Trekning av kalendergave bak luke nr 13

 

Du tror kanskje når du titter innom her at livet til Salt og Pepper er et eneste stort SHOW liksom? Fullt av fart og bare moro, Lucia-tog den ene dagen og baking og annet snacks den andre dagen. Men NEIDA…Livet er faktisk en god del hverdager for disse to også, selv midt i adventstida.  Så her er en helt “alminnelig” hverdag i Salt, Pepper og Frodithens adventstid.


Det startet i dag tidlig med tannpuss og snutevask hos dem, som hos oss andre…Og siden det lages lite av tannbørster i rotte-størrelser er det godt man har en bror til å hjelpe seg..

 

 

Så fortsatte vi gjennom Oslo City, etter en liten trikketur. Når det er litt stress og mas i hverdagen må nemlig Frodith kjøpe seg frokost der, og ta med på jobb. Backstube er stedet med varme påsmurte saker på mårrakvisten.

 

 

 

Så suste vi videre ned rulletrappa til t-banen på Jernbanetorget. Og om morgenen tør jeg slippe de løs der, for det er ikke SÅ mye bein og bli tråkket ned av så tidlig. De under halvmeter`n kan også bevege seg fritt… Den største “faren” er folk med “muse-panikk” for de kan bli ganske så ufine… I dag gikk det greit..

 

 

 

Vel nede på perrongen var det bare å sette seg ned og dingle med beina mens man ventet på banen. Vel…dingle er kanskje å ta litt hardt i.. Verken jeg eller Salt og Pepper dingler særlig…av forskjellige grunner så klart.. 

 

 

Vi fikk en liten kafe-tur i løpet av dagen før vi kom oss hjem, med verdens beste kollega.

 

 

 

Og som vanlig når vi er på kafe, så skjer det ting når jeg snur ryggen til….

 

 

Jeg var bare en tur på do, og da jeg var tilbake…..

 

 

 

…så var så klart all maten min borte. Både chia-puddingen min og den myke gode cookien som lå og luktet så deilig på en tallerken. Ja jeg skjønner jo at fristelsene kan bli FOR store noen ganger, men og spise opp ALT da.!!!
Jeg var ikke veldig blid akkurat!!
Salt og Pepper så på meg med de uskyldigste øyne, som om det VIRKELIG ikke var dem… Hm…Kunne det ha vært en annen stor “rotte”?

 

 

Siden jeg ikke kunne bevise noe som helst får Pepper trekke som avtalt.

Men før vi trekker vinneren- Her er svarene :

 

 

Dette var så klart: 

 

 

 

Og Salt og Pepper hadde vært en aldri så liten tur i: 

 

 

 

 

Og denne lille god-klumpen var jo selvfølgelig: 

 

 

 

 

Og DA var det klart for å trekke hvem som skal vinne kalendergaven for i dag. Jeg er veldig glad for at så mange er med i kalenderen min hver dag, og det er Salt og Pepper også. Uten kalender, ingen herjing for dem. Så de er overlykkelige så klart 🙂 Og nå skal Pepper gjøre jobben sin …Han setter fart mot lua..

 

Og i full fart piler han ned til alle lappene i lua…

 

Og jeg kan høre han tripper omkring…. Og opp kommer han kjempefornøyd.. Han trekker på en liten lapp på hvem som skal vinne kalendergaven….På lappen for i dag står det skrevet: 

 

Hurra!! Margrethe!! Utifriuft! Nå vant du altså 🙂 Så gøy det ble deg!
Jeg sender deg gave i morgen. Jeg må bare finne igjen adressen din . 
Nå håper jeg du blir fornøyd med gaven  <3 

 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk for at du var med!! Glad du er med!!

Det blir nye muligheter i dagene som kommer til å vinne en kalendergave. Jeg legger ut luke 14 i morgen tidlig, i 7-tida , slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har MAAAANGE kalender-gaver igjen som vil ut å reise 😉 Kanskje blir det TO trekninger pr kveld mot slutten, siden jeg hoppet over noen dager..
Sees i morgen!

 

 

God natt så lenge <3

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver #utdeling #rotter #jul #trekning

7 kommentarer
    1. Ja alle har en hverdag…men…det høres spennende ut for dere uansett….Skjer alltid noe i desember…..Gratulerer til vinneren, og jeg krysser fingre og labber for at jeg også kanskje vinner…en dag…Ha en god dag!

    2. Lykke til 🙂 Er i tenkeboksen. Vurderer å kutte ut fullstendig. Orker ikke å bruke energi på å rote rundt i mørkra på blogg.no/blogglovin…. gidder rett og slett ikke når det blir et ork… Gratulerer til Utifriluft, hun fortjener det 🙂

    3. Gratulerer til Margrethe ♥

      Må innrømme at jeg ikke leste innlegget så veldig nøye, bare skumleste. Men aktive dager har dere jammen for tiden 🙂

      Nå er jeg egentlig på vei til sengs, så bør absolutt slukke denne pc’en nå.

      Ha en riktig god natt ♥ Klem ♥

    4. Gratulere til Utifriluft. Herlighet hvem spiset opp maten din? Det lurer jeg på. Er det kamera der på kafeen tro, som kan avsløre det for oss?? 🙂 Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg