Åpning av luke nr 16 i adventskalenderen

 

Så var det blitt 16. desember, og julen nærmer seg med nisseskritt.. Ikke museskritt, ikke fattigmann-skritt, ikke lusse-katt-skritt, men nisseskritt.. Dvs i helt alminnelig tempo. Det er blitt et litt mer  bedagelig tempo pga sekken med gaver har blitt litt lettere for Frodith-nissen å bære, nissen har blitt litt mer fortung av all kakebakst-spisingeen, enn han var baktung av den tunge sekken med både kalendergaver og alle dere oppi… 15 kalendergaver er sendt hit og dit, og det har vært kjempegøy! Jeg skal garantert ha kalender neste år også, men da skal jeg begynne i Februar og lage ting, og ikke i november som i år…Så altså med 15 stykker gaver ute av sekken er sekken helt klart lettere.. Men hver dag fylles den opp igjen,med FOLK… så sterk i arma blir jeg uansett Jeg knyter igjen sekken, og håper dere skal holde fred, og stort sett går det greit 😉 Men i dag tror jeg sjansen er stor for at jeg må finne et annet sted til dere å være, den sekken blir det bare bråk av. Jeg sier ingenting, men kanskje dere lukter lunta, når dere ser hvordan det ser  ut på bildet  over her.. Vel, dere får gruble litt over det…. Nå er det klart for dagens nøtt, så får vi se hvor dere skal oppholde dere fram til trekning i kveld. For dere må jo huske å sende inn kommentaren før kl 22 i kveld.. Du skal løse rebusen og skrive den setningen/spørsmålet du kommer fram til, i kommentarfeltet. Mulig den er litt vanskelig å løse, be gjerne om hint 🙂 Hvis du svarer riktig er du automatisk med i trekningen av en kalendergave i kveld.

  Når du skriver kommentaren , altså spørsmålet du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂 

Jeg håper at MANGE blir med i dag, det er en fin gave som står for tur!! Synes JEG da 😉

Ha en eller nydelig dag! 

 

34 kommentarer
    1. muumimamma: Neeeeiii, det sier jeg ikke noe om… 😀 Holde for meg selv.. Egentlig er det veldig få her inne som har gjort det, hvertfall som tør å innrømme det 😉

    2. Jeg har ikke kysset nissen enda, har du kysset nissen? Vet ikke om det er meg som er pinglete, men det blir liksom litt flaut når gubbelille sitter og ser på, hihi!

    3. whatwouldnemido: Ja, vær so god og sitt i sofaen, så får vi se hva som skjer etterhvert 😀 dvs i kveld.. og bare kom igjen i morgen om du får tid 😀

    4. whatwouldnemido: Her kan du delta flere ganger skjønner du :-), mange som er det har mange pakker igjen vet du .. Ikke kysset noen nisse? Hm..

    5. Jeg får jo ikke deltatt mer, ettersom jeg har vunnet, men jeg må jo innom for å se på de fine kalendertegningene dine! 🙂 Dessuten vil jeg gjerne opplyse om at jeg ikke har fått kysset en eneste nisse i desember så langt.

    6. Hahahah… slet litt først og lurte på om det var et speilegg før jeg fant ut at det var en sky ;)) Ikke noe galt med tegneferdighetene dine nei, for der er du dyktig! Bare mine små grå som er litt trege enda… Så da ble det : Har du kysset nissen! Og nei… det har jeg ikke så det får bli et fremtidig mål 😀 Er riktig spent på hvor vi skal i dag og gleder meg til å finne ut av det i kveld ;))

    7. Har du kysset nissen? Nå skjønte jeg plutselig hvorfor du stapper oss alle oppi en sekk, det er fordi du ikke vil at vi skal se hva du og nissen bedriver… jeg skjønner nok hvorfor det plutselig kom en sofa inn i bildet ja, dere skal sitte der og kline…! 😀

    8. Han er i alle fall litt nissete, innimellom…. og det hender han har skjegg, særlig om vinteren. Hm. Ja – det kan jo hende… 🙂

    9. Helge: Så koselig du stakk innom Helge 🙂 Jeg har jo sett navnet ditt rundt på noen blogger jeg besøker ofte. Fint med adressen direkte. Da får du titte innom i 22 tiden hvis du lurer VELDIG på hvem som vinner:-) Kom gjerne innom igjen ja 🙂

    10. “Har du kysset nissen?” Nei – jeg har ikke det – jeg kysser bare på han som jeg vanligvis kysser på 🙂
      Jeg skal på kino i dag – “Reisen til julestjernen” – og etterpå middag med gode venner. Det kan knapt bli bedre en adventssøndag i Trøndelag. Det regner IKKE 🙂

    11. Første gang jeg besøker bloggen din men trives her og mulig jeg kommer innom seinere. Lurt med slike rebusser, må jo tenke litt. Mitt tips er; Har du kysset nissen,
      mIn email er [email protected].

    12. Min matgale verden: Med de munnsårene, er det bare å lage et litt slørete blikk, slik at “ande/silikon-uttrykket” på leppene kommer til sin rett 😀 så får du all verdens senter-nisser flyende etter deg 😀

    13. Hå hå hå, skal si du var i det frekke hjørnet i dag. Har du kysset nissen?? Ja…HAR jeg egentlig det?? Nei! Det har jeg jo ikke, Ikke har Gubben vært nisse, og ikke har han “lekt” nisse med meg heller… Dessuten er det jo fort mye skjegg da….Og jeg er ikke av typen som løper etter nissen på storsenteret for å kysse han… Så nei dessverre, og med de munnsårene jeg har for tiden blir det ikke mye kyssing i julen gitt:) Ha en sprelsk søndag kjære du:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg