“Jo eldre man blir, desto eldre er gammelt…”

 

Ja, er det ikke sånn da?

Dette ligger litt i samme gate som dette med å definere seg som jente eller dame…
Hvem er ung og hvem er gammel?
Hvem er jente og hvem er dame…?
Vel, jeg er både jente og ganske ung… Gamle og  damer… det får de andre være… 


 

Jeg har nemlig alltid hatt problemer med å omtale meg selv som en dame. Først gikk grensen ved 20 år tror jeg…Da jeg var riktig ung… Da jeg selv kom i 20-årene skjønte jeg at DAME det var man jo slett ikke DA… Nei…jeg begynte vel å skjønne at man måtte nok opp i 30-40 -årene før man kanskje kunne bli definert som det… Men jeg var klok allerede som 20 jeg, og begynte nok å skjønne at det lå et “kanskje” i luften allerede…
For da jeg kom til 30-40-årene…vel…så var jeg fremdeles JENTE jeg..

 


Om grunnen er at jeg er veldig lite “damete”, eller om det er andre grunner …vel..det vet jeg ikke.. Men jeg føler meg hverken som dame eller kvinne…Så det hjelper ikke å kaste på meg DEN definisjonen i stedet for..

 


Jeg er og blir ei JENTE… 
Og GAMMEL er jeg i hvert fall ikke!! 
Det er det de som er enda eldre som er….

 


Så jeg kommer nok til å fortsette å leke meg…Og bare være en “moden” jente når det trengs

“Jo eldre man blir, desto eldre er gammelt” – Sitatet er hentet fra min lille kloke-bok:  “kloke Ord + 50”

 

 

Hvordan er det med deg?

Er det de andre som er gamle?

Er du jente eller dame/kvinne?  Gutt eller mann?

 

 

 

#alder #lekenhet #modenhet

17 kommentarer
    1. Ja det var det da…jeg føler meg nok som en dame nå…for når gutta har fått seg kjærester…ja da ble det jentene og nå føler jeg meg plutselig ikke som jente lengre…nå er jeg dame….hihihi…

    2. Hihi, jeg er akkurat som deg… jente og slett ikke gammel…. har en viss ide om at jeg er ca 30, helt til jeg ser min skjeggete sønn på 24…. jaja…. men jeg skal vaffal aldri bli dame, tror jeg….. klem <3

    3. Årene går og det blir bare flere og flere gode minner fra da du var yngre. Slik er det bare men man kan jo oppføre seg som ung selv om man er 50 +. Oppleve ting med fart i og se det som se opplevelse.Det er kanskje ikke så lett men man kan da prøve. Ha en fin kveld.

    4. Så fine og morsomme bilder av ei fin og morsom jente! Fortsett med det! Og dans dans mens du er ung, når du blir gammel er du for tung! Slik er det!

    5. Jeg reiser fortsatt på jentetur 🙂 Alder er kun et tall, så det stemmer nok at det er de som er eldre enn oss selv som evt. er gamle 🙂

    6. Jeg er dame/kvinne. Da jeg fylte 30 fikk jeg plutselig en sånn “jeg er kvinne” følelse. Helt rart. Men det har gått litt over igjen. Føler meg mer som dame nå…ihvertfall ikke jente. Men har liksom stoppa på 40 tallet i hodet 😉

    7. He, he, he 🙂 Der traff du spikeren på hodet med innlegget ditt ja 🙂
      Når det gjelder alder forskyver grensene seg alt etter hvor gamle vi er. Det samme på måten vi betegner oss selv på “jente” og “dame”. I dag når jeg er 52 år blir det feil å si at en på 80 år er ei jente 🙂
      Jeg sier “jente” og “dame” om hverandre om meg selv alt etter situasjonen, men i følge alderen på papiret er jeg dame.
      Ønsker deg en kjempefin onsdag <3 🙂
      Purr, purr, fra Toril og kattene

    8. Herlig. Helt enig med deg. Selv om jeg innimellom godt kan være en ung dame. For de er nemlig nesten bare barnet de 🙂 🙂 Gammel er de som er eldre, alltid! Flotte bilder av deg 🙂 klemmer<3

    9. Ja sånn er det! 😀 Hva som er “eldre” forskyver seg med alderen 😀 Og det er jo litt morsomt , til å le av egentlig.
      Jeg tenker heller ikke på meg selv som “dame” selv om jeg bruker uttrykk som “vi damer” noen ganger. Bare ER på en måte. Bytter vel på uttrykka verbalt sett: jente, dame, kvinne, men mest menneske :o)
      Morten Harket sa noe som jeg humra litt av for noen år siden, da han fylte 50: “Alle rundt meg blir eldre, men ikke jeg. Jeg er den samme som før.” 😀 Er nok litt der jeg også 😀
      MEN, jeg er veldig dus med at jeg blir eldre, synes det er deilig faktisk. Til syvende og sist er det følelsen inni meg jeg forholder meg til – og da er jeg ganske tidløs. Føler meg som da jeg var i 20-30-årene, men har heldigvis mye mer erfaring ;o)

    10. Hm, jeg synes jeg er litt for gammel til å være jente, men spesielt damete er jeg heller ikke. Ellers er det jo sånn at når man er ung så er jo 50-åringer eldgamle, men ikke når man har kommet dit selv, hehe. Ønsker deg en fin onsdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg