Åpning av luke nummer 17 i adventskalenderen

Så var det bare en uke til jul, og i dag skal det derfor bare handle om Julenissen.Du vet han store tykke, med hvitt skjegg, som spiser svinaktig mye grøt, og sikkert en del av kakene vi har gjemt i skapet.. Eller dere da.. Jeg baker jo ikke, annet enn blogg-baking.. Nissen tar også for seg av damene, ved de ulike sentrene.. Har sett hvordan han prøver å innynde seg hos ulike damer som er for å handle. Og ikke prøv å fortelle meg at han EGENTLIG er mannen til alle disse damene, bare UTKLEDD som nissen.. Nei, dette er garantert den EKTE nissen, som egentlig er en Don Juan, en storsjarmør og kvinnebedårer.. Egentlig tar han både det ene og det andre i løpet av året,damer,kaker, grøt osv.). Så det er jaggu ikke rart at han betaler avlat ved juletider, ved å lage noen gaver (egentlig er jo ikke det han heller-men alvene), og å kjøre dem rundt på julaften… Skulle egentlig bare mangle, spør du meg… Får jammen gjøre opp for seg 😀

Vel han er sikkert egentlig en grei kar, men i dag har han gått litt bananas hjemme hos seg selv, jeg fikk en tiltt inn døra hans (han bor vis-a-vis meg).. Og fordi han hadde vært så vill, gal og sint, hadde nisseungene løpt å gjemt seg. Så din jobb er å finne ut hvor mange barn han har, og skrive dette i kommentarfeltet, sammen med en liten setning om hvorfor du tror han var så sint ;-) Da er du automatisk med i trekningen av en hjemmelaget julegave.Hint:- Det er ikke alltid LUENE synes..

 

    Når du skriver kommentaren , altså antallet nissebarn du kommer fram til, og VIL være med i trekningen, må du også skrive mailadressen din i mailadressefeltet,så jeg kan få tak i deg og varsle at du har vunnet, hvis du ikke har blogg selv. Og mailadressen er det bare jeg som ser.. Jeg vil si i fra hver kveld i tillegg hvem som har vunnet, og den som vinner må skrive POSTADRESSEN sin i mail til meg: [email protected], eller i meldingsfleltet, slik at jeg får sendt ut kalendergaven 🙂 

Jeg har 8 kalender gaver igjen, så meld dere på! 

35 kommentarer
    1. Siv: Og her kommer du rennende fra nabo-blokka for å avgi et svar, det er jenta si det!! 🙂 Men nissen og sinnet hans holder du deg helt unna 😀

    2. Kommer til 13, men er usikker. Får ikke antall bein til å gå i hop.. Tipper nissefar er skikkelig muggen og irritert pga nisseungene stikker og gjemmer seg istedet for å hjelpe til midt i alt julekjaset!

    3. cassandraen: Kanskje derfor han var sinna ja… 😀 Ja, dette kaller jeg forsoving Cassandraen 😉 Du må legge deg tidligere 😀 Jeg har kost meg fælt med forskjellge løsninger her i dag 🙂

    4. Jeg finner 12 nissebarn, med mindre lua og føttene under pianoet tilhører to forskjellige. I såfall er det 13 🙂 syns litt synd på den der enbente med gul sko og grønn bukse, hihi!

    5. Forsov meg ille til morgen kaffen i dag Frodith.. beklager dette :O
      Er ikke derfor nissen er sint håper jeg…
      Jeg teller 12 ramp nisser som gjemmer seg for de har overhodet ikke tenkt å bade til denne julen. Hvorfor skulle de det, de badet jo til forrige jul. Ikke greit å være nissefar nei… Sukk…

    6. vaniljeogpepper: Du er farlig nær mine intensjoner her, og en kløpper på å lese mine barnetegninger 😀 Heia Vaniljen!! 🙂 Super kommentar 😀

    7. Kristine: Ler så jeg griner her jeg sitter 😀 Dette var deilig, med så morsom opptelling og så mye fine kommentarer fra alle sammen. Moro!!!!!

    8. Jeg teller 12 nissebarn, men det ligger en lue og slenger midt på gulvet, så hvis det er en nisseunge INNI der, så er det i så fall nr 13 🙂 Og hvis det hadde vært så mye klær liggende og slenge på stuegulvet mitt, så hadde jeg også blitt sinna, så jeg skjønner godt nissefar, og tror det er derfor han grrrrrr’er i dag 🙂

    9. om man teller med både luer og bein er det 12 nissebarn..Å hvorfor nissen er så olm og gretten..tja med så mange nisseunger på en gang,ville det vært en tålmodighets prøve for de aller fleste…men at nissen drikker vin med kidsa tilstede syntes jeg han b urde spart seg for-da er det ikke rart nisseungen velter grøten hans..
      Og eller…har nisseungene veltet grøten hans fordi..han kun sitter å spiser av den sjøl..den slasken..å nisseungene får ingenting..Undrer på hvor småtynne de nissungene er når de får plass bak det skiltepålen der..
      Å hvem ville ikke vært grinette på å ha et skilt midt i stua.

    10. Ideatroll: Ho-ho (all latteren min har blitt forvandlet disse siste dagene 😀 til kun HO-HO, i stedet for he-he, ha-ha osv.. skjønner ikke hva det kommer av..) Ja, veldig god grunn til å bli sinna som fy, utdeling over en lav sko, og ikke EN hans vei 😀

    11. Jeg finner 12 jeg…
      Og jeg vet godt hvorfor nissen er så sinna! Han er jo naboen din, ikke sant? Og så ser han hele den haugen du har laget med kalendergaver, uten at han som er naboen din har fått en eneste en? Skjønner’n godt jeg!

    12. ladyaugust: Hun tror det er en nisse under den grå flekken, som egentlig er en skvett med noe flytende, den grønne koppen har hun regenet som en grønn nisse-lue… 😀 Så hun har hvertfall mange NOK nisse-unger 😉

    13. Nemi Rebella: Skikkelig liten den 13. nisseungen, og skjønner godt at nissefar blir sinna, når han ligger sånn å lurer under den bittelille vanndammen.. 😀 Ho-ho-ho, detta er gøy i dag 🙂

    14. Det må være 13 lausungenissebarn her, og nissefar ble lynforbanna fordi han ene hadde sniki til seg ei grønn lue og gjemt seg under den grå søppelposen ^_^

    15. ladyaugust: Det er ikke alle nissene hvor lua sees, men jaaggu em gpd grunn for å bli sinna 😀 Tenk å ta snopet til nissen! Fysjom 😀

    16. En riktig rampenisse med andre ord 😉 Kanskje de 8 nissebarna har vært å stjelt nisse-snopet til nissefar og nå er han sint fordi det er helt tomt og da kan det være best å gjemme seg siden nissefar han er en riktig hissigpropp 🙂 Ha en fiin dag

    17. Min matgale verden: Ja, kanskje litt tidlig, for meg også, tenkte best å gi hint… veldig slemt å gjøre dere SÅ forvirra.. 😀 Er garantert et par lausunger der, MED luer også, he-he..

    18. Min matgale verden: Jeg skjønner jeg har vært litt nisse-slem, gikk inn og endret bitte-ltt i teksten: Det er ikke alltid luene synes.. 😉

    19. 8 små nisser som gjemmer seg!! Ikke rart! De har kokt spagetti, og for å kjenne om den var kokt, så slang de spagettien opp i taket. Og fordi dette var så gøy så fortsatte de å slenge spagetti til hele taket var fullt! DA kom nissefar!! Og ALLE vet jo at nisser bare får spise grøt! Så her ble de tatt på fersken, ikke for å leke med maten, men for å prøve å spise annet enn grøt! Ikke rart han var sint!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg