Født med høyhælte sko? eller lue?

Jeg er ikke akkurat født med høyhælte sko…Når man har vokst opp med å være høyeste jenta i klassen, gjennom 7 år i grunnskolen, skal det noe til å være elegant i høyhælte sko som voksen.. Ikke var jeg bare høyeste JENTA i klassen, men jeg var vel HØYEST i klassen. Punktum. Når man er yngre er det ikke SÅ stas å måtte spille mora til Jesus-barnet år etter år på skoleavslutningen, mens de andre fikk spille engler og sauer  og annet stas  😉

Når man ble LITT eldre, og interessen for gutter startet, var det heller ikke tid for å begynne å øve med høyhælte sko.. Gutta i 6. klasse var stort sett under 1.50 (joda, det var de..), og jeg var forlengst rundet 1.65 m.  Sånn utpå ungdomsskolen en gang, hadde mange av gutta tatt meg igjen høydemessig, og da synes jeg det var så utrolig deilig å ikke være høyest mer, så da var helle ikke tiden for å gjøre seg høyere med hæler på skoa.. Mange år har gått, og jeg ble til slutt 1.78 m. Jeg har mange venner og venninner, både små og store, og det spiller egentlig ikke så stor rolle dette med høyde lenger. Jeg har hatt kjærester som har vært kortere enn meg, og noen som har vært lenger enn meg. Til slutt traff jeg samboeren, som er 1.90 m. Tiden var inne for høyhælte sko.. men problemet er, at når man ikke har øvd som yngre, så virker det som det er for sent.. Man klarer bare ikke pine seg gjennom øveperioden nå i voksen alder. Jeg er blitt for bedagelig. Myke, deilige, stygge joggesko er jo mye bedre. Flere par høyhælte støvletter er blitt kjøpt inn. De er veldig, velidg pene. Å se på. Men det er jo plent umulig å GÅ med dem. De blir brukt en gang eller to, som sittesko i en gå-bort-sammenheng, og etter det ligger de ensomme og forlatt i en eske i skapet. Til jeg kaster dem. Jeg prøvde i fjor også, nye tøffe sko, med hæl. Som skal gjøre meg damete, og rundt 1.90 nesten..

Men man ser jo på lang vei, at disse er jo ikke brukt særlig mye.. Men i dag skal jeg prøve dem igjen, sitte rolig innne på skolen, ta av i tinene, bare gå til og fra banen med.. For dette med sko, den kan jeg VIRKELIG ikke. Det er ikke så veldig farlig, for jeg kan mye annet rart, og bryr meg egentlig ikke særlig.

Og i dag på t-banen skjønte jeg at LUER, det er noe JEG kan! Satt sammen med en som jobber i kantina på jobben vår, og vi snakket om å strikke luer, at luer ser teit ut uansett osv. En ukjent dame,satt helt tydelig å lyttet litt, satt helt stille en stund og bare skottet litt til siden, men kunne til slutt ikke dy seg men måtte kommentere det vi pratet om: ” Ja, den luen din var VELDIG fin hvertfall, du ser faktisk BEDRE ut med enn uten. ” Jeg smilte ganske overrasket, ble ikke fornærmet, fordi jeg tror hun bare mente å skryte av lua 😉 Jeg er som regel positiv, og har god selvtillit, så det at noen mener at jeg skulle vært født MED lue svekker ikke mitt gode humør 🙂 Hun skyndte seg å legge til, litt rød i ansiktet:: ” ja, du ser veldig bra ut uten også altså”.

Så, da sier jeg: Burde jeg kanskje gjøre et kirurgisk inngrep å få implantert en permanent lue? 😀  (under følger bilder, før og etter kirurgisk inngrep)


Før


 
etter 

 

12 kommentarer
    1. Du trenger hverken høyhælte sko el lue for å være ei fantastisk flott dame! Men artig å sprite opp antrekket og dagen innimellom 😉

    2. Martine: Nei,de hælene er bare helt pyton.. Jeg har hørt at man skal se så fin ut i leggene med sånne høye hæler, men det blir jo IKKE fint, når man ser ut som en ung KU i stedet for en sexy jente.. Og jeg HAR jo prøvd å øve litt innimellom, men det hjelper ikke! Det ser bare ikke naturlig ut! 😛

    3. Hihii, mora til jesusbarnet *fniis*
      er absolutt ikke noe god på høye sko jeg heller.. Jeg er ikke så høy jeg da – men trenger fortsatt å øve masse for at det skal se pent ut å bevege seg rundt med høye sko..

    4. Trille: Måtte le av damen på t-banen 😀 Jeg bruker mye lue, synes det er mange morsomme. Matcher med andre klesplagg etc. Liker det egentlig ganske godt. Bomullsluer på sommeren 😀

    5. Åhe, du da! 🙂 Skjønner godt at det ikke har vært helt tingen din å skulle gå med høye hæler når du er så høy uten. 🙂 Jeg er jo 1,50, så for meg er det nesten nødvendig med høye sko. 😀 Men det finnes jo en mellomting – sko med typ 5cm hæl? 🙂 Og du kan jo øve inne, hjemme. Jeg gjør det hele tiden, hihi. 🙂 Delvis for å få brukt skoene som så sjelden får være med ut, for å gå inn nye sko, og for å få brukt muskler jeg ellers ikke bruker så mye – støvsuging med høye hæler! 😀
      Fiiin med lue, virkelig, men like fin uten. 😀 Jeg kler ikke lue sånn innmari, men jeg bruker det for det, jeg er jo en frossenpinne. Og lua di var kjempefiiiiin! 🙂

    6. Siv: Ja, heia joggingsene!! 🙂 Jeg tok de høyhælte i en pose i går, og skulle bruke de på jobb.. Ble aldri noe av.. Det er bare for slitsomt.. Og så kom snøen her, så jeg er glad for at de ble liggende i posen sin 😉

    7. Hehe. Du har da humor! Skjønner den med å være høy – nå er jeg ganske lav, men jeg foretrekker å holde beina godt planta på jorda 😉

    8. Flott den lua. Men du trenger ikke den for å se flott ut synes nå jeg da : ) Som du sier mente hun det som et kompliment 🙂
      Ha en fin kveld 🙂

    9. Goooood morning Frodith:)) Gapskratter!! Du skriver altså på en så morsom og igjenkjennende måte at jeg jeg ler så jeg hikster her:)) Men all forståelse for at det ikke var noe stas å være den høyeste jenta i klassen….har en bekjent som idag er 188 og hun vet alt om akkurat dèt….Men høyhælte sko…joda de er så pene så…på bilder….men å styltre seg frem er alt annet enn enkelt og da ser det litt sånn *bambi på isen* ut…ihvertfall når jeg gjør et tappert forsøk på å se… ehh…elegant ut! Jeg er 171, og det holder for meg så både jeg og ryggen min sverger til lave sko:))
      Men du? Du er jo vakker både med og uten lue du da! Trenger da ikke implantere verken lue eller noe annet gøy:)) Men lua er kjempekul den..for all del:)) Lue har ikke jeg brukt siden jeg var barn…for jeg kler ikke det plagget…sverger til jakker med hette:)) Finfin dag til deg:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg