. Hva jeg glede meg til? Aner ikke helt men det er småting i hverdagen.
      Ha en fin dag.

    6. Åh ! Mye å glede seg til her :_D
      Og det siste; ansiktspleie og hår! DET er herlig det. Det gir jeg meg selv av og til. Jeg har bestemt meg for å pleie øynene 🙂 Vipper og bryn 🙂 Så det har jeg startet med i august og har vært på min andre behandling. Farge de og stelle de og få øyemaske. Pluss frisør nå og da 🙂 HERLIG!
      Ønsker deg gode dager <3 klem

    7. Ja det er jo sant…tenk å ikke våkne til alt dette vi har!? Det er jo ikke noe koselig å tenke på..så da er det bedre å “favne” dagen, og være glad for nok en mandag, og nok en ny måned…Ja…Vi er faktisk heldige….OG det høres ut som du har masse og glede det til, og over……Ha en god ny mandag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg