Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 16 – kom inn, bli med :-)

 

 

I går kveld ble en riktig så hyggelig kveld. Vi driver og ordner med julegaver her i huset. Og hjemmelaget skal det være så klart.  Så med pepperkake-smuler i munnviken, og i lyset fra juletre-glitteret mekket Salt og Pepper årets julegaver

 

 

De sier ikke direkte hvem som skal få disse gavene. Men jeg må bare innrømme at jeg har mine anelser..

 

 

Pinnene klirret og maskene hoppet og spratt, men strikketøyet vokste, og det som etter sigende skal bli skjerf….

 

 

“Psssst!! Frodith!! “, Salt hvisket så lavt som bare en rotte kan..“Du ….vet du hvem som skal få dette?? Navnet begynner med P…og slutter med ….Epper..”

“Mmmmm….jeg har en anelse…” Jeg tittet ned i de tindrende, hemmelighetsfulle øynene.

 

 

Så hørte jeg en pipete liten gutte-stemme fra andre siden: 
“Pssst! Frodith!! Jeg strikker skjæææærf! Og du kan ikke GJETTE hvem som skal få…Det er IKKE deg!!”

Den fine rosa-fargen ville nok kle godt en hvitpelset snute i vinterværet.

 

 

Så gomlet de i vei, på hver sin kakebit, nynnet noen strofer fra Musevisa, og fortsatte med julegavene.

 

 

Men nå er det tid for dagens julenøtter, kos -deg:

 

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her. Jeg begynner litt forsiktig, og så øker jeg nok på i vanskelighetsgrad etter hvert som jula nærmer seg. Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av sekstende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

19 kommentarer
    1. Aw, så søte de er <3 Det var noen nusselig små skjerf de var i gang med der 🙂

      1) Barack Obama
      2) Her var jeg veldig usikker, så jeg tittet litt på noen lenger opp her, de sier Nederland, så da stoler jeg på det 🙂
      3) Prins Charles

    2. Så flittig Salt og Pepper er, og gavene deres blir sikkert superfine 🐭🐭

      Jeg slenger meg med på dagens oppgave:
      1. Barack Obama
      2. Nederland også kalt Holland
      3. Prins Charles

    3. Hei på deg søs, jammen er de uttrykksfulle de rottene og jeg har hørt at de har vært på besøk og greier 🙂 Well her er svarene: 1: Obama
      2: Holland ?
      3: Prince Charles
      Gooodklæmme <3

    4. ,, rekker akkurat å snike meg innom, etter en laaaang Bodø tur 🙂

      1. Barack Obama, 2. Nederland eller Holland, 3. Prins Charles

      Lykke til,, og takk og pris at Kari tok vare på de rottisene dine. Snakk om, tenk å bare glemme de på den måten 😀

    5. Det er så moro å svare på oppgavene dine, så jeg gjør det selv om jeg har vunnet. Her er mine svar idag:
      1) Barack Obama
      2) Nederland
      3) Prins Charles

    6. Trivelig stemning med strikking og pepperkaker :)) 1 Barack Obama 2 Nederland 3 Prins Charles .. Så du hadde vært på koselig besøk 🙂 Klem <3

    7. Skal si de to rottene er flinke med alt som har med jul å gjøre. Også julegaver til hverandre…de er nå søte!
      Dagen svar er: 1 Barack Obama, 2 Nederland 3 Prins Charles
      Ønsker deg og rottene en fin søndag. Klem <3

    8. God morgen 🙂 Det har sluttet å snø, og jeg er i gang med å koke rull pluss å forberede det som skal med til damelag 🙂
      Jeg tror at:
      1) Nissen er Barack Obama
      2) Rottene er i Nederland
      3) Bildet fra yngre dager er av Charles, prinsen av Wales
      Det er mine svar for i dag.
      Ha en finfin dag 🙂 Oslopaddeklem

    9. Så koselig dere har det, virkelig god julestemning.
      1) Barack Obama
      2) Nederland
      3) Charles, prins av Wales

    10. 1. Barack Obama
      2. Nederland
      3. Prins Charles

      For en koselig dag dere har hatt. Blir i julestemning av dine fortellinger om deres førjulssysler 🙂

    11. Da har kroppen sovet godt og hjernen er ladet til en ny oppgave fra frodith. Frokost og kaffe er tatt alt og 3 søndag i advent er her. Her er mine svar 1. Obama 2. Nederland 3. Prins Charles. Er litt usikker på den siste men tar sjansen på at det er riktig.
      Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg