Trekning av kalendergave bak luke nr 15

I dag har det handlet om kaker på bloggen. Dere kom sigende en etter en, når dere kjente lukta komme sivende ut herfra, merket jeg. Spesielt på morgenkvisten, da jeg var i full gang ute på kjøkkenet, og lukten var mest intens.. Da var det stor pågang her.. Det er kjempehyggelig.. Dette med julekaker, er litt spesielt, jeg baker dem kun på bloggen, men her er det også alle syv slagene i boks 🙂 Men utenfor blogen finnes ikke så mye som en lusen berlinerkrans en gang.. Hadde nok ikke hatt tid, men ikke er vi glad i tørre kaker, hverken jeg eller samboeren, så da slipper jeg DET stresset.. Men jeg husker da jeg vokste opp, at mammas bokser var fulle, vi lå og snek inne i det kottet hvor boksene befant seg, og var stille som mus mens vi gumlet nedpå den ene krumkaken etter den andre. Det var den gangen det ikke fantes sjokolade… eller ikke så mye hvertfall.. vi hadde ikke særlig lommepenger, så søtsakene befant seg i kake-boksene for det meste.. Husker mammas små overraskelser natt til julaften-dagen, med nissebesøk på nattbordet.. også kaker i de små posene.. Men nå i voksen alder lager jeg dem altså kun på bloggen.. Men jeg har da altså laget 5 slag, mens dere har ligget og sovet nede sekken der..


Jada, jeg vet at noen har vært oppe her og rappet kaker, fordi brettene har blitt MYE tommere i løpet av dagen, og det er IKKE meg som har vært der.og tatt.. Og det har vært merkelig stille på dere nedi den sekken, så dere har vel forspist dere og sovnet oppi der.. Men nå får dere bare våkne.. For nå skal samboeren trekke en av dere opp av sekken, og det er ikke noe særlig hvis man er helt trøtt og mett og slapp, lurt å forberede seg litt.. Er dere klare?? Jeg sa: ” ER DERE KLARE?!!”


Jaja…. Klare eller ikke, nå skal en av dere opp av sekken, og opp av sekken kommer mett og god:

 

Mima!!  Snuppa! I dag ble det deg! Hurra!! Fanfare! Litt Frodith-champagne, værsågod! 🙂 Dette fortjente du 🙂 Det ligger en kalendergave her som bare passer perfekt til  deg skjønner du <3

 

Mima er søt, varm og god, og er kanskje  en av de som best  kommer ut gjennom skjermen inne på bloggen sin. Så har du ikke møtt henne før, så ta deg en titt inn til henne 🙂

Sender du meg adressen din i MELDINGSFELTET, så skal jeg sende deg kalendergaven din på mandag 🙂
 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg