“Noen” lyver med overbevisning…

Og den NOEN …det er MEG…
For når man går på vekta..sånn utpå høsten…og den ikke er HELT der den skal…..da begynner nemlig forhandlingene.Og “NOEN” jobber steinhardt med å overbevise om hva som er LOV når man skal riste av seg noen kilo.

Tørkede mango, uten tilsatt sukker, er VELDIG lov…i starten. Egentlig det eneste som er lov også. For sjokolade er HELT forbudt! Men siden man må ha NOE søtt i løpet av en dag, så er mango lov.For da løsner kiloene likevel. Hvert fall i min verden..


Så går det en ukes tid. Plutselig helt uten at jeg har merket det har den VELDIG mørke sjokoladen blitt lov… Så klart bare et par biter. For det er bare sunt..Og ikke noe man legger på seg av. Hvert fall mener “NOEN” det…og argumenterer overbevisende når jeg er i butikken.

Sånn litt inn i uke 2, har de to bitene plutselig økt i antall og størrelse… Og jeg er like blid, for “NOEN” er overbevisende som bare rakkern, og har fått meg til å tro at selv en halv plate kan ikke skade…så lenge den er SÅ mørk!!

Plutselig er det sånn at jeg har “ramla” utpå igjen…”Noen” har løyet så godt i flere uker, at mango har blitt til mørk sjokolade, og  mørk sjokolade har blitt til store plater med den beste mørke med fyll, som overhode ikke er lov egentlig.

Så når jeg står der igjen, på vekta…og titter nedover mage-bulken…Så VET jeg hvorfor det ikke har skjedd noen forandringer… NOEN har løyet med overbevisning…Jeg er ikke DUM heller!! 😉
 


Lurer du deg selv innimellom? 😉

 

 

#vekt #lureri #livsløgn 

16 kommentarer
    1. Knis, måtte smile av dette. Man lurer ingen andre enn seg selv, men du så lett det er!!!!! Fram med gulrøtter tenker jeg, men sjokolade er godt da! Klem 🙂

    2. Hehe, idag har jeg spist salat til lunsj, men lurer på om det var så lurt med all dressingen, hm. Jeg har også fått litt dilla på chiapudding (i likhet med deg og Kjersti m.fl.), men mulig jeg ikke skal ha på så mye sukker/syltetøy liksom…. Godt kiloene kan fås av ved å gå lange turer – må bare komme meg ut først! 😉

    3. Det er mange ganger jeg ikke liker meg selv. Man kan så altfor lett bli etterpåklok men da er det for seint. Man man bør legge inn gode vaner og tenke på at det er slik jeg vil ha det. Dagen er full av ting så det er best jeg pakker sekken snart og løper. Ha en fin dag.

    4. Når jeg er flink (og metoden hjalp meg ned 8 kg på et drøyt halvår) SKULLE jeg spise sjokolade hver dag, jeg SKULLE sprekke i blant og jeg SKULLE kose meg med maten jeg fikk servert i godt lag. Sjokoladen var en liten rute mørk sjokolade, tillatte sprekker gir ikke en demotiverende dårlig samvittighet og kan jeg ikke kose meg med venner uten å fintelle kalorier, får det heller være. Jeg tror det viktigste var at jeg passet på å bevege meg mye.
      ….. men så kom 2017… 😀 😀 😀
      Etterhvert skal jeg nok begynne prosessen igjen.
      Ønsker deg en flott tirsdag, solstråle! <3

    5. nei jeg lyger ikke til meg selv,jeg er smertelig klar over att det jeg putter i munnen er med på å gi den forhatte bilringen rundt magen :=) men for min del nytter det ikke å bare droppe gosakene ,jeg må være i masse bevegelse også,når det sies så står vekta ganske så stabil når jeg går oppå den :=) ,men skulle hatt et par 3 kilo mindre jeg også,og da snakker jeg magen :=)

    6. Se der ja ..haha.. Skulle nesten tro det var meg jo 😉 Her sitter jeg å leser blogg, med en gulrot som snacks. For det er sunt! I morgen, da spiser jeg nok kanskje en vaffel med brunost, det er nesten like sunt. Sånn fortsetter det utover uka. Når lørdagen kommer; da hiver jeg innpå med en stor sjokolade: helst ikke mørk <3 For sjokolade, er sunt på lørdager <3 haha (veier pittelitt for mye, og det er helt greit i grunn) <3

    7. Ja gjett om…Kjente meg sååå igjen…hihihi…Jeg gir opp jeg..tenker at jeg heller skal prøve å bruke tredemølla litt istedefor…så kan jeg kose meg litt…for jeg er overbevist om at jeg trenger litt sukker! hihihi..Men så var det det å komme seg ned i kjellern da…på tredemølla….hihihi…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg