Ja, det høres vel ut som meg det…? Når det gjelder gryter og sånt.. Løper min vei, når det forventes middagslaging? 😀 Nei… Her snakker vi “gryte” som i Oslo-gryta. Det var ventet 100 varmegrader omtrent, og søsters inviterte på tur på landet. Så da stakk jeg. Fremdeles 100 varmegrader i leiligheten her nå, men jeg har fått luftet meg litt, så nå er jeg godt plassert i sofaen her i shorts og venter på middagen som lager seg selv…
Toget til Kolbotn i dag hvor søsters og barnebarnet hennes ventet med bil. Så tok vi turen til Drøbak. Der har vi ruslet i gatene, vært på Drøbak Akvarium og vært på kafe. En skikkelig fin start på sommerferien 🙂
På vei ut i verden for å møte søsters. Kanskje ikke noe kløpper i flamenco-dans, men jeg har i alle fall en kjole som gjør at føttene mine vil danse. Kjolen er kjøpt for sikkert 7 år siden, når Urban Gipsy hadde markedssalg på Løkka. De selger dem fortsatt på nett.
Ønsker deg en strålende lørdag. Jeg skal til Drøbak 🙂
En ting er å glede seg til ting, jeg har stadig noe å gled meg til. Men en annen ting er når de er gjennomført, kunne se tilbake på opplevelsene og kose seg med dem. Jeg har jo tidligere sagt at 2026 er skikkelig “god-året” liksom. SÅ mye bra!
Her er noen av juni-høydepunktene:
Var på tur til Ullevålseter med en venninne, og det var skikkelig kos. Fin temperatur, lenge siden jeg hadde gått den turen og fint selskap
Jeg var på tur med Anna-Lena i Kristiansand! Galleri, skogstur og shopping 🙂 Skikkelig koselig tur med bestevenninnen min <3 Veldig fin bursdagsgave fra henne 🙂
Spiste ute med Hr Frodith
Møtte Mammaen Til Lille Supermann og shoppet kjoler
Var ute og spiste med 3 jenter fra jobben i går på Bab Touma. Fantastisk hyggelig og veldig god mag 🤩
Fredag i dag! Men ikke bare det, men KJOLEFREDAG! Men ikke bare det, men FERIEFREDAG!! Tenk at alt det kan falle på samme dag!! Nå har jeg nemlig sommerferie i 5 uker, fra i dag!! Slå den da!
Og hvilke kjole fikk æren av å blafre rundt i dag? Hvem fikk lov å feire fredagen med brask og bram? Jo det var denne gamle trasa! Favorittkjolen over alle kjoler egentlig. Kjøpt på Indiska for over 10 år siden tror jeg. Den er tynn og god, kort, blafrende, sitter der den skal og skjuler det den bør 😀
Den er bitt litt blass, men fungerer fremdeles. Full av sommerblomster, men fordi den er svart fungerer den fint på vinteren også. Denne kjolen har fått “kjørt seg” skal jeg love deg.
Bare det at jeg fremdeles får den på meg gjør jo at den blir en favoritt. Ha-ha.. 😀
Avsluttet dagen på Storo, en kaffe med en venninne og så kjøpte jeg nye hvite joggesko 🙂
Har noen gode planer framover, treffe fine folk og kose meg. Men mest av alt skal jeg bare “ta livet som det faller seg”…. Hilsen Balooo… 🙂
Noen ganger er ikke ting slik det ser ut til… Jeg har skrevet en del om det i det siste (blant annet HER). Om hvordan man innbiller seg ting som viser seg å være helt annerledes. Man er forutinntatt.
Vel…jeg tipper du ut fra bildene tenker at jeg har en blid og glad dag? Jeg klarer jo å oppføre meg, og det å opptre sur og negativ på jobb gjør jo ikke ting bedre verken for dem eller for meg..
Men sannheten er at jeg er i rimelig dårlig humør i dag. Skikkelig vondt i hodet, og irritert på litt av hvert. Jeg er til og med litt lei meg. Har ikke noe eksakt årsak, men tror alle tingene som tullet det til litt i går ettermiddag har hengt igjen litt. Det er de som laget hodepine, og det er de tingene jeg er litt sint på.
Det vil nok ikke vare så lenge, dårlig humør går som regel over ganske kjapt. Men det er altså ståa i dag.
En rimelig surrete avslutning på dagen i går må jeg si! Etter en arbeidsdag hvor hodet hadde sittet på ganske greit, var det akkurat som det skjedde noe med “skruene” som holdt det på plass da klokken rundet 16. Det var som om det løsnet… Ja..hodet altså… Og ble liggende igjen der oppe på jobb.Eller i alle fall var det godt plassert under armen, som igjen…. Ja du så overskriften…?
Etter å ha reist med banen, forsto jeg på et tidspunkt at jeg var EN time for tidlig ute til mammografien ved sykehuset. Og det etter at jeg hadde sjekket tidspunktet flere ganger… Vel.. det gikk jo greit, som du så HER. Fikk komme inn en time før…
Men det stoppet ikke her.. Etter å ha vært innom butikken for å handle litt, kjøpte jeg noen flax-lodd.. Som jeg GIKK FRA! Det var heldigvis noen som oppdaget det, og også jeg selv, så jeg fikk dem igjen. Men jeg var bare ikke på plass liksom..
Etter å ha kommet hjem ble det noe tull med pc-en min, så jeg måtte blogge fra nettbrettet.. Heldigvis er det mulig fremdeles 😀
Håper på en bedre dag i dag, med hodet frigjort fra alskens tull og surr!
Innkallingen til puppeskvis kom for mange uker siden, og i dag var dagen. Jeg var i fjor også, på eget initiativ, men tenkte det var greit å følge opp mammaografiprogrammet som går annenhvert år. Bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite..
Klarte å surre så mye med tidspunktet at jeg var en time for tidlig.. Men ventesonen var nesten tom, så jeg tenkte at hvis jeg bare fikk tak i en av de som henter inn folk, så ville jeg prøve å få sneket meg inn litt før 😀 Og det var null problem. Tom ventesone betyr at Frodithen kunne snike.
Godt er det jo ikke dette. Men det er SÅ ok å få sjekket med jevne mellomrom. Bedre å krysse av for alt som er bra 🙂
Ellers har jeg hodet under armen i dag, men mer om det senere…
Dagens snutelufting ble litt mer enn bare snuten.. Jeg har nemlig trasket og gått ganske langt. Først 4,5 kim oppe ved Østensjøvannet. Jeg gikk lettkledd i dag, det var meldt opp mot 26 grader. Det er jo mer enn i Hellas når jeg var der i mai. Så jeg lot slaskete og hvite bein være slaskete og hvite bein, smurte meg med faktor 30 (her skal nemlig hvite bein få være det… hvite altså)og trasket ut i verden i shorts, bøttehatt og joggesko.
Det var mange fugler ved Østensjøvannet. De kvitret, kvekket og gakket i vei, men det var en ganske kjedelig gjeng der oppe. Ikke de mest eksotiske fuglene akkurat. Det er jo egentlig DET Østensjøvannet er kjent for.
Svaner er også rimelig kjedelige, hvis de ikke bruser eller flakser litt…
Da jeg var nede i byen igjen, hoppet jeg av på Storo og GIKK derfra og hjem også. Det ble 3 km til. Så fikk trimmet litt i dag også da. Til sammen 7,5 km. Jeg er SINNSYKT støl i armer og bein etter treningen i går. Klarer så vidt løfte armene, og har problemer med å sette meg ned i sofaen og reise meg igjen.. Men det er veldig sunt for kroppen dette har jeg hørt 😀 Ha-ha.. Ja, det betyr jo at det har virket da 😉
Da er jeg også i gang med skygge-fotograferingen for sommeren. Gøy! I år skal jeg finne SKIKKELIG kule skygger! 🙂