Frodiths Julekalender- åpning av luke nr 19 – kom inn, bli med :-)

 

Det er snart tid for julebord, og som du kanskje har fått med deg har Salt jaktet rundt etter julebordskjole som skal få henne til å se modell-aktig ut.  Hun ønsker å se lang og slank ut som så mange andre, Men foreløpig har det vært vrient å finne finne slankende kjoler i rotte-size, og høyhælte sko som passer henne…

Jeg har nå gjort MITT for å prøve å få henne så fin som mulig, og i går hadde jeg med masse klær hjem som de kanskje kunne ha på julebord.

Pepper er liksom litt lettere å tilfredsstille, gutt og alt. Han er rimelig fornøyd så lenge han slipper å gå naken, og at det IKKE er julenisse-drakten akkurat på julebordet..

 

 

Så dongeri-snekkerbukse var helt topp:

“Frodith!! Detta var supert, for en tøff bukse. Jeg ser ut som James Dean, synes du ikke??”

“Heh…joooo…så absolutt!!” Jeg smilte bittelitt på innsiden, men fin var han..

 

 

 

Og enda mer julebordskledd ble han med tvers-over-sløyfa.

 

 

Vi toppet det hele med en kul, svart hatt. Og Pepper var superfornøyd med det valget.
“Se på DEN hatten da!! Nå ser jeg jo ut som en mafia-boss!!! Store skumle Don Corleone!!”
Han myste opp på meg fra under hatten…

 

 

Litt mindre fornøyd var Salt som du sikkert skjønner. Jenter er LITT verre å få fornøyd hva klær angår…

“Er du helt GÆÆÆRN eller Frodith!! Jeg kan ikke GÅ i denna!!  Jeg ser jo ut som en bløtkake!! Jeg vil IKKE se ut som en bløtkake!!”

 

 

Hun ble ikke stort mer fornøyd da kjole nummer 2 kom fram:

“Mener du ALVOR Frodith??? Mener du at DETTE er en fin kjole? Jeg ser jo kjempe-tjukk ut, ikke det minste lik Dorthe Skappel. Og det blir jo helt rart med den nisselua til, som du så LURT sydde fast…”
Hun var kjempesur!!!

 

 

Da kjole nummer 3 kom fram sukket hun bare:

“Jeg skjønner at DU har en hemmelig drøm om å gå i bløtkake-kjole på julebord hvert fall… “

 

 

Da den siste kjolen kom på bordet var jeg nær ved å gi opp. Nå ble det liksom naken eller nissemorkjole på julebord om hun ikke godtok denne…

 

 

“Åååå, Frodith!! Denna var fiiiin!! Se hvor slank jeg blir!! Og den står så fint til nisselua også!!”

 

 

Hun svinge seg rundt, og jeg så smilet komme.

 

 

“Denne vil jeg ha!!! Du er SUUUUUPER Frodith!!”

Godt at humøret og hva hun synes om meg snur fort….

 

Nå er det klart for dagens julenøtter!

For å være med i trekningen av kalender-gave i kveld, må du gjøre noe så enkelt som å løse de tre små oppgavene under her.  Alle som har lyst kan være med på kalender-trekning, så sant de svarer riktig, du må ikke ha blogg. Det er lurt for å legge igjen en mail-adresse, så jeg kan nå deg hvis du vinner 🙂

Ja, da kjører vi bare i gang:

 

 

 

 

 

 

Skriv svarene i kommentarfeltet. Det er LOV å kikke på andre, (jeg er ikke så streng på sånt ….)  men  det er ikke alltid så lurt, for plutselig er det andre har svart feil 😉 Riktig svar på nøttene er “inngangsbilletten” til å være med i trekningen av kalendergave i kveld.

Du må svare før kl 22 i kveld, for da skjer trekningen. Og vinneren av nittende kalendergave annonseres kort tid etterpå. 

Det er hjemmelagede kalendergaver!

 

Ha en fin dag <3

 

 

#julekalender #adventskalender #jul #konkurranse

22 kommentarer
    1. Haha, 😀 Hun hadde HELT rett, litt tjukk og ganske lik en bløtkake! Hva TENKTE du på 😀 😀 Haha, lurer litt på hva du gikk med på julebord…knis. Og Pepper lignet jo på James Dean, erhm, men fin var han 😉

    2. i dag rakk jeg innom deg før 22…phuu…prioriterer litt familie tid, og blogg fri…men nå måtte jeg prøve meg…og jeg måtte jo se disse flotte rottene i finstas…Kjempe fin var kjolen hun til sist valgte…Og helt enig….og Pepper staselig og flott….Herlig! Her er mine svar! 1: Carl I Hagen 2: Vladimir Putin 3: Det er ikke gull alt som glitrer…. Noen ganger er det (et) bare et juletre…Ha en god kveld!

    3. Så fine disse to finingene er, blir pene på julebordet.

      1 Carl Ivar Hagen

      2 Vladimir Putin.

      3 Det er ikke gull alt som glitrer. Noen ganger er det et juletre.

    4. Haha, kjenner meg SÅ igjen i Salt stakkar xD Det er ikke alltid like lett å finne en kjole en trives i. Godt hun fant noe fint tilslutt. Begge to blei riktig så staselige <3 Her er det eksamensinnspurt, men i morgen er heldigvis ferien her! Da gjenstår bare det som må bli ferdig til jul og ikke minst bursdagsfeiring av Matias <3 Masse kos med andre ord! Svarer på nøttene selv om jeg har vunnet jeg. Pakken kom forresten i posten i dag! Der lå en kjempesøt veske, i farger som er veldig meg! Tusen takk Frodith, kjempehyggelig <3

      1) Carl I Hagen
      2) Vladimir Putin
      3) Det et ikke gull alt som glitrer. Noen ganger er det bare et juletre

    5. Karl Ivar Hagen var lett å kjenne igjen mens Putin juksa jeg å så etter di andre.
      Det er ikke gull alt som glitrer Noen ganger er det bare et juletre.
      Du får det til du Frodith. Trur vel dama ville ha kort skjørt jeg da 🙂

    6. 1 Carl I Hagen
      2 Vladimir Putin
      3 Det et ikke full alt som glitrer. Noen ganger er det et bare et juletre
      Det var gjettingen. Så fine de to ble til julebordet da! Skjønner godt at hun ikke ville se ut som en bløtkake. Ha en fin kveld.
      Håper formen din er bedre. Klem 🙂

    7. Så flott at du har kommet deg etter et skikkelig ekkelt raptus. 🙂 Henger ikke helt med i svingene. Men prøver. Oppdaget jo i dag at folk måtte søke på navnet mitt for å finne bloggen inne på bloglovin.. men nå har jeg endret på det i alle fall. Da håper jeg ikke jeg må søkes opp på nytt 😀 Og hjertelig takk for en herlig mannekviiin fremvisning 😀

      1 Hagen himself
      2 Putin himself
      3 Det er ikke gull alt som glitrer.. Noen ganger er det et bare et juletre

    8. Hei. Jeg håper formen er bedre nå. Det er ikke gøy å bli syk nå i førjulstiden (ikke ellers heller forresten)
      1 Carl I Hagen
      2 Vladimir Putin
      3 Det er ikke gull alt som glitrer…. Noen ganger er det et bare et juletre…
      Synes dagene løper av sted nå, og før vi vet ordet er vi så er vi kommet til et nytt år… Men først skal juleferie nytes. Klem <3

    9. Han var stilig pepper ja, med propell og hatt og jeg er helt enig med Salt, at hun så ut som kakepynt i den rosa kjolen. Du får sy den inn så den blir litt slankere modell. Den stripete var penere ja.
      Carl i Hagen, Putin og det er ikke gull alt som glitrer. Noen ganger er det (et) bare et juletre.

    10. Hjertelig takk for den nydelige lua som kom i posten idag! 💕 Den er så fin med filtblomster på! 😍 Ha en fin ettermiddag/kveld!😊

    11. Gull! det er ikke GULL alt som glitrer. Himmel og hav – jeg ser at jeg har en tatseleif i svarene mine. Glem det, da, er du snill
      🙂
      K

    12. Hei igjen 🙂
      Jeg har en litt ineffektiv dag på kontoret i dag. Må prøve å skjerpe meg litt, men først vil jeg innom deg en tur, for fort-fort å svare på oppgavene i dag:
      1) Nissen er Carl I Hagen
      2) Bildet er av Vladimir Putin
      3) Det et ikke full alt som glitrer. Noen ganger er det et bare et juletre
      Det er det jeg tror er svarene i dag. Jeg håper du føler deg litt bedre, og så snakkes vi etterhvert 🙂
      Klem-klem
      K

    13. Karl I Barne Hagen
      Putin , Supermannen som han liker å tro….i Russland

      Det er ikkje gull alt som glitrer, noen ganger er det ( et) bare et juletre 🙂 <3

    14. Jeg skjønner Salt så godt, og feiende fin ble både hun og Pepper

      1) Carl Ivar Hagen
      2) Vladimir Putin
      3) Det er ikke gull alt som glitrer…Noen ganger er det bare et juletre…

    15. Pepper ble jo kjempetøff i det antrekket. Salt ble så absolutt mest smekker og lekker i en stripete kjole som matchet lua!

      1 Carl I Hagen
      2.Vladimir Putin
      3.Det et ikke full alt som glitrer. Noen ganger er det bare et juletre.

    16. 1. Carl I. (Ivar) Hagen
      2. Vladimir Putin
      3. Det er ikke gull alt som glitrer. Noen ganger er det (et) bare et juletre

      De ble kjempefine til julebordet! 🙂 Klart du er super. 😉

    17. Ler høyt og lenge: Dette er det artigste jeg har sett på lange tider: de prøver klær… til julebord….og så fine de ble!! 🙂 😀
      Og typisk kvinnfolk (også i rotteverden… :)): må prøve maaange kjoler før de bestemmer seg…. Og flotteste snekkerbuksa til
      Pepper! Nydelig..!!
      1) Carl Ivar Hagen
      2) Vladimir Putin
      3) Det er ikke gull alt som glitrer…Noen ganger er det bare et juletre…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg