Kunst- hva er det?

Kunst kan være en så mangt, eller hva tenker du?

Noen har vel mest tenkt på kunst som noe som skal pryde veggene hjemme..? Mens kunstnerne selv i tidligere tider i det minste ville MENE NOE om samtiden, og gikk “all in” for å uttrykke dette i kunsten sin.

Nå har vi alt mulig tenker jeg, fra litt meningsløse greier som kanskje ikke kalles kunst en gang…til bilder, statuer eller installasjoner som virkelig “sparker fra seg”.

Så hva må til for at noe kan kalles kunst da? Må det være “pent”, må det være “sært og rart”, må det provosere?

Jeg har i dag sett mye forskjellig som antagelig kan kalles kunst, men av ulike årsaker: bildet på veggen på hotellet…

 

 

Fuglekassene i treet i parken her…

 

 

Skulpturen av katten på torget her..

 

 

Og street -art

 

 

 

Hva tenker DU er kunst? Og hvordan tenker du kunst bør være? 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Vi har sikkert alle en formening om hva kunst og særlig god kunst er. Jeg liker mye forskjellig. Og man kan se kunst i alt. Det rare er….hva som gjør et kunstverk mye mer verdt enn et annet. Sånt skjønner jeg meg ikke på. Men så klart…de virkelig store kunstnerne skjønner jeg hvorfor er blitt berømte….og at verkene deres er dyrebare og kostbare. Jeg kan se kunst i naturen. Fotokunst er bra. Det er også noe jeg kan prøve å få til sjøl. Se etter motiver når jeg vandrer omkring med Barney i bånd…..🤗

    2. Jeg liker skulpturer og pene malerier man ser hva er. De kan godt være slik at de kan tolkes eller ha små detaljer man må lete etter. En fin søndag ønskes deg! 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg