Trekning av kalendergave bak luke nr 15

 

Enhver jentes drøm er å se flott ut på i det minste ET julebord, ET ball eller EN tilstelning. Salt er så klart ikke noe unntak. Jeg har lagt merke til de lange blikkene hun har kastet mot de flotte kjolene som har hengt og glitret i alle de mer fashionable klesbutikkene vi har gått forbi på vår vei. Og har skjønt at nå er det snart tid for å kjøpe årets julekjole..

Hun ser ut til å glemme hvert år at hun er under halv-meter`n og at både stilett-hæler og fotside kjoler ikke vil ta seg HELT likt ut på henne som på Dorthe Skappel liksom…

 

 

Men jeg lar henne se…Og lar henne drømme.. En kjole til julebordet skal vi nok finne…

 

 

Etter å ha stirret på kjolene på Byporten, dro vi på landet en tur igjen, til  “rottebestemor”. Mamsen har sansen for Salt og Pepper, så så klart måtte de få være med.

På veien var det masser av  glitter og stas…

 

 

På toget var det godt og varmt. Salt og Pepper underholdt hele kupeen med julesanger fra The Julekalender:

“ÅÅÅÅÅ JEEEEE,  its hard tu bi æ nissemann!!”

 

 

Jeg var ikke det minste flau må du tro… Har man en slik rar “familie” så må man bare regne med litt av hvert..

 

 

 

Etter å ha besøkt mamsen, satt opp julestjerne, spilt Othello og Yatzy og ha spist pecan-wienerbrød var det full fart mot toget igjen. Vi hadde heldigvis litt tid på tog-stasjonen, så det ble tid til litt aking..

“Åååå, det kiler i magen!!! Detta er moro Frodith!! Uiiiii!! Frodith!! Se da!! Uten hender!! Du må prøøøve!!”
Snøspruten sto, og de var begge andpustne med roser i kinn. Det så jo unektelig litt moro ut, men jeg skjønte ganske fort at jeg antagelig ville satt fast rumpa mi i den renna der….

 

 

Dagen har vært fantastisk flott uansett, selv med rumpa på litt mer “normale” steder. Jeg har kjøpt en julegave til og med. Etter vi kom hjem har vi kost oss med litt av hvert, men mer om det i morgen…

 

Jeg minnet Pepper på i dag tidlig at det var hans tur med kalendergavetrekningen, og du skulle SETT det ansiktet!! Og det har vært litt masing i dag på besøk hos rottebestemor, om HVOR lenge det er til trekking og sånt… Men det er jo først NÅ vi skal trekke….

Men først riktig svar på oppgavene:

 

Dette var for noen veldig lett, men for andre litt vanskelig. Men det VAR:

 

 

 

 

Og Salt og Pepper var så klart i landet med alle gondolene som heter:

 

 

 

Og på det mystiske røverspråket fant du vel ut at det stod noen småting vi trenger til jul, og som var:

 

 

Men nå er det klart for trekking! Og nå er Pepper superklar for å trekke dagens kalendergave!! Han sprinter nedover i lua, lett på foten. 

 

 

Han får tak i en fin-fin  lapp, som har ligget der og ventet lenge…. Og han kommer andpusten  opp igjen… Lappen er lang og uhåndterlig, og han kaster lappen mot meg med et smil:

“JEG KLARTE DET-…JEG FIKK DEN MED MEG!!”
Og på lappen står det: 

 

 

 

Hurra!! Hanne Beate. Min bloggløse bloggvenn!! I dag ble det deg!!
Du vant dagens  kalender-gave, fordi Pepper er verdens flinkeste kalendergave-trekker sånn rett før seng-dags..
Nå håper jeg du blir  hoppende glad! Gaven sendes snart den  🙂 

 

Og til alle som var med i dag:

Tusen takk til dere!! Glad for at dere liker kalenderen min!  Og for at dere koser dere og morer dere 🙂

Og hvis du ikke vant i dag…nye muligheter i dagene som kommer.
Jeg legger ut luke 16 i morgen tidlig når jeg står opp…(er jo helg og greier)… slik at alle får god tid til å kvesse klør, hjerner, penner og annet de måtte trenge 🙂 Jeg har fortsatt ganske mange kalender-gaver igjen jeg!

 

God natt så lenge <3

 

 

#julekalender #adventskalender #kalendergaver 

 

5 kommentarer
    1. Jippi! Ja, nå ble jeg hoppende glad!! Hjertelig takk til deg og Pepper som trakk meg opp av lua! <3 Gleder meg masse til pakke i posten! <3

    2. Så koselig med landet tur…men sikkert slitsomt med sånne rotteunger….hihihi…Men man skal ha det gøy i disse juletider…..Gratulerer til vinneren..jeg er like spent hver dag..men akk..ikke min tur i dag heller….bedre lykke i morgen! hihihi…ha en god natt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg