En dag i det hvite..

Dagen i dag har vært hvit. På alle mulige måter.. Den har vært full av snø, store filler som føyket meg i ansiktet da jeg kom ut. Men hva spiltte det for rolle? Skulle tilbringe dagen med søsters, som jeg er så glad i. Vi har hatt en nydelig dag i det hvite, trasket langs akerselva, fra teknisk museum og ned til byen. Det er en deilig og passe lang tur når det føyker, og man EGENTLIG skal på marked i sentrum.

Det er ikke lange biten vi går til vanlig heller før maset vårt begynner og hvor vi skal tisse, må jo på do med en gang man begynner å skulle gå langt. Og hvor er nærmeste kafe, som man kan få seg en matbit. Da vi tidlig på veien var så heldig å komme over en Samsson kafe og bakeri, tenkte vi at nå var vi reddet. Vi er jo så sære når det gjelder mat, og er nærmest livredde for majones, dressing, remulade, alt av kliss og klass på brødskiva.. Og det gjelder oss begge to noe som lager en del komiske situasjoner når vi som små jente-unger står og maser på kafedamene om å få RIKTiG mat… Men det er jo helt ekstremt blitt, og jeg vet jeg har mast om det på bloggen her før, men det skal altså være helt UMULIG å få seg et vanlig rudnstykke med skinke, og bare vanlig smør under.. Nesten ALT har majones!!!!!!!!!!!!!!! og i det siste har faktisk Filadelfia og fetteren ,Snørfrisk .tatt HELT over for smør. Det skal være under ALT, også vanlig ost.. og leverpostei, og sikkert syltetøy også. Jeg måtte spesialbestille dette og søstern min også, for at vi skulle komme oss helskinnet gjennom måltidet 😛

Vi møtte noen nisser underveis, før vi ankom Blå, som har marked inne i en diger hall


På Blå er det mange forskjellige som selger tingene sine, mye håndarbeid, votter, vesker, lluer, smykker, kaker, marsipan alt mulig som kan kjøpes som julegaver eller til seg selv.

Og jeg som har strikket armene ut av ledd nesten, i hele november, og litt i desember, strikket luer, ørevarmere, vesker, osv…, jeg gikk rett inn her og kjøpte meg et par strikkavotter og en lue 😀 og en flott veske da. I tillegg har jeg fått sendt julegaver og kalendergaver og kjøpt de siste julegavene, og kjenner at dagen har vært fredelig å gå. Stresset forsvant med søster, sakte tur, med koselig prat som vanlig, og et stille marked. Det er en hvit dag det 🙂     

..

Vil minne om at dere kan melde dere på i adventskalenderen min også. Jeg har flere hjemmelagede gaver som ligger her og venter på å bli sendt ut 🙂 Les innlegget under, så finner du reglene 🙂

 

18 kommentarer
    1. moonbeamscorner: Takk, her er det helt majonesfritt. Ikke en sprut som slipper innafor dørene her. Ja, det er faktisk akkurat det samme som du beskriver jeg opplever i forhold til dressing, vi maser og ber,søster og jeg, og de kommer allikevel MED ut.. Og de kan liksom ikke forstå at vi virkelig mener HELT uten.. Men stort sett ler vi så vi griner, pga alt dette styret det blir hver gang, akkurat som det skulle være gift liksom .-D

    2. He he nå fikk jeg meg en god latter her. 🙂 så likssom for meg alt pålegget med snøfrisk, majones el under feks SYLTETØY…Jeg personlig kan overleve LITT majones, men dressing f.eks. der går grensa. Jeg opplever at man IKKE kan bestille noe som helst ute, uten å få på dressing, og det selv om jeg klart og tydelig formulerer ved bestilling “uten dressing” Jeg er og litt kresen av meg men opplever at hvis en spør kan en til slutt få et rundstykke bare med gulost 🙂 Ha en majonesfri kveld 🙂

    3. tanjaravn: Ja, det var fint der. Søsteren vært der flere ganger,jeg for første i dag. Og det deilige også var å få sendt alle gavene. Vi pustet rolig, brukte sikkert 30 minutter inne på posten, bare har beveget oss helt sakte og ikke latt noe stresse oss i dag. Spist kake også.. Men det viste jeg selvfølgelig ikke på bildet 😉

    4. tanjaravn: Det var flere rosa trær rundt der, en stor lysekrone med alskens rart på, UTE,massevis av grafitti, og inne i hallene masse bord med strikkede ting!!! og HELT rolig der, midt i julestresset i byen. ALLE var på sentrene i stedet for, heldigvis. For oss. Jeg fikk den roen jeg trengte 🙂

    5. wow, for en flott dag.. jeg kan heller ikke gå lange snutten før jeg må tisse.. passer alltid på å tisse to ganger før jeg skal ut.. ha ha… ok, rosa tre.. eh! nei takk.. men enig med Mima, en veldig søt nisse som titter frem…

    6. ewymarie: Ja, det har rett og slett SNEKET seg inn i landet 😀 mer og mer.. Jeg har stort sett nistepakke på tur,og går på helt SAFE kafeer. Og det trodde jeg samson,og et horn var, men den gang ei.. Jeg har mest problemer med den sure smaken, og konsistensen på alt.. og søsteren som er 5 år eldre er likedan.. Vi føler oss skikkelig sære innimellom 😀

    7. Mima: Ja, det er et kunstnerisk sted det markedet holdes, for å si det sånn 🙂 Det er grafitti-malte vegger overalt. “Blå”,som stedet rett ved heter, er et konsertlokale hvor mange kjente jazz-band spiller konserter på. Så mye morsomt rundt omkring i området der, og jeg fant jo kjempefine votter, som noen andre hadde strikket 😀 Romler i magen? Ja, du får ta deg en kake 😀

    8. Hørtes ut som en fin tur. Jeg er heller ingen fan av majones, remulade, dressing og slikt. Og ja det er ikke enkelt når alt ferdigsmurt har slikt på. Her i Belgia får man tilogmed majones på pommesfrites. Så er nok en sør europeisk trend som sniker seg til Norge. Men her er ikke smaken så ille, Ikke så bittert. Det er den sure ettersmaken jeg ikke kan fordra på det i Norge.
      Men ellers er jeg altetende : )

    9. ROSA tre lissom, hahahahaha! Jaja.. sikkert fint for noen 😀
      Hørtes veldig koselig ut, forresten, og bildet av maten gjør meg sulten *romler i magen*
      Du, veldig søt nisse bak den steinen ;))

    10. Det var det berømmelige metningspunktet du brått nådde…I don`t blame you:)) Du har jo strikket nok til å kle en hel armada jo:)) Flink har du vært:))

    11. casahappy: Ja, var litt komisk med at jeg har kjøpt meg ferdigstrikkede varer selv. Men unte meg og kjøpe meg masse greier 😀 og hadde ikke orket å strikke en maske til meg selv nå 😀

    12. Det er godt å gå ute i snøværet hvis man er godt kledd vel og merke:)) Det er noe barnslig og berusende med å se snøfillene danse i luften:)) Og litt ironisk kanskje at du ender opp med å kjøpe strikkede varer da…hihihiii:)) Likte vesken!!! Glad for at dere har hatt en fin tur:))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg